Prejsť na obsah
15. mája 2018 5 min čitanie

Ako budovať identitu značky pomocou Instagramu?

Predstavte si priemerného používateľa sociálnej siete Instagram, ktorý chce docieliť, aby ho okolie považovalo za dobrodružného. Uverejňuje na svojom profile fotografie zo vzdialených krajín, chváli sa experimentovaním s exotickým jedlom a prezentuje sa životom, ktorý sa zdá byť mimoriadne výnimočným.

Publikum tohto používateľa si o ňom skutočne začne myslieť, že miluje dobrodružstvo a cestovanie. A to aj napriek tomu, že náš používateľ v skutočnosti presedí väčšinu svojho času doma a zaradom sleduje všetko, čo ponúka Netflix.

Úspešné podniky robia to isté.

Využívajú Instagram na budovanie istého obrazu o svojej spoločnosti a takýmto spôsobom prezentujú svoju osobnosť verejnosti. Tento precízne zostavený obraz sa nazýva identitou značky.

Vhodne rozvinutá identita značky sa stretáva s pozitívnymi ohlasmi zo strany vášho cieľového publika a nabáda jeho členov k tomu, aby sa stali zákazníkmi vášho podniku. Jednorazových zákazníkov zároveň vedie k tomu, aby sa stali vašimi pravidelnými klientmi. Efektívna a atraktívna identita totiž vedie k budovaniu emocionálneho vzťahu medzi zákazníkmi a značkou.

Budovanie identity značky prostredníctvom sociálnej siete Instagram si vyžaduje dôsledný a dlhodobo pretrvávajúci prístup.

Držte sa nasledujúcich štyroch pravidiel a dopracujete sa k tomu, že váš profil na Instagrame bude pôsobiť uceleným dojmom a stane sa vhodným reprezentantom vašej značky.

1. Konzistentná prezentácia

Každý váš príspevok na Instagrame by mal potvrdzovať identitu vašej značky. Čím sa chcete presláviť a čo chcete dosiahnuť?

Ak v súčasnosti hľadáte nových zamestnancov a mladé talenty, potenciálnym záujemcom by ste mali dať najavo, že práca vo vašej spoločnosti je zábavou. Váš aktuálny obsah by mal zahŕňať fotografie vašich zamestnancov, ktorí sa venujú skutočne zábavným činnostiam. Nikoho neupútajú snímky strnulých ľudí, ktorí iba sedia za svojimi pracovnými stolmi a nútene sa usmievajú.

2. Konzistentná grafika

Nezáleží na type konkrétnej fotografie, no každý návštevník vášho profilu by mal dokázať na prvý pohľad odhaliť, že sa jedná o váš príspevok. A to bez toho, aby ho v tom utvrdilo logo vašej spoločnosti.

To znamená, že

váš grafický obsah by mal hovoriť sám za seba.

A tento prejav musí byť konzistentný. Keď uverejňujete fotografie na Instagrame, použite pri všetkých rovnaký fotografický filter. Takýmto spôsobom nadobudnú všetky snímky podobný nádych.

Keď zhotovujete fotografie svojpomocne, dajte si záležať na tom, aby sa všetky držali rovnakého umeleckého štýlu. A to aj v prípade, že sa fotografovaný objekt výrazne odlišuje. Uplatňujte schému farieb, ktorá je pre vašu značku charakteristická a zhoduje sa s prvkami v rámci ostatných stratégií vášho online marketingu – vrátane e-mailového.

3. Konzistentný typ písma

Instagram predstavuje vizuálne médium a slová zahrnuté do vašich fotografií môžu byť vaším požehnaním či kliatbou. Odporúčame vám, aby ste sa zamerali na jeden či dva fonty písma a tieto používali naprieč všetkými marketingovými kanálmi vašej značky.

Ak vaša značka ešte nemá stanovenú konkrétnu skupinu typov písma, skúste si zvoliť také, ktoré najlepšie vyjadrujú atmosféru odvetvia vášho podnikania.

4. Konzistentné načasovanie

Mali by ste dosiahnuť, aby sa vaše cieľové publikum vopred tešilo a vaše príspevky očakávalo. Buďte teda predvídateľní.

Instagram síce zaviedol nový algoritmus, no ten nemení nič na tom, že väčšinu sledovanosti vašich príspevkov zaznamenáte bezprostredne po ich zverejnení. Keď budete denne uverejňovať príspevky v tom istom čase, vaši nasledovatelia si na to veľmi rýchlo zvyknú a každý váš nový obsah budú očakávať.

A čo ďalej?

Po osvojení si týchto praktík budete pripravení na budovanie identity vašej značky na Instagrame.Táto sociálna sieť by však nemala byť vašou konečnou zastávkou.

Využite vplyv svojho vizuálneho obsahu a zdieľajte najvydarenejšie fotografie aj v rámci ostatných sociálnych sietí, na vašej webstránke ako aj prostredníctvom Vášho e-mailového marketingu. 

Aplikácia Constant Contact s Instagramom výborne interaguje, takže fotografie zo svojho profilu na Instagrame môžete efektívne prepojiť na svoj e-mailový newsletter.Keď sa vaše publikum bude konzistentne stretávať s vašou značkou v rámci viacerých mediálnych kanálov, jej identita bude získavať omnoho pozitívnejšiu reputáciu. Zároveň sa vám potvrdí efektivita fotografií, ktoré pravidelne uverejňujete.

 

Zdroj: Shapeshiftreport, Likeable

Vyhľadávanie


Najlepšie články


Socializujeme sa

Ďalšie články

30. októbra 2023 8 min čitanie
Kompletné výsledky firmy Meta + Grafy
Skupina Meta (Facebook) na konci minulého týždňa uviedla, že za 3. štvrťrok zaznamenala dobré výsledky, stabilný nárast počtu používateľov a najlepšie štvrťročn...
Čítať článok
11. mája 2023 5 min čitanie
Najlepší čas pre uverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach v roku 2023
Spoločnosť Sprout Social zverejnila svoj každoročný zoznam najlepších časov pre uverejnenie príspevkov v rámci hlavných aplikácií sociálnych médií, na základe a...
Čítať článok
15. februára 2021 3 min čitanie
Čo je to Clubhouse? A ako získať pozvánku do aplikácie, ktorú používa aj Elon Musk?
Možno ste už o Clubhouse počuli, ale je nepravdepodobné, že ste sa stali aj členom Clubhouse. Čo je to Clubhouse a prečo sa o tom všade hovorí? Clubhouse je apl...
Čítať článok

Kontaktujte nás

Ste pripravení posunúť svoje podnikanie na vyššiu úroveň?

Learn more