Prejsť na obsah
25. novembra 2023 5 min čitanie

Ako sme za pol roka vypredali developerský projekt

Oslovil nás marketingový projekt manažér, aby sme sa pozreli na online marketing projektu Terra Opoy, ktorého predaj už rok stagnoval. A my sme sa pozreli.

Zadanie

Developerský projekt investičnej spoločnosti HABERL vo výhradnom predaji realitnej spoločnosti CASMAR REALITY využíval ako hlavný predajný kanál Google Ads kampane vedené na web, ktorého úlohou bolo získať kontakt – konverziu – odoslaním formulára.

Aktuálne tempo získavania leadov (dopytov) za posledných 12 mesiacov však bolo minimálne a neviedlo k spokojnosti klienta.

Problém

Aby sme zistili kde je problém, urobili sme si vstupnú analýzu. Jediné čo sme mali k dispozícii bol samotný web a účet Google Ads. Auditovali sme teda:

  • PPC kampane (bežalo len Google Ads)
  • Stav organickej návštevnosti – SEO
  • Rýchla analýza použiteľnosti webstránok

Analýzu Google Ads robíme pre klientov bezplatne pred vytvorením návrhu, aby sme vedeli odhadnúť s čím dokážeme pomôcť a ako veľmi sa môže naša práca prejaviť na výsledku klienta.

Problémom v skratke bolo:

  • Prehnane komplexné, nesprávne cielené a neprehľadné kampane z ktorých fungovalo menej ako 15%
  • Pomerne silná organická návštevnosť, ktorá bola generovaná prevažne „brand keywords“ (terra opoy), ale mali tu zastúpenie aj produktové kľúčové slová (2i byt pri Trnave)
  • Jednoduchá webstránka neobsahovala takmer žiadne konverzné prvky, tzv. CTA, žiadnu motiváciu. Návštevníci prišli a odišli.

Riešenie

V spolupráci s klientovým tímom sme navrhli stratégiu pre PPC kampane, ktorá bola komplexná v stratégii aj exekúcii:

  • Nové vyhľadávanie na Google: Kompletne nanovo založené vyhľadávacie kampane vedené na produkt (byty), lokalitu, príbuzné lokality, konkurenčné projekty. Vďaka vynechaniu všetkých balastných výrazov a výrazov príliš vysoko vo funneli SEE-THINK-DO-CARE a neprehľadnej štruktúry kampaní sa dalo o Google Ads konečne oprieť ako o relevantný zdroj návštevnosti
  • Bannerové kampane zacielené na realitné portály ale len na tie podstránky, ktoré obsahovali ponuku bytov v relevantných lokalitách pre náš projekt
  • Komplexný remarketingový seriál, ktorý postupne pokrýval všetky výhody nášho projektu, porovnanie s ostatnými projektami až po vyvolanie pocitu nedostatku
  • Facebook kampane s 3 rôznymi komunikačnými konceptami na rôzne cieľové skupiny, ktoré sa počas behu kampaní dokonca menili
  • Remarketing na Facebooku s využitím rovnakého seriálu ako pri ostatných bannerových kampaniach
  • Viditeľnosť pri konkurenčných projektoch: ak niekto hľadá podobný projekt v oblasti, prípadne s ním je v interakcii, chceme sa mu zobraziť aj my

Mať premyslené a vyladené kampane je super, ale bez funkčného webu by to nemalo zmysel. V rámci nášho tímu sme pripravili zjednodušenú UX/UI analýzu, kde sme teoreticky popísali problémy, ktoré sme podložili výsledkami teplotných máp reálnych používateľov. Zistené nedostatky sme odstránili a nič nebránilo spusteniu marketingu naplno.

Pozdáva sa vám toto riešenie? Máme také aj pre Vás.

 

Výsledky

Hovoria sami za seba:

Počet konverzii v čase. (Vrátane mikrokonverzii)

Už prvé výsledky z mikro-konverzii (stiahnutie pôdorysu, interakcia s filtrom bytov, …) nám naznačili, že sme na dobrej ceste.

Výsledky sa v plnej miere dostavili už čoskoro. Prirodzene ako v každom projekte, počas prvého mesiaca sme nastavenia ladili, upravovali, testovali a znova ladili. Veľa nám pomohli výsledky teplotných máp a preto to išlo pomerne rýchlo.

V druhom mesiaci spolupráce sme dosiahli vrchol počtu dopytov (obhliadok) bytov. Predtým bol štandard 1-2 dopyty mesačne, teraz sme generovali 1-2 dopyty denne!
Na vrchole našich kampaní bol teda dopyt 30x vyšší ako počas predošlých ročných kampaní. Navyše kvalita dopytov (leadov) bola veľmi vysoká, takže klient nemal väčšie problémy ich premieňať.

 

Po 4. mesiaci realitná spoločnosť hlásila 50% predaných bytov. Pre nás to bol síce dôvod otvoriť šampanské, ale aj nová výzva: V aktuálnej situácii s rýchlym tempom predaja sme klientovi navrhli úpravu predajnej ceny ostávajúcich bytov v záujme zvýšenia ziskovosti projektu.
Adekvátne sme znížili aj rozpočty a tempo predaja sa síce spomalilo, no do ďalších 5 mesiacov sme predali ďalších 46% bytov a kampane mohli byť s obojstrannou spokojnosťou ukončené.

A čo na to klient?

Chcem Vám veľmi pekne poďakovať za super prácu a určite keď budeme robiť ďalší projekt by som Vás kontaktoval.

 

Peter Markovič, Casmar Reality

Spokojnosť klienta s perfektnými výsledkami je prvoradá. Ale aj my hodnotíme tento projekt ako fantastický, pretože nám v plnej miere umožnil využiť naše know-how, spoluprácu celého tímu a biznisového náhľadu do projektu.

Vyhľadávanie


Najlepšie články


Socializujeme sa

Ďalšie články

19. mája 2020 5 min čitanie
Čo dokáže nový web urobiť pre vaše SEO [Case Study]
Alebo ako to dopadne, keď agentúre, ktorá vám robí SEO, zveríte postavenie nového webu. A bude to success-story. Nášmu klientovi Teplozima robíme online marketi...
Čítať článok
Web Incheba
20. novembra 2019 6 min čitanie
Nový web Incheba.sk – najlepšia prezentácia výstaviska v Európe?
Na tento projekt sme obzvlášť hrdí. Nie len preto, že sme dokázali pre top klienta nájsť riešenie, ktoré vyplynulo do obojstrannej spokojnosti, ale aj samotné t...
Čítať článok
28. februára 2019 4 min čitanie
Pre Google sme kľúčoví. Čo to znamená?
Google udeľuje svojim partnerským agentúram status, ktorým ich delí podľa určitých kritérii. My sme tento rok získali ten najprestížnejší: Kľúčový Google Partne...
Čítať článok

Kontaktujte nás

Ste pripravení posunúť svoje podnikanie na vyššiu úroveň?

Learn more