Trestá Google stránky, ktoré nie sú mobile friendly?
21.apríla Google zmenil algoritmus rankingu vašich stránok v mobilnom vyhľadávaní. Poďme sa pozrieť na to, čo apokalyptický Mobilgeddon v skutočnosti napáchal na stránkach, ktoré nie sú mobile-friendly.
Responzívny boom za 5 minút 12
Podľa Google bol medzi ohlásením plánovaného update-u a jeho reálnym spustením (t.j. za 2 mesiace) zaznamenaný 4,7% nárast stránok, ktoré sú mobile-friendly.
Gary Illyes, analytik z Google, spomenul vo svojom tweete z 1.mája veľké množstvo webov, ktoré sa rozhodli prispôsobiť svoj obsah pre mobilné displeje práve v období zavádzania algoritmu. Potvrdil tiež jeho plné spustenie a fakt, že vaše stránky nemuseli zaznamenať výraznejšie zmeny. Podľa jeho slov, nie všetky stránky boli preindexované, takže nemajú nové skóre. Zatiaľ.
Týždeň po spustení Google algoritmu
V 3Q Digital sledovali výkon mobilných stránok niektorých zo svojich klientov týždeň od zavedenia nového Google algoritmu. Využili pri tom dáta zo Searchmetrics Mobile SEO Visibility Metric a počet relácií (vyfiltrovaných pre organický dosah z mobilných zariadení) z Google Analytics. Zistili, že tieto stránky zaznamenali žiadny alebo iba malý nárast mobilnej trafiky.
Responzívny dizajn nezaručí, že vaša stránka bude skutočne mobile friendly. Hovorí Colin Guidi, SEO riaditeľ z 3Q Digital, a dodáva, že najvyšším rankingovým faktorom pre skóre vašej stránky bude, podľa jeho názoru, rýchlosť a doba načítania vašej stránky v mobilných prehliadačoch. Práve pomalé načítanie niektorých responzívnych stránok, ktoré Test vhodnosti pre mobilné zariadenia vyhodnotil ako „vhodné pre mobilné zariadenia“, považuje za dôvod ich nižšieho rankingu oproti webom, ktoré týmto testom neprešli, ale načítajú sa rýchlo.
Podľa údajov z Google Analytics, 3 zo 4 sledovaných klientov so stránkami optimalizovanými pre mobily nepocítili po 21.apríli výrazné zmeny. Štvrtá stránka s responzívnym dizajnom zaznamenala postupný pokles počtu relácií z mobilných zariadení, ktorý bol vystriedaný výrazným skokom v jeho náraste.
Naopak, 2 sledované weby, ktoré klienti neprispôsobili displejom mobilných zariadení zaznamenali podľa Searchmetrics značné zhoršenie viditeľnosti v mobilnom vyhľadávaní:
3Q Digital predpokladá, že výraznejšie zmeny budú viditeľné v prvej polovici mája a neskôr.
Je mobilné vyhľadávanie naozaj také dôležité?
Podľa eMarketer počet používateľov smartfónov v roku 2016 prekoná 2 miliardy. Áno, januárový report z dielne We Are Social ukazuje, že väčšinu webových stránok si zobrazíme stále na desktopoch a laptopoch (62%). Tento podiel však stále klesá a klesať bude. Počet aktívnych mobilných účtov na sociálnych sieťach medziročne vzrástol o 23% (+313 miliónov aktívnych účtov). Aj napriek tomu, že väčšinu nákupov produktov či služieb realizujeme na desktopoch, prieskum, ktorý im predchádza uskutočňujeme na telefónoch.
Kde sa v mobilnom vyhľadávaní chcete zobrazovať vy?
Zdroje: adweek.com