Prejsť na obsah

Pre náhradné diely GlobalEU sme rozbehli globálne trhy

Global EU je dodávateľ jazdených náhradných dielov. Použité náhradné diely za zlomok ceny nových radi využívajú tisícky slovenských zákazníkov z radov profesionálov aj koncových zá...

Google ads Reklama na sociálnych sieťach SEO

Klient

Spoločnosť nás oslovila s neštandardnou požiadavkou: Ako cez Google predávať produkty, ktorých je niekoľko sto tisíc, ale každý len v jednom kuse?

  • Klient Global EU
  • Dátum 07/2024 – 06/2024
  • Služby Marketingová stratégia, PPC, technické SEO
  • Webstránka globaleu.sk

Zadanie

GlobalEU po rastúcom úspechu na slovenskom chcel získať svoj podiel aj na zahraničných trhoch. Problém však vidí v tom, že každý produkt je na sklade práve 1 krát a po jeho predaní už ďalší rovnaký neexistuje, čo značne komplikuje optimalizáciu predaja.

Problém

Každý produkt je na sklade práve 1 krát a po jeho predaní už ďalší rovnaký neexistuje, čo značne komplikuje optimalizáciu predaja. Nemá význam SEO na produkt, nie je možné párovanie na EAN kód, reklamné nástroje nemôžu optimalizovať na predaj produktov, pretože každý predaný sa im stratí z databázy. Súčasne je v databáze viac ako 500 000 produktov a to s rôznou maržou.

Riešenie

V týchto podmienkach nie je možné spoliehať sa na automatické nástroje pre optimalizáciu predaja Facebooku alebo Google. Od začiatku bolo jasné, že správnu cestu bude potrebné hľadať postupne.

Ako hlavný nástroj sme zvolili Google Ads, nakoľko na produktovom vyhľadávaní dokáže dosiahnuť neporovnateľný výkon.

Google PLA kampane (Google Shopping) je ideálny kanál, napriek prekážkam:

  1. Shopping kampane fungujú najlepšie ak poskytujeme do XML feedu čo najviac parametrov. Hlavne EAN kód, ktorý použité náhradné diely nemajú.
  2. Optimalizácia na predaj využíva dobre predávané produkty, ktoré ponúka ďalším zákazníkom. Ak sa ale každý produkt po predaji stratí z ponuky, optimalizácia má problém. Veľký problém.
  3. Aby sa mohlo vo vyhľadávaní zobraziť 500 000 produktov, bol by potrebný rozpočet v desaťtisícoch eur mesačne. Na každý trh.

 

Keďže očakávané prekážky boli jasné, stratégia bola nastavená priamo a bez zbytočného teoretizovania:

  1. Spustíme celý feed a vyhodnotíme výsledky predaja
  2. Vyhodnotíme výsledky kategórii produktov
  3. Vyhodnotíme ako si AI poradila so situáciou

 

Už prvé mesiace predaja na zahraničných trhoch vystrelili nad stanovené ciele. Automatizácia na maximalizáciu kliknutí prekroskočila naše očakávania:

  • Vďaka obrovskému množstvu produktov mohol Google privádzať najlacnejšie kliknutia v cene pod 0,01€
  • Produkty sa predávali veľmi dobre vďaka ich cene.
  • Mnohých zákazníkov prekvapilo, že náhradné diely sú použité, preto je priemerná miera konverzie nižšia ako štandard. Vyvažuje ju však vysoký záujem spôsobujúci nízku cenu za kliknutie
  • Dosahované PNO je vďaka tomu 6-9%

 

Začali sme optimalizovať

Produktové kampane si prekvapivo veľmi dobre poradili so zaraďovaním produktov, no odhalili sa viaceré problémy:

  • Názvy niektorých produktov začínali názvom vozidla a nie názvom dielu a preto sa v skrátenom zobrazení javili ako predaj celých vozidiel za smiešne sumy, čo lákalo extrémne veľa zbytočných kliknutí.
  • Obrázky niektorých produktov navyše boli obrázky prislúchajúcich vozidiel, čo ešte viac miatlo zákazníkov
  • Zmätočné produkty začali dosahovať desaťtisíce zobrazení a kliknutí bez predaja. Tu AI optimalizácia dokonale zlyhávala.
  • Optimalizácia stále nemala dostatok údajov pretože všetky populárne produkty sa po predaji stratili z ponuky.

Riešenie optimalizácie kampaní na predaj

Základné nedostatky dát vo feede sme s klientom opravili, ale zistili sme, že najlepšie sa predávajú produkty, ktoré sa zobrazia najmenej krát kým sa predajú. Avšak automatizácia Google preferovala kliknutia (kvôli stratégii, ktorú sme nastavili) a dochádzalo k tisíckam zobrazení.

 

Vyriešili sme to jednoducho: skriptom sme vypínali produkty, ktoré dosiahli viac ako 50 zobrazení a nepredali sa. Logicky, ak by sa predali, prestali by sa zobrazovať.

 

Táto stratégia pomohla zvýšiť relevanciu návštevníkov.

 

Stále sme však mali niekoľko stoviek tisíc produktov, ktoré sa nezobrazovali z dôvodu nízkeho rozpočtu. Rozhodli sme otestovať zmenu stratégie – zo získavania kliknutí na získavanie objednávok. Predpokladali sme, že chýbajúce dáta po predaji konkrétneho produktu budú pre automatizáciu problém a ten sa veľmi rýchlo prejavil.

 

Požiadali sme klienta, aby upravil správanie eshopu – ak sa produkt predá, tak sa nevymaže zo shopu, ale sa označí ako nedostupný. Google Shopping to nebude ďalej promovať, ale informácia o jeho úspechu pre algoritmy ostane.

 

Automatizácia ale nepriniesla výraznejšie výsledky, preto sme rozhodli vrátiť sa k stratégii maximalizácie kliknutí, ktorá s novým nastavením predaných produktov priniesla ďalší výrazný rast predaja.

Výsledok

Túto stratégiu aplikujeme postupne na ďalšie trhy a dnes je Global EU dotávateľom jazdených náhradných dielov na trhoch v Česku, Maďarsku, Nemecku, Rakúsku, Taliansku, Chorvátsku a Francúzsku.

Eshop dosahuje už 5 rokov po sebe medziročný rast od 20% do 200% čiastočne aj v závislosti od počtu nových trhov ktoré zapojíme a zoptimalizujeme. 

 

Mimochodom: vedeli ste, že na Globaleu.sk môžete kúpiť takmer nový náhradný diel na vaše vozidlo za 20% jeho pôvodnej ceny?