-->

Pripravte sa na Black Friday, Cyber Monday atď. Proste zľavy.

Tomáš Varga 12.11.2018 3 minútové čítanie    Kategórie: Ako predávať online
Pripravte sa na Black Friday, Cyber Monday atď. Proste zľavy.

Pretože čínsky Singles day (11.11.), ktorý k nám zatiaľ tlačí len Aliexpress sme už zmeškali, poďme sa pozrieť na ostatné nákupné „sviatky“, nech z nich vyťažíte čo najviac.

Slováci patria k národom, ktoré proste reagujú na zľavy, či už reálne alebo tie obchodnícke (zdvihneme cenu o 15% a dáme zľavu 20%). Black Friday začína mať na Slovensku trochu zlé meno, pretože spotrebitelia odhalili, že zľavy bývajú častejšie tie obchodnícke. Skúste sa preto držať tých skutočných, bude to mať rádovo lepší efekt.

Je viac ako dobré nezmeškať nákupné sviatky, hlavne ak ste prevádzkovateľ e-shopu ale pozor: aj služby veľmi dobre fungujú na zľavových dňoch pokiaľ dodržíte ich pravidlá. A nefungujú len tak, že sa predáva keď je zľava, ale aby ste si urobili meno a získali nových verných zákazníkov, ktorí nakúpia opäť. Ale samozrejme ide aj o tých, ktorí so svojim nákupom otáľajú. A potom o náhodných nakupujúcich, ktorí kupujú naozaj len preto, lebo je to v zľave.

Pravidlá zľavových dní:

  • Len 1 deň: Proste je to deň ale nech to stojí za to. Nie je to týždeň. Ide o FOMO efekt. Kto zmeškal má smolu, môže počkať na ďalší výpredaj alebo si to kúpiť v plnej cene. Pretože 14 dňové zľavy nie sú Black Friday, ale klasický výpredaj, napriek tomu, že ho tak najväčšie e-shopy poňali – takže ak sa cítite ako najväčší hráč, tak dobre. Pointa je ale v obrovskej zľave na jediný deň.
  • Zľava musí byť viac ako 20%: pretože menšie zľavy už spotrebitelia považujú za bežné. Ideálne je ísť cez 30% aby ľudia skutočne reflektovali. Konkrétna výška závisí na tom, či sa chcete zbaviť skladových ležiakov alebo len podporiť predaj. Ale zasa platí – skúste ich mať reálne. Radšej nižšie, ale nech vám zákazníci veria.
  • Akciu dostatočne komunikujte: Reklama + Newsletter + Facebook. A aspoň 3-5 dní vopred.

Black Friday (23.11.2018)

Originálne mal byť tento deň dňom kedy sa obchody dostali v rámci fiškálneho roku do čiernych čísel – teda až teraz sa dostali do žiadaného zisku, takže to môžu osláviť gigantickými zľavami. Inak je to deň po americkom vďakyvzdaní, takže štvrtý piatok v novembri. Takže náhoda to nebude, cieľ je jednoducho naštartovať vianočné predaje.

Skúste teda originálny prístup alebo ten druhý:

  1. Spustite cenu všetkého len tesne nad maržu – ak to má zmysel a vytvoríte si tým nových vracajúcich sa zákazníkov. Nech sa o vás v ten deň hovorí, nech chce nakúpiť každý kto príde na web.
  2. Urobte menšie zľavy ak si veľké nemôžete dovoliť a v tom prípade z toho urobíte obyčajný výpredaj. Toto je vhodné na skladové ležiaky, určite nie na populárny tovar, ten sa pred Vianocami predá sám.

Cyber Monday (26.11.2018)

Tento „sviatok“ je ešte vtipnejší ako predošlý, totiž ide o pondelok po štvrtom piatku v novembri. Ak ste nestihli nakúpiť na Black Friday, ktorý vznikol v dobe kamenných predajní, tak už existujú aj tzv. počítače pripojené na tzv. internet a preto máte jedinečnú šancu nakúpiť cez ne, lebo v kamenných predajniach už ten výpredaj nie je. Takže počítač = cyber, pondelok = monday.

Pravidlá sú inak presne rovnaké, môžete dať nižšie zľavy, lebo vás mrzí, že zákazník nestihol nakúpiť pri -60%, ale keďže ste super e-shop, tak mu dáte aspoň -40% na jeden deň.

No a keďže je to cyber, tento by ste nemali mať v kamennej predajni.

Ak chcete prebrať vaše zľavové možnosti, neváhajte nás kontaktovať.

 

 

 


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.