-->

4 taktiky online marketingu, ktoré prilákajú zákazníkov do vašej kamennej predajne

Redakcia 23.05.2019 4 minútové čítanie    Kategórie: Reklama na Internete
4 taktiky online marketingu, ktoré prilákajú zákazníkov do vašej kamennej predajne

Online reklama a sociálne médiá sú jednoducho novými spôsobmi, ako je možné budovať lojálnu zákaznícku základňu, ktorú úspešné obchody vždy potrebujú.

Mnoho z fyzických maloobchodníkov naďalej odoláva elektronickému predaju. Tieto podniky váhajú s online podnikaním, pretože sa obávajú oslabenia svojho existujúceho obchodného modelu alebo zmätenia zákazníkov, pričom ignorujú čoraz presvedčivejšie dôkazy o tom, že kamenné obchody bez online predaja naozaj riskujú neúspech.

Internet naďalej rastie ako priestor, kde sa dá efektívne využívať marketing a reklama. Maloobchodníci, ktorí chcú naozaj prežiť ho intenzívne využívajú. V roku 2013 použilo marketingové stratégie v rámci sociálnych sietí 60 percent maloobchodníkov. V súčasnosti sa predpokladá, že tento počet výrazne presahuje 70 percent.

Ak nepoužívate sociálne médiá alebo iné online marketingové prístupy, ste súčasťou menšiny.

Kľúčom ku kariére úspešného predajcu v nadchádzajúcich rokoch bude schopnosť spojiť sa s milénialmi a dokonca aj s mladšími ľuďmi, ktorí majú v modernej ekonomike obravskú moc ovplyvniť nákupné správanie rodičov. A úprimne povedané, ak nepoužívate žiadnu online marketingovú taktiku, tak pravdepodobne vôbec nemáte prístup k tomuto veľmi dôležitému demografickému segmentu.

72 percent príslušníkov generácie milénia si vyhľadáva obchod online predtým, než doňho vstúpi.

Využite online marketing k maximalizácií zisku vašej kamennej predajne – predstavujeme vám niekoľko užitočných stratégií a hodnotných nápadov.

1. Vytvorte online komunitu

Jednou z najdôležitejších bodov vašej marketingovej stratégie je vybudovať si online komunitu v rámci vášho cieľového trhu, ktorá súvisí s hlavnou ponukou vašich produktov. Ak ste doteraz pôsobili výhradne ako predajca v kamennom obchode a teraz sa púšťate do sveta online predaja, odporúčame vám zapojiť niektorý z dostupných možností obsahového marketingu. Pretože kvalitný obsah na internete v súčasnosti vyhľadáva a konzumuje obrovské množstvo ľudí. Cieľom je, aby ste pravidelne zverejňovali obsah, ktorý ponúka vašim používateľom pridanú hodnotu.

ako vybudovat silnu online komunitu

Predstavte si napríklad veľkú spoločnosť, ktorá ponúka daňové služby. Spravuje blog, ktorý obsahuje články o nových daňových pravidlách alebo tipy na oslobodenie od daní. Táto spoločnosť možno zároveň organizuje spoločenskú udalosť s rečníkmi, ktorí môžu odpovedať na otázky týkajúce sa daní.

Všetko z tohto môžete aplikovať aj v prípade, ak s elektronickým predajom iba práve začínate. Vytváraním aktívnej komunity si zároveň budujete mediálny priestor, v rámci ktorého môžete následne propagovať vašu kamennú predajňu. Hlavne sa uistite o tom, aby ľudia vedeli, že sa na vás môžu obrátiť kedykoľvek. Nielen vtedy, keď hľadajú určitý typ produktu, ktorý ponúkate.

2. Použite službu Google Ads (a inú platenú reklamu)

Ak chcete osloviť moderných zákazníkov, musíte premýšľať ako oni. Ak by ste boli potenciálnym zákazníkom, ktorý nevie, že vaše podnikanie existuje. Ako by ste ho objavili? Iste, mohli by ste kamenný obchod navštíviť priamo a pozrieť sa osobne, ale generácia milénia si radšej niečo vyhľadá na stránkach Google.

Ak chcete osloviť týchto záujemcov, čo by potenciálne mohla byť skupina tisícov ľudí vo vašej bezprostrednej geografickej oblasti, potom musíte investovať finančné prostriedky do platenej reklamy. Služba Google Ads vám s veľkou pravdepodobnoosťou prinesie dobrý výsledok za investované peniaze.

3. Všetko si to prepojte s e-mailom

Požadujte od svojich zákazníkov, aby sa zaregistrovali do vášho vernostného programu, takouto cestou si vybudujete hodnotný zoznam kontaktov. Mali by ste teda vo vašej predajni zhromažďovať e-mailové adresy. Keď zhromažďujete e-maily, môžete vytvoriť zoznam, ktorý použijete na inzerciu budúcich ponúk, zdieľanie správ a propagáciu špeciálnych ponúk v obchode. Keď majú používatelia prístup k takýmto ponukám, je menej pravdepodobné, že produkt kúpia online – radšej navštívia váš obchod a využijú všetky výhody.

4. Stanovte si web design ako prioritu

Váš webový dizajn je dôležitým obrazom vášho podnikania. Čoraz viac musíte dbať na dizajn mobilného webu. Faktom je, že až 57 percent používateľov neodporučí svojim známym firmu, ktorá nie je optimalizovaná na mobilné zariadenia (t.j. nie je responzívna).

Ľudia, ktorí nastavujú responzívne weby to v súčasnosti musia ovládať perfektne. Všetko od rýchlosti načítania až po umiestnenie určitých položiek na obrazovke vášho smartfónu výrazne ovplyvňuje, či niekto uskutoční nákup alebo nie. Najmite niekoho so skúsenosťami v tejto oblasti a vytvorte niečo silné, čo vám pomôže pri prechode do online sveta.

Koniec koncov, cesta k úspechu je jasná. Ak kamenné obchody chcú prežiť prebiehajúci posun k ekonomike založenej na elektronickom predaji, musia investovať do spôsobov optimalizácie svojich online skúseností. To, ako vyzerá vaša stránka a ako komunikujete s vašou komunitou je takmer také dôležité ako počet zákazníkov, ktorí sa s vaším produktom stotožnia. Ak využijete možnosti online sveta správne, budete mať toľko zákazníkov, že Amazon sa bude dychtivo pokúšať odtrhnúť ich od vás ;-).

Zdroj: SlideShare, Marketingland


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.