-->

3 dôvody, prečo môžu webináre brzdiť rast vašej spoločnosti

Redakcia 28.02.2018 5 minútové čítanie    Kategórie: Ako predávať online
3 dôvody, prečo môžu webináre brzdiť rast vašej spoločnosti

Keď ráno vstanete z postele, kontrola e-mailovej schránky je snáď medzi vašimi prvými činnosťami. Prirodzene, niektorí ľudia sa vyhýbajú takejto skorej interakcií s mobilným telefónom či počítačom, ale pre väčšinu podnikateľov je to povinná súčasť rannej rutiny. Chceme predsa vedieť, čo sa deje okolo nás a využiť túto informáciu pri plánovaní nášho dňa.

Webináre sú v poslednom období pomerne rozšíreným trendom. Vo svojej e-mailovej schránke pravidelne nachádzate ponuky na rôzne školenia a kurzy. Takéto propagačné e-maily majú jediný účel:

presvedčiť vás, aby ste sa prihlásili na účasť.

Pojem webinár predstavuje skratku výrazu webový seminár a je interaktívnou prednáškou, ktorej sa môžete zúčastniť prostredníctvom webových stránok či ďalších služieb internetu. Vo väčšine prípadov ste si takmer istí, že ak vám niekto ponúkne účasť na webinári, bude sa vám snažiť niečo predať. Napriek tomu však možno zvažujete, či by vám neprišlo vhod zúčastniť sa bezplatného školenia a následne ignorovať predajnú ponuku.

Možno ste niekoľko webinárov už zažili. Niektoré boli nepochybne hrozné, ale snáď ste sa dozvedeli aspoň jednu hodnotnú informáciu.

Hlavným problémom tohto spôsobu vzdelávania je nadmerné nadšenie, ktoré sa okolo nich vytvára. Často vás navyše zasypú informáciami, ktoré nebudete schopní plnohodnotne využiť. Chceme poznamenať, že v tomto príspevku sa žiadnym spôsobom nesnažíme podkopať potenciálnu efektivitu webinárov. Snažíme sa jedine povzbudiť vás k tomu, aby ste pred prihlásením na tento typ vzdelávania dôkladne zvážili, kto konkrétny webinár ponúka a čo v rámci neho bude propagovať.

1. Už disponujete ponúkanými informáciami

Prihlasovacie formuláre, reklamy na Facebooku a propagačné videá často vytvárajú dojem, že konkrétny webinár je tým posledným chýbajúcim kúskom skladačky, ktorý vám pomôže pri dosiahnutí ďalšej úrovne vo vašom podnikaