11+ tipov ako komunikovať na LinkedIn ako kráľ
Ak viete prehliadnuť niektoré nedostatky, ktoré prináša rozsiahla aktivita na sociálnej sieti LinkedIn, zistíte, že sa jedná o najväčšieho pomocníka pre každú firmu či predajcu.
Žiadne iné miesto na svete nemá takú koncentráciu dát a informácií o ľuďoch, s ktorými chcete spolupracovať alebo im niečo predať. S viac ako 590 miliónmi užívateľov je toto miesto zlatou baňou pre každého predajcu – samozrejme iba v prípade, že ho vie správne použiť. Kvôli tomuto obrovskému potenciálu vám prinášame 11 rád ako využiť LinkedIn naplno:
0) Nebojte sa urobiť prvý krok
Nebojte sa napísať komukoľvek žiadosť o prepojenie. Komukoľvek. A vždy s osobnou správou. Stačí jednoduchá:
Dobrý deň Elon,
rád by som si Vás pridal do svojej Linked-In siete. Určite tým obaja získame zaujímavý kontakt.
Ďakujem.
Prečo je dôležitá osobná správa? Pretože váš kontakt má šancu na ňu odpovedať, pokiaľ ho vaše spojenie potešilo. A v tom momente máte rozbehnutú konverzáciu. A keď nič, no tak nič.
1) Nájdite si príležitosti
LinkedIn vám dáva veľké množstvo aktuálnych dát o potencionálnych záujemcoch. Povie vám kedy prispievajú, kedy menili prácu, kedy majú narodeniny, kedy dostali povýšenie, kedy odchádzajú z práce a mnoho iného.
Použite tieto informácie strategicky a využite vo svoj prospech okná plné príležitostí. Ak potenciálny zákazník niečo zverejnil pred 10 minútami, pravdepodobne je pri telefóne alebo počítači vo chvíľke voľného času. Perfektný čas na telefonát.
Ak dostal povýšenie alebo zmenil prácu, pošlite mu list. Ak sa mu páčil príspevok o výhre športového tímu, spomeňte to počas ďalšieho telefonátu. Hľadajte príležitosti na každom rohu.
2) Exportujte e-maily svojich kontaktov
Ak LinkedIn používate už viac rokov, máte pravdepodobne viac kontaktov ako ľudí, čo reálne poznáte. Môže to byť otravné, ale aj nápomocné.
Exportovaním kontaktov z LinkedIn môžete posielať vlastné reklamné či iné e-maily aj mimo stránky sociálnej siete. Týmto exportovaním si z virtuálnych LinkedIn kontaktov vytvoríte reálnych ľudí, čo pre vás môže byť užitočné.
3) Vypnite si aktualizáciu profilu
Nechcete predsa zaplaviť perspektívnych zákazníkov nepodstatnými novinkami, hlavne keď s nimi v skutočnosti chcete uzatvárať obchody. Namiesto toho by ste sa mali zamerať na to, aby aktualizácie vychádzajúce pod vaším menom a značkou podporovali a boli zamerané na túto značku. Pridávanie strednej školy, ktorú ste absolvovali alebo zmena vašej pracovnej pozície nie je zaujímavá pre stovky kontaktov, ktoré máte.
Práve preto je dobré byť skôr šetrný s množstvom aktualizácií, ktoré vyjdú na vašom profile.
4) Deaktivujte možnosť „ľudia, ktorých ste si pozreli“
V pravom dolnom rohu stránky LinkedIn nájdete od začiatku nastavenie, ktoré vám ukazuje podobné profily. Sú to ľudia, ktorí s vami zdieľajú viacero spoločných známych, pozerali si podobné profily, a tak tento zoznam často obsahuje vašich zamestnancov, konkurentov či zákazníkov.
Okrem predstavenia ďalších ľudí tomu, kto si pozerá váš profil, nemá toto nastavenie žiaden prínos. Deaktivujte si ho a udržte si tak pozornosť ľudí, ktorí na váš profil zavítali.
