⚡️ Google Shopping (Nákupy Google) už spustené konečne aj na Slovensku!
Toto je správa desaťročia! Po dlhom, predlhom otáľaní sa Google Shopping konečne spustí aj na Slovensku.
Dnes sme dostali z Google správu, že nie je potrebné prihlasovať sa viac do beta verzie. Už nejakú dobu sme mali pár neurčitých informácií, že už to nebude dlho trvať. A zrazu je to tu. Stále neoficiálny dátum by mohol byť 1.6.2019*, takže pripravte si feedy, ideme na to!
*aktualizácia 3.6.2019: Google Shopping stále nie je plošne spustený, pravdepodobne si ešte pár dní/týždňov počkáme.
*aktualizácia 4.6.2019: V Google Ads už je možné vytvoriť a zapnúť kampane. Kampane prejdú schvaľovacím procesom, no zatiaľ sa nezobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania.
*aktualizácia 5.7.2019: Už je to tu! Zaznamenali sme prvé zobrazenia.
Čo je to vlastne Google Merchant Centrum (Nákupy Google)?
V jednoduchosti – Google Vám priamo vo výsledkoch vyhľadávania zobrazí produkty s ich obrázkom, cenou a prípadne hodnotením. Kliknutím sa dostanete rovno do vybraného e-shopu na konkrétny produkt. Čiže Google bude tak trochu porovnávať produkty, samozrejme tie, ktorých inzerent je ochotný za to zaplatiť.
Tieto výsledky budú nad inými prirodzenými aj reklamnými výsledkami. V niektorých prípadoch sa objavia na pravej strane výsledkov – ako bola niekedy v minulosti reklama a dokonca aj v obrázkoch.
Okrem toho pribudne záložka „Nákupy“, ktorú môžete vidieť aj na obrázku nižšie.
Načo sú Google nákupy dobré pre zákazníka a pre e-shop?
Zákazníkovi ukážu priamo to, čo hľadá – vyhľadávanie sa pokúša identifikovať, že to, čo zákazník hľadá je skutočne produkt a nie napríklad návod a podobne. Proste čo najskôr ukázať to čo hľadáte.
A e-shop získa ďalší a veľmi výrazný priestor ukázať svoje produkty, čo ako vieme zo zahraničných trhov, veľmi dobre funguje. To, že zákazník vidí konkrétny produkt aj bez toho aby musel kliknúť a rovno vidí, či ide o to, čo chce a či to má cenu, ktorá mu vyhovuje, prináša výrazne lepšie konvertujúcich návštevníkov. Vďaka tomu klesajú náklady na získanie objednávky (cena konverzie).
Takže hlavné výhody:
- Presné vyhľadávanie a cielenie konkrétne na produkt
- Zákazník okamžite vidí cenu, dostupnosť, poštovné a hodnotenie
- Klikne len vtedy, keď sa mu ponuka pozdáva
- A to celé vedie k výrazne nižšej cene konverzie ako je tomu zvykom u akýchkoľvek iných formátov
Jednoducho, ak prevádzkujete e-shop s klasickými produktami, ktoré majú EAN (alebo iný globálny identifikátor), ihneď sa do toho pustite. Niektoré e-shopy dokážu úspešne fungovať len na Google Shopping-u. Naozaj sa vám to oplatí.
Takže sa zhodneme, že Nákupy Google sú super. Ale má to háčik
Ak sa už veľmi-veľmi tešíte ako sa váš e-shop dostane na nový level výkonu, zamyslite sa nad detailami:
- Pokiaľ predávate produkty, ktoré nemajú jednoznačný identifikátor, EAN, SKU, GTIN alebo ISBN, teda napríklad nábytok, ručne vyrábané veci atď, nemusí párovanie produktov fungovať.
- Každý trh je jedinečný, tak aj Slováci môžu na Nákupy Google reagovať neočakávane. Hlavne v prvých mesiacoch, keď to bude novinka. Treba na to ísť opatrne.
- Zákazníci vidia cenu priamo v porovnaní s vašimi konkurentami, čo môže pre niektoré produkty vytvárať „heuréka efekt“ (boj o minimálne rozdiely v cene).
Konkrétny úspech Nákupov ukáže čas, ale my v agentúre sa tešíme ako deti pred hračkárstvom. Veď na to čakáme roky.
A takto sa Nákupy spúšťajú
Postupne doplníme celý návod, nateraz však máme plné ruky práce s nastavovaním Nákupov pre našich klientov, takže zatiaľ len v skratke:
- Vytvorte si účet (obchod) v Google Merchant Center (https://www.google.com/retail/solutions/merchant-center/)
- Vytvorte si XML Feed špeciálne pre Google Merchant (https://support.google.com/merchants/answer/7052112). Ak máte feed napr. pre Heuréku, dokážete ho čiastočne upraviť priamo v Merchant Center alebo v nástroji Mergado
- Nalinkujte si do Google Merchant Centra svoj Google Ads účet
- Overte vlastníctvo webu – nárokujte si svoj obchod.
Ak si na to netrúfate, sme tu pre vás. Máme s Google Shopping skúsenosti zo zahraničných projektov našich klientov a ovládame nástroje, pomocou ktorých vieme vytvoriť korektný feed.