Prejsť na obsah
23. marca 2023 3 min čitanie

Ako vytvoriť účet Google Tag Manager a udeliť prístup agentúre

Google Tag Manager je veľmi šikovný nástroj pre marketing vášho webu. Vďaka nemu sa nemusíme s každou integráciou merania, pixelu alebo remarketingu oslovovať programátorov, ale to dokážeme nastaviť priamo.

Čo je to Google Tag Manager

Google Tag Manager, skrátene GTM je vlastne 1 kód, ktorý si vložíte na web (alebo váš programátor) a do tohto kódu už všetky sledovacie značky, pixely a nastavenia môže robiť priamo agentúra bez zásahu programátora. Takže namiesto kódov pre:

  • Google Analytics
  • Konverzie Google Ads
  • Facebook Pixel
  • Cookie Consent
  • Meranie predaja cez Google Ecommerce
  • a veľa ďalšieho

stačí jeden Google Tag Manager.

Ako vytvoriť / zaregistrovať účet Google Tag Manager

Prihláste sa

Otvorte stránku https://tagmanager.google.com/ a prihláste sa svojim Google účtom. Stačí na to aj Váš Gmail účet. Ak v prehliadači prihlásený ste, hneď sa vám zobrazí možnosť „Vytvoriť účet“ / „Create account“.

Vytvorenie účtu Google Tag Manager
Vytvorenie účtu Google Tag Manager

Vytvorte účet a kontainer pre svoju webstránku

Vyplňte základné údaje:

Account name / Názov účtu – ideálne názov vašej spoločnosti. Na jednom účte môžete viac svojich projektov alebo webstránok. Krajinu zvoľte Slovakia.

Container Name / Názov kontainera: Kontainer si predstavte ako takú krabičku v ktorej budete mať všetky kódy a sledovacie značky pre jeden konrétny web. Teda všetko k jednému projektu na jednom mieste.

Z cieľov / target platform vyberte Web. A kliknite na Vytvoriť / Create

 Nastavenie základných parametrov účtu Google Tag Manager
Nastavenie základných parametrov účtu Google Tag Manager

Potvrďte súhlas s podmienkami

Zaškrtnite súhlas a kliknite na Yes / ÁNO

Pridajte kód na svoj web

Pošlite tento k´ód svojmu programátorovi (aj s informáciou čo má isť do HEAD a čo do BODY). Pošlite mu to ako text a nie ako printscreen, to by nevedel prepísať.

Alebo ak používate WordPress prípadne iné CMS riešenie pridajte si ID tag managera.

Hotovo. Keď ste kód poslali správcovi, kliknite na krížik.

A teraz nám udeľte prístup

Kliknite na Admin / Správca a následne na User Management / Správa používateľov:

Správa používateľov v Google Tag Manager

V nasledujúcom okne pridajte email svojho správcu týmto tlačidlom:

Otvorí sa nové okno kam zadajte email, v našom prípade je to admin1@goup.sk:

Pridanie administrátora v Google Tag Manager

Pozn.: Je veľmi dôležité aby sme mali práva na úrovni Administrátor.
A to len z dôvodu aby sme si mohli pre každý váš kontainer udeliť práva k publikovaniu našich zmien. Inak by sme v GTM nemohli urobiť prakticky nič a vy by ste museli potvrdzovať každú našu zmenu.

A teraz už ideme nabúšiť váš online marketing. 💪

Ďalšie články

22. apríla 2024 2 min čitanie
Ako vytvoriť Google Search Console a udeliť prístup agentúre
Google Search Console je silný nástroj predovšetkým pre SEO. Sú v nej všetky dáta, ktoré Google o vašom webe sprístupňuje. Vlastníctvo vašej stránky musíte v Go...
Čítať článok
29. januára 2021 3 min čitanie
Ako udeliť prístupy do Google Ads a Google Analytics?
Ešte predtým, ako začneme spoluprácu, potrebujeme vidieť stav vašich reklamných účtov a výsledkov webu, aby sme zanalyzovali problémy a nedostatky, a navrhli ef...
Čítať článok
20. októbra 2020 4 min čitanie
Refresh alebo redesign webu – Čo je to pravé pre vás?
Všetci to poznáme. Či si kúpime dizajnové oblečenie, nový model telefónu, alebo nábytok do obývačky. Väčšinou všetko po určitom čase vyjde z módy, nahradí to ne...
Čítať článok

Kontaktujte nás

Ste pripravení posunúť svoje podnikanie na vyššiu úroveň?

Learn more