-->

Návod: ako sa stať expertom v Google vyhľadávaní

Barbora Jurovcová 07.05.2015 4 minútové čítanie    Kategórie: Reklama na Internete
Návod: ako sa stať expertom v Google vyhľadávaní

Vyhľadávanie v Google, čo je na tom ťažké? No nič. Do vyhľadávača napíšete hľadaný výraz(y), stlačíte enter. Hotovo. Výsledky zobrazené. Keby to fungovalo iba týmto spôsobom, nevznikol by tento článok.

 

Algoritmus, ktorý pozná iba Google

Medzi stlačením enteru a zobrazením výsledkov vyhľadávania prebehne vyhodnocovanie brutálneho algoritmu, ktorého konkrétnu podobu pozná iba Google. Algoritmu, ktorého priebeh, samozrejme, nezaznamenáte a  ktorého úlohou je priniesť vám tie najlepšie výsledky.

Ale ako môže priniesť najlepšie výsledky každému užívateľovi, keď to, čo je najlepšie pre jedného, nemusí byť najlepšie pre druhého? Pretože Google algoritmy sa spoliehajú na viac ako 200 jedinečných kľúčov, ktoré mu umožňujú uhádnuť, čo skutočne hľadáte.

Google po zadaní rovnakých výrazov do vyhľadávača 2 rozdielnych užívateľov nemusí zobraziť rovnaké stránky, ktoré hľadané výrazy obsahujú. Google svoje vyhľadávanie prispôsobuje na základe mnohých faktorov, ako sú napr. geografický región, webová história či užívateľské návyky a záujmy na internete.

Ako inzerenta by vás mohlo zaujímať, čo vplýva na pozíciu vašej reklamy.

Teraz vás ale naučíme, ako zadávať výrazy do vyhľadávacieho okna Google tak, aby boli výsledky vášho vyhľadávania ešte relevantnejšie.

 

1. Hľadám výrazy v presnom poradí

V tomto prípade použite úvodzovky. Google tak nebude hľadať slová rozhádzané v rámci textu, ale pevnú „frázu“. Bude dbať na presné poradie hľadaných slov.

 

„jozko mrkvicka“ teda nájde stránky, kde sa v texte spomína celý „jozko mrkvicka“

jozko mrkvicka bez úvodzoviek môže nájsť stránky, kde sa spomína napr. jozko hrasko a janko mrkvicka

 

 

2. Hľadám výraz na konkrétnej stránke

Čítali ste náš článok o tom, ako vymazať históriu vyhľadávania na Facebooku a chceli by ste sa k nemu vrátiť. Hľadať v obsahu webu sa vám nechce. Urobte to prostredníctvom operátora site, za ktorý napíšete stránku, v ktorej má Google hľadať. Bez medzery!

 

vyhladavanie-v-google-2

 

 

Pre vyhľadávanie výrazu v titulku stránok použite intitle:

Pre vyhľadávanie výrazu v URL stránok použite inurl:

 

3. Chcem z výsledkov vyhľadávania vylúčiť určitý výraz/stránku

a) Nemyslel som raketu, ale raketu

Ak hľadáte výraz, ktorý má viacero významov, výsledky vyhľadávania vás môžu pekne napáliť. Ako veľmi jednoduchý príklad si uvedieme výraz „raketa“, ktorý vám vo výsledkoch zobrazí stránky s dopravnými zariadeniami, ale aj tie, ktoré ponúkajú tenisové rakety. Druhé z nich by ste z výsledkov Google mohli vylúčiť pomocou znamienka mínus nasledovne:

 

vyhladavanie-v-google-6

 

b) Nechcem výsledky z tejto stránky

Poznáte to, hľadáte spoločnosti zamerané na určitú oblasť podnikania, aby ste si urobili prieskum trhu a ono vám to stále zobrazuje stránky spoločností, ktoré už poznáte. Túto stránku/stránky vylúčite z výsledkov vyhľadávania použitím znamienka mínus pred operátorom site. Napr. takto:

 

vyhladavanie-v-google

 

 

Ale takto to nerobte 🙂

 

4. Hľadám jeden alebo druhý výraz

OR (alebo) predstavuje logický súčet. Pomocou tohto operátora teda Google vyhľadá stránky obsahujúce jeden ALEBO druhý výraz ALEBO oba výrazy. Stačí, aby stránka splnila aspoň jednu podmienku.

 

vyhladavanie-v-google-3

 

5. Hľadám v určitom rozsahu

V tomto prípade stačí medzi číslami, ktoré vyjadrujú napr. cenový rozsah hľadaného produktu, napísať dve bodky.

produkt xy 100 EUR..150 EUR

 

6. Hľadám konkrétny typ súboru

V tomto prípade použite operátor filetype. Tak napr. png-čko Facebook loga vyhľadáte takto:

 

vyhladavanie-v-google-4

 

7. Hľadám rovnaký obrázok

Túto funkciu som využila napr. pri online súťaži, v ktorej bolo potrebné uhádnuť názvy spoločností podľa ich loga. Logá, ktoré som pomenovať nevedela, som stiahla do počítača. V Google vyhľadávači som zvolila možnosť obrázky (vpravo hore) a do kolónky určenej na vyhľadávanie som potiahla stiahnutý obrázok. Vo výsledkoch sa zobrazili stránky, ktoré obsahovali podobné obrázky a prezradili správne odpovede (nevyhrala som).

 

vyhladavanie-v-google-5

 

8. Hľadám informácie o konkrétnej webovej adrese

Operátor info vám dovoľuje zobraziť informácie ako verzia stránky uložená vo vyrovnávacej pamäti, podobné stránky a stránky, ktoré na danú stránku odkazujú:

 

vyhladavanie-v-google-7

 

 

 

Príjemné googlenie

 

Zdroje: digitaltrends.com

 


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.