Prejsť na obsah
29. januára 2021 3 min čitanie

Ako udeliť prístupy do Google Ads a Google Analytics?

Ešte predtým, ako začneme spoluprácu, potrebujeme vidieť stav vašich reklamných účtov a výsledkov webu, aby sme zanalyzovali problémy a nedostatky, a navrhli efektívne riešenie. Prístupy potrebujeme zvyčajne do účtov Google Ads a Google Analytics.

Neviete, ako nám tieto prístupy udeliť? Je veľa spôsobov, ale my vám ukážeme tie najjednoduchšie:

Udelenie prístupov do reklamného účtu Google Ads

Každý účet Google Ads obsahuje jedinečné desaťmiestne identifikačné číslo (ID). Identifikačné číslo nájdete priamo pri prihlásení do vášho Google Ads účtu (ads.google.com), v pravom hornom rohu.

Google Ads

Toto číslo skopírujete a pošlete osobe, s ktorou riešite budúcu spoluprácu v agentúre. Najčastejšie to býva account manager, prípadne priamo PPC špecialista.
Po obdržaní ID odošle PPC špecialista žiadosť o prístup do vášho Google Ads účtu, ktorá sa vám zobrazí v oznámeniach alebo vám príde upozornenie na email, pomocou ktorého ste svoj účet založili. Túto žiadosť prijmete a agentúra môže vykonať audit vášho účtu, prípadne sa už pustiť do dohodnutej práce.

Tento prístup je možné kedykoľvek zrušiť. So správcovkým prístupom agentúra môže vykonávať zmeny, no nemôže spravovať používateľov, kým jej to zvlášť nepovolíte. Nehrozí teda, že by vás „vymkla“ z vášho vlastného účtu.

V reklamnom účte sa logujú všetky vykonané zmeny a všetky sa dajú vrátiť ak by to náhodou bolo potrebné.

Udelenie prístupov do Google Analytics (verzia GA4)

Taktiež od vás budeme požadovať prístup do Google Analytics, aby sme mohli pracovať s dátami ohľadne vašich používateľov. 

Na udelenie prístupov budete potrebovať len náš agentúrny email, ktorý vám zašle náš account manager. Jediné čo bude treba, je na daný mail udeliť prístupy a to nasledovne.

1. Otvoríte si váš Google Analytics → analytics.google.com

2. Kliknite na ikonu Správca 

v ľavom dolnom rohu obrazovky:

 

3. Otvorí sa okno Správca kde sa ovládajú aj prístupy

V tomto okne môžete pridať:

  • celkový prístup na úrovni účtu – Správa prístupu k účtu – (ak máte viacero zobrazení) alebo
  • len k danému zobrazeniu, tak v časti Vlastníctvo kliknite na – Správa prístupu k vlastníctvu  →

Agentúre zvyčajne postačuje prístup k vlastníctvu.

4. Pridajte používateľov

otvorí sa karta Správa prístupu k vlastníctvu (resp. účtu – podľa vášho výberu):

Používateľom viete udeliť viacero druhov prístupov. Prístup, ktorý my od našich klientov potrebujeme je prístup Marketingový špecialista, ktorý je z hľadiska analýzy dostačujúci a neumožňuje nám vykonávať žiadne nežiaduce zmeny.

Pridáte emailovú adresu (zvyčajne vám navrhneme admin1@goup.sk) a odošlete prístup na mail. Následne my, ako agentúra dostaneme prístup na úrovni, ktorý ste nám umožnili.

Veríme, že pomocou týchto návodov budete vedieť úspešne udeliť prístupy do vašich účtov. Ak vám je niečo z týchto návodov nejasné, tak nás neváhajte kontaktovať, radi vám pomôžeme 🙂

Ďalšie články

22. apríla 2024 2 min čitanie
Ako vytvoriť Google Search Console a udeliť prístup agentúre
Google Search Console je silný nástroj predovšetkým pre SEO. Sú v nej všetky dáta, ktoré Google o vašom webe sprístupňuje. Vlastníctvo vašej stránky musíte v Go...
Čítať článok
23. marca 2023 3 min čitanie
Ako vytvoriť účet Google Tag Manager a udeliť prístup agentúre
Google Tag Manager je veľmi šikovný nástroj pre marketing vášho webu. Vďaka nemu sa nemusíme s každou integráciou merania, pixelu alebo remarketingu oslovovať p...
Čítať článok
20. októbra 2020 4 min čitanie
Refresh alebo redesign webu – Čo je to pravé pre vás?
Všetci to poznáme. Či si kúpime dizajnové oblečenie, nový model telefónu, alebo nábytok do obývačky. Väčšinou všetko po určitom čase vyjde z módy, nahradí to ne...
Čítať článok

Kontaktujte nás

Ste pripravení posunúť svoje podnikanie na vyššiu úroveň?

Learn more