Prejsť na obsah
9. februára 2018 5 min čitanie

Aj malé podniky potrebujú online marketingovú komunikáciu (1. časť)

Nedá sa poprieť, že mnohí podnikatelia sú majstrami vo svojom remesle. Či sa jedná o vodoinštalatérov, kaderníčky alebo o cukrárky. Mnohé z týchto malých podnikov nedokážu alebo nevedia ako efektívne propagovať svoje podnikanie.

„Som najlepším vo svojom odbore. Ľudia sa o tom predsa dozvedia.”

„Veď predsa Tonke moje koláčiky chutili, určite sa pochváli, kto jej ich napiekol. Netreba mi žiadne fejsbúky, či instagramy.”

Je síce pravda, že ak sú zákazníci s poskytnutou službou spokojní, majú tendenciu odporúčať ju i ľuďom vo svojom okolí. V dnešnom svete, plnom konkurencie, bohužiaľ, takáto stratégia nemusí byť dostačujúca. A do svojho podnikania budeme musieť zaradiť aj online marketingovú stratégiu, napríklad už spomínané fejsbúky a instragramy :-).

Výskumy preukázali, že priemerný majiteľ podniku dosahuje vek 50 rokov, čo môže byť jeden z dôvodov absencie online marketingovej reklamy.

„Veď prečo by som mal vkladať svoje peniaze, čas a energiu, do nejakej reklamy na internete, keď môj biznis funguje už niekoľko rokov a stále ma dokáže ako tak uživiť?!”

Avšak doba ide dopredu… Nejazdíme na kočoch, nechodíme prať svoje veci do miestneho rybníka a kúpiť si rifle je ľahšie ako pripraviť si chutnú večeru. A takisto aj svet podnikania sa pohol míľovými krokmi vpred. Ak chceme na trhu prežiť, odlíšiť sa od konkurentov alebo získať si dobrú pozíciu v mysliach zákazníkov, musíme inovovať aj svoju marketingovú stratégiu.

Existuje štúdia, ktorá hovorí o tom, že približne 39 % zákazníkov, ktorí nakúpia v kamennom obchode, si urobí pred nákupom internetový prieskum. Zákazníci si vyhľadávajú podrobné informácie o produkte, či službe, o ktorú majú záujem, čítajú recenzie na samotný produkt alebo na vašu predajňu. Ak chcete získať nových zákazníkov, či neprísť o tých, čo máte nesmiete ignorovať využívanie online marketingu vo svojom podnikaní

Pričom stále platí, že:

ani tá najkvalitnejšia marketingová kampaň nie je náhradou za výborné služby zákazníkom

a kvalitné produkty. Môžete propagovať svoju spoločnosť tými najúčinnejšími a najkreatívnejšími metódami, no kľúčovým faktorom je v konečnom dôsledku úroveň ponúkaných služieb, či produktov vašej spoločnosti.

Marketing na sociálnych sieťach je dôležitý

 

Určite ste už boli svedkom situácie, v ktorej sedí partia ľudí pri stole v kaviarni, v bare alebo v reštaurácií a namiesto toho, aby sa bavili medzi sebou, o sto šesť ťukajú do svojich smartfónov. Drvivá väčšina ,,ťukačov”, kontroluje práve obsah na svojich sociálnych sieťach, či už na Instagrame alebo Facebooku.

Výrok: ,,Kto nie je na Facebooku, ako keby ani neexistoval.” Ste už určite zachytili. Každý je na Facebooku, moja babka, tvoja babka, teta Tonka, proste každý!

Avšak z pohľadu mladšej generácie, Facebook o svoje prvé miesto musí bojovať z čoraz populárnejšou sociálnou sieťou – Instagramom. Mladí ľudia sa radi podelia v online svete s tým, čo cez deň zažili, zjedli, vypili, precestovali, kúpili,… Je toho veľa, o čom chceme, aby svet vedel.

Sociálne siete sú výborným priestorom nielen pre zdieľanie dobre vyzerajúcej sviečkovej na smotane, ale i vlastného podnikania. Práve prostredníctvom sociálnych sietí vieme najlepšie osloviť našu cieľovú skupinu, podľa Páči sa mi to v ich profile, či sledovaných uživateľov na Instagrame, alebo podľa vyhľadávaných #hashtagov. Hashtag môžme chápať ako formu kľúčového slova.

Uveďme si príklad. Som v reštaurácií a objednala som si už spomínanú dobre vyzerajúcu sviečkovú na smotane. A samozrejme, že chcem, aby o tom všetci vedeli, prostredníctvom mojej sociálnej siete. Aby som mala, čo najviac lajkov, a aby videlo môj post, čo najviac ľudí na instagrame, použijem relevantné #hashtagy, ktoré sa hodia k môjmu postu, a podľa ktorých môžu ostatní uživatelia instagramu sympatizovať s mojím postom. Vhodné variácie by boli #food #foodporn #eat #dinner a iné, kreativite sa medze nekladú.

Ďalším podporným nástrojom vášho podnikania na sociálnych sieťach je využitie geoznačiekGeoznačky jednoducho udávajú polohu vášho obchodu a zvýšia jeho viditeľnosť v rámci vášho okolia. Ak nedefinujete svoje podnikanie pomocou geografických súradníc, prostredníctvom vyhľadávania na internete sa o vás dozvedia ľudia z celého sveta. Čo nie je vôbec zlé, najmä ak prevádzkujete aj elektronický obchod.

Vyhľadávanie


Najlepšie články


Socializujeme sa

Ďalšie články

19. januára 2024 9 min čitanie
Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?
Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtý...
Čítať článok
19. novembra 2020 7 min čitanie
Ako zvýšiť efektivitu retargetingovej kampane počas nákupných sviatkov
Keď si predstavíte typickú nákupnú sezónu pred veľkými sviatkami, pravdepodobne sa vám vybavia davy nakupujúcich, prechádzajúcich sa krížom-krážom uličkami náku...
Čítať článok
17. septembra 2020 7 min čitanie
Nastavte si úpravu cenových ponúk v Google Ads podľa počasia
Občas nastávajú dni, počas ktorých počasie tak trochu blbne. Jednu minútu svieti slnko a ďalšiu vám plány na grilovanie kazí dážď. Ak máte produkt alebo službu,...
Čítať článok

Kontaktujte nás

Ste pripravení posunúť svoje podnikanie na vyššiu úroveň?

Learn more