Nový Facebook a 3 pravidlá, ktoré zmenia vašu nástenku
Facebook mení algoritmus obsahu. Pre náš virtuálny svet to znamená, že uvidíme relevantnejší obsah, že sa v tom spamovom pekle newsfeeedu začne dýchať trošku ľahšie a že nám to, samozrejme, spríjemní užívateľský zážitok. Facebook predsa chce, aby sme sa odhlasovať nechceli.
Podľa predstaviteľov Facebooku, cieľom nástenky je zobrazovať ten správny mix aktualizácií. Pod pojmom správny mix má na mysli obsah, ktorý nás zaujíma. Silný feedback od ľudí viedol Facebook k implementácii 3 zmien, ktoré zmenia zobrazovanie príspevkov vo vašom newsfeede. Ako?
1. Facebook už nebude nič skrývať
Doteraz platilo pravidlo, že ak rovnaký zdroj zdieľal niekoľko príspevkov za sebou, Facebook tieto príspevky skryl. Ľudia, ktorí majú na Facebooku menej spojení, majú chudobnejší obsah. Nové pravidlo im dovoľuje stráviť viac času scrollovaním plnšej nástenky s odkrytým obsahom.
2. Priateľstvo nadovšetko
Ľudia, ktorí majú veľa spojení, sa môžu v newsfeede strácať. Radšej by videli statusy/fotky/linky od svojich priateľov, ako novinky/obrázky/videá od stránok, ktorým niekedy dali svoj lajk. Druhý Facebook update posunie vyššie príspevky od vašich priateľov a eliminuje tak pravdepodobnosť, že zmeškáte virálne zasnúbenie, dovolenku či veľavravný status.
3. Zdieľate, aj keď nezdieľate
Ak ste niekedy na Facebooku použili aplikáciu tretej strany, čo ste použili, prispievate na nástenku svojich priateľov častejšie, ako si myslíte. Vaši priatelia sa tak tešia z vášho skóre v Candy Crash, aj z toho, že dnes stretnete lásku svojho života (zdieľali ste horoskop. Viete o tom?). Na Spotify si práve vypekáte fajnovú hudbičku a áno, všetci vieme akú. Ďakujeme za tip. Takýmto automatickým príspevkom Facebook znížil prioritu zobrazovania ešte minulý rok.
Ale, ak vás vôbec nezaujíma komentár vášho priateľa pod príspevkom stránky, ktorú ste nelajkli práve preto, že vás nezaujíma, Facebook vás poteší. Podobné príspevky bude onedlho zobrazovať nižšie.
Zníži sa organický dosah príspevkov na mojej stránke?
Facebook tvrdí, že všetko závisí od vašej aktivity na sociálnej sieti a štruktúre vášho publika. Aby sa dosah vašich príspevkov po zavedení zmien neznížil, odporúča dodržiavať praktiky, ako pravidelné zdieľanie (zmysluplných) príspevkov, postovanie videí s call-to-action buttonmi, tagovanie iných stránok vo svojich príspevkoch, či pridávanie like a share buttonov do vašich web stránok a mobilných aplikácií.
Chcete viac takýchto článkov vo svojom newsfeede na Facebooku?
Zdroje: Facebook, www.m-journal.cz