Odporúčania vašich zákazníkov a prípadové štúdie môžu výrazne zvýšiť mieru konverzie vašej webstránky. Vášmu podniku dodajú dôveryhodnosť a pomôžu vám vytvoriť dojem stability.
Spoločnosti VWO a WikiJob pred niekoľkými rokmi realizovali A/B test, ktorým sa snažili odhaliť skutočnú hodnotu zákazníckych odporúčaní. Zistili, že keď si návštevníci prečítajú výpovede spokojných zákazníkov, predaje sa môžu zvýšiť až o 34%.
Nie je to však také jednoduché. Nestačí, aby ste výpovede zákazníkov a prípadové štúdie jednoducho uverejnili na svojej stránke. Aj túto stratégie je potrebné dôkladne si premyslieť. Ponúkame Vám 4 nápady, ktoré vám v tom pomôžu.
1. Zvoľte vhodné umiestnenie
Prvým a najzrejmejším faktorom je umiestnenie zákazníckych odporúčaní.
Výskumná inštitúcia MECLABS uverejnila kurz týkajúci sa optimalizácie domovskej stránky, ktorý sa vo veľkom rozsahu venuje práve tejto problematike. Spoločnosť skúmala spôsob, ktorým sa oči návštevníkov pohybujú po internetovej stránke. Odhalila, že pre umiestnenie zákazníckych výpovedí existujú dve najideálnejšie miesta: samotná predajná stránka, na ktorej prezentujete svoje produkty a bočný panel Vašej webstránky.
Pomocou vlastného A/B testu ľahko zistíte, ktoré umiestnenie je účinnejšie v prípade vašej webstránky. Dbajte pri tom aj na najmenšie detaily. Vzdialenosť medzi zákazníckou výpoveďou a tlačidlom „Pridať do košíka“ sa môže zdať nepodstatná. Ale aj takáto maličkosť môže návštevníka vašej stránky ovplyvniť pri rozhodovaní o nákupe.
2. Prepojte nových návštevníkov s existujúcimi zákazníkmi
Nestačí, ak uverejníte výpovede existujúcich klientov. Je potrebné, aby boli tieto výpovede pre vašich nových potenciálnych zákazníkov aj relevantné.
Sharefile je služba, ktorá svojim klientom umožňuje zdieľanie dokumentov cez internet. Úzko spolupracuje s najväčšími americkými korporáciami, ktoré figurujú na zozname Fortune 500. Táto spoločnosť si dáva záležať na tom, aby svoju domovskú stránku a uverejnené výpovede zákazníkov prispôsobila požiadavkám svojho cieľového publika. Keď sa návštevník preklikne na portál Sharefile pomocou spätného odkazu, ktorý je uverejnený na webstránke v rámci zdravotníckeho priemyslu, na domovskej stránke ho privítajú ponuky týkajúce sa tohto odvetvia. Stránka mu zároveň ponúkne odporúčania spokojných klientov, ktorí sú v zdravotníctve zamestnaní.
Všeobecné a univerzálne odporúčania nezanechajú zďaleka taký dobrý dojem, ako výpovede zákazníkov, s ktorými sa nový návštevník dokáže stotožniť.
3. Vyberajte vhodné výpovede
Giganti ako Amazon a Alibaba si nemôžu dovoliť kontrolovať, ktoré recenzie ich produktov budú uverejnené a ktoré nie.
Keď však zostavujete vlastnú stránku s odporúčaniami a recenziami, nebojte sa vybrať si tie, ktoré vám najviac vyhovujú. Neznamená to, že by ste sa mali snažiť umlčať nespokojných recenzentov. Mali by ste as však sústrediť na recenzie, ktoré sú konkrétne a čo najviac osobné.
Pozrite sa napríklad na spoločnosť Access Direct. Na svojej stránke ponúka zákaznícke výpovede nie len v textovej forme, ale aj vo forme videí. Podstatné je však to, že všetky výpovede majú špecifický predmet a osobný prístup. Niektoré z nich chvália ústretový prístup spoločnosti počas Vianočných sviatkov. Iné sú pozitívnymi ohlasmi na prácu konkrétnych zamestnancov.
4. Využite multimédiá
Sociálny dôkaz je jeden z najvyužívanejších princípov v marketingu a predaji. Znamená, že ľudia chcú robiť rozhodnutia, ktoré ich umiestnia do dobrej spoločnosti.
Stanley Milgram uskutočnil nasledujúci experiment. Poveril jedného človeka, aby sa z chodníka díval do okna na šiestom poschodí. Sledoval, koľko ľudí sa k nemu pridá. Za rovnakým účelom potom rovnakou úlohou poveril 15 ľudí. Výsledky ukázali, že k jednotlivcovi sa pridali 4% okoloidúcich. K skupine sa pridalo až 86% náhodných okoloidúcich.
Na internete však neexistuje nefalšované stretnutie tvárou v tvár. Výpovede v textovej forme sú neosobné a často vyvolávajú pochybnosti.
Snažte sa aspoň čiastočne eliminovať neosobnú povahu online prostredia a pri zákazníckych výpovediach využívajte multimediálny prístup. Vhodným príkladom je spoločnosť WebpageFX. Návštevník o vašej spoločnosti získa úplne iný dojem, keď si pustí video a konfrontuje ho tvár reálneho človeka, ktorý rozpráva o svojej pozitívnej skúsenosti. Podobne ako so skupinou ľudí na chodníku, aj tu zohráva rolu určitý emocionálny faktor, ktorý sa prostredníctvom písaného slova nedá dosiahnuť.
Okrem toho, že takéto videá umiestnite na svoju stránku, zvážte aj iné platformy, ako napríklad YouTube. Spoločnosť LG aplikovala túto stratégiu s veľkým úspechom. V rámci kampane „Experience LG“ publikovala nadšené recenzie rádových zákazníkov.
Ide o reputáciu
Nezáleží na tom, či ste správca webstránky, alebo majiteľ online obchodu. Pracovať s výpoveďami spokojných zákazníkov sa oplatí v každej situácii. Budujete pomocou nich aj reputáciu svojho podniku. A prvým krokom na ceste za dobrou reputáciou je potreba získať si dôveru zákazníkov. Potenciálni zákazníci potrebujú vedieť, že Váš podnik je spoľahlivý a dokáže uspokojiť požiadavky svojich klientov. To im najlepšie oznámite tak, že uverejníte výsledky svojej predchádzajúcej úspešnej spolupráce so zákazníkmi.
Zdroj: Glasshat, WordStream