Boti povzbudzujú obchodníkov k používaniu umelej inteligencie
Po spustení botov na Facebooku (a ďalších miestach v online prostredí) sa stále viac marketérov zamýšľa nad tým, ako by vedeli využiť umelú inteligenciu vo svoj prospech. Existuje totiž mnoho prospešných spôsobov bez ohľadu na to, či ste v oblasti chatbot marketingu iba začiatočníkom alebo už pokročilým expertom. Začnite prípravou plánu na chatbot marketing, ktorý vašej spoločnosti zaručí vysokú návratnosť investícií.
Chatbot ako forma samoobsluhy
Dnešní zákazníci radi vybavujú veci spôsobom, pri ktorom nepotrebujú klásť či odpovedať na rozsiahle množstvo otázok. Už vôbec nemajú záujem absolvovať početné telefonické rozhovory kvôli vybaveniu jednoduchých úloh. Chatbot ponúkne vašim zákazníkom bezbolestnú formu samoobsluhy, ktorá v nich zanechá pozitívny dojem a pocit, že je o nich dobre postarané. Táto pozitívna skúsenosť je dôležitá pre budovanie dlhotrvajúcich vzťahov s vaším publikom. Mnoho spotrebiteľov využíva telefón len ako poslednú možnosť. Ponúknutím samoobslužných možností na miestach, kde sa spotrebitelia cítia pohodlnejšie, vytvoríte dobrý a dlhotrvajúci dojem.
Pamätajte, že
šťastní zákazníci zanechávajú pozitívne recenzie
a hodnotenia a často odkazujú na dobré značky aj v rámci okruhu svojich priateľov a známych. Pokiaľ zákazníci dosiahnu svoj cieľ bez pomoci, vaša značka v ich očiach určite značne stúpne.
Efektívne reklamné kampane na získaných údajoch
Boti síce zatiaľ nie sú dokonalí, avšak poznatky a dáta, ktoré vďaka nim získate, sú fenomenálne. Každý rozhovor chatbota so zákazníkom je zaznamenaný. Analyzovaním týchto rozhovorov získate hodnotné informácie o publiku, ktoré vám pomôžu stále zlepšovať komunikáciu a podľa potreby upraviť vašu marketingovú kampaň.
Otázky, na ktoré vďaka týmto rozhovorom získate odpovede, môžu zahŕňať nasledovné informácie:
- Aké sú najčastejšie otázky zákazníkov?
- Pýtajú sa ľudia na nedostupné produkty?
- Vytvárajú požiadavky zákazníkov priestor pre nové produkty?
- Vykazuje vaša chatbot komunikácia opakujúce sa chyby?
- Majú ľudia počas nákupu problém s niečím, čo by ste vedeli odstrániť?
Získané údaje však nepojednávajú iba o opravách chýb a prinášaní nových produktov a služieb. Poznatky z chatu navyše umožnia prispôsobiť vaše marketingové úsilie a pomôžu vám presadiť konkrétne existujúce produkty u súčasných zákazníkov. Váš marketingový prístup napríklad upravíte podľa toho, o čo konkrétne skupiny zákazníkov prejavujú záujem. Prispôsobenie chatu záujmom vašich klientov je kľúčom k zvýšeniu online návštevnosti a predaja.
Je dôležité pamätať na to, že chatbot nie je iba nástrojom na obsluhu zákazníkov pri návšteve vašej stránky. Zároveň je aj skvelým pomocníkom pre pochopenie vašich návštevníkov a môžete ho použiť aj na marketingové účely – ako napríklad rozosielanie prieskumov, pripomienok a správ o udalostiach, akciách a inej propagácii.
Chatbot otvára dvere novým možnostiam
Chatbot sa v poslednom čase stal jednoduchým pomocníkom na predstavenie nových možností propagácie. Prostredníctvom neho ponúknete zákazníkom osobnejší rozhovor, ktorý otvára nové dvere propagácie produktov bez nechceného nátlaku.
Facebook dáva spoločnostiam možnosť zasielať propagačné materiály a pripomienky priamo cez Messenger.
Správne naprogramovaný bot však nebude obsluhovať masy jednou správou. Práve naopak. Bude schopný každému spotrebiteľovi porozumieť a zaslať mu individuálne ponuky a informácie, ktoré ho zaujmú.
Na rozdiel od e-mailov, pošty, či telefonických rozhovorov budú vaši zákazníci dostávať materiály, ktoré ich nebudú otravovať. Rovnako ako pri iných e-mailových bulletinoch sa zákazníci môžu z týchto správ odhlásiť kedykoľvek uznajú za vhodné. Výber správnej propagácie v správnom čase je mimoriadne dôležitým faktorom. Ak oslovíte návštevníkov spôsobom, ktorý z nich urobí súčasť vašej komunity a vašej značky, získate fanúšikov, ktorí budú viac než len jednorazovými zákazníkmi.
Chatbot a inteligentní asistenti budú formovať svet obchodu
Obchodníci už dnes využívajú inteligentných pomocníkov na zvýšenie efektivity svojich kampaní. Jednoduchý prístup a používanie podobných technológií nepochybne pritiahne nových zákazníkov a pomôže vám lepšie pochopiť vašu klientelu. Očakáva sa, že chatbot prinesie výraznú zmenu v prístupe spotrebiteľov, pričom by ľudia mali menej hľadať a viac sa spoliehať na inteligentnú asistenciu a priame odpovede na ich otázky. Váš chatbot dokáže pri používaní a neustálom zlepšovaní vytvoriť základ pre nové vzťahy so zákazníkmi, ktoré obstoja aj v skúške času.
Zdroj: Ompactbnd, Quora
Zdroj obrázkov: www.freepik.com