5) Hodnota vyhľadávača na LinkedIn
Či už hľadáte novú prácu alebo potenciálnych klientov, LinkedIn nie je len miesto na vytvorenie si profilu a pridávanie kontaktov. Funguje tiež ako vyhľadávač pre zamestnávateľov a ľudí, ktorí hľadajú nejaké služby. Vyhľadávač na LinkedIn funguje podobne ako Google vyhľadávanie. Aj keď vyhľadávanie nie je vašou prioritou, je dobré urobiť isté nastavenia v rámci možností vyhľadania vášho profilu.
Kompletným vyplnením vášho profilu, zadaním správnych kľúčových slov, častou aktivitou na LinkedIn a dodržaním ďalších tipov môžete z vášho profilu vytvoriť životaschopný marketingový nástroj.
6) Kontaktujte nasledovateľov a fanúšikov
Ak ste poskytli nejakú službu, alebo máte nejakú štúdiu na stránke konkrétnej firmy, choďte na jej LinkedIn profil a pozrite si jej nasledovateľov. Môže to byť skvelé miesto na hľadanie klientov, keďže ľudia na LinkedIn zväčša sledujú iba firmy, ktoré sú pre nich zaujímavé. Využitie tohto spoločného záujmu môže byť skvelým spôsobom na zoznámenie sa s novými kontaktmi.
7) Dávajte a dostávajte odporúčania
Aj keď môže niekedy vyzerať čudne, že máte milión pozitívnych hodnotení na profile od ľudí, pre ktorých ste toho veľa neurobili, malo by sa stať vašou prioritou, aby na vašom profile boli všetky vaše úspechy. Ak ste predajca pre firmy a nemáte žiadne hodnotenia na vašom profile, čo to o vás hovorí?
Ak by ste boli taký skvelý ako hovoríte, nebolo by na vašom profile milión odporúčaní od vašich spokojných zákazníkov? Uistite sa, že tú pochvalu dostanete, keď si ju zaslúžite. A čo je najlepším spôsobom na získanie odporúčaní? Dávajte ich aj vy, ale radšej súkromne – nech vaša stránka následne nie je zaplavená odozvami rôznych užívateľov.
8) Pozrite si „nedávne aktivity“ užívateľov
Máte potencionálneho zákazníka alebo vytipovaných ľudí? Pozrite sa, čo v poslednom čase robili a prejdite si ich nedávne aktivity. Čo sa im „páči“, čo pridávajú na svoj profil a čo komentujú? Čo vám ich aktivity povedia o ich osobnosti a o spôsobe života či nákupných preferenciách? Skúste tieto poznatky použiť na zlepšenie vzťahu so zákazníkmi.
9) Pridajte na svoj profil video
Každý má na profile text či obrázky, ale čo by pomohlo zatraktívniť váš profil a odlíšiť vás od konkurencie? Pridajte na profil jediné video.
Nepridávajte 20 videí a milión prezentácií a dokumentov – udržte to v norme, jasné a zreteľné. Ak sa s vami ľudia stretnú po prvýkrát, s najväčšou pravdepodobnosťou nebudú dlho vyhľadávať špecifické informácie práve na LinkedIn stránke.
Budú chcieť iba rýchle a jednoduché informácie vo vysokej kvalite o tom, čo ste zač. Vytvorte krátke video o sebe alebo o vašom produkte či firme. Sledujte marketingové trendy v rámci rôznych sociálnych sietí a získajte viac návštevníkov v kratšom čase.
10) Skryté kontakty
Zobrazenie vašich kontaktov vám neprinesie nič pozitívne. Iba to dáva možnosť konkurencii zistiť, s kým obchodujete. Nedovoľte im to – jednoducho skryte vaše kontakty.
11) Publikujte priamo na LinkedIn
Sociálna sieť LinkedIn spravila obrovské kroky k tomu, aby bola platformou na publikovanie originálneho obsahu. Práve preto by ste mali pridať LinkedIn k stránkam, kde pridávate svoj marketingový materiál.
Používajte tento portál na zverejňovanie článkov, zdieľajte príspevky z blogov a priveďte tak ľudí späť k vašej originálnej stránke. Ale buďte opatrný s tým, čo publikujete – ľudia na LinkedIn bývajú extrémne kritickí aj voči originálnym článkom.
Riaďte sa týmito tipmi a premeňte svoj LinkedIn profil na skvelý predajný nástroj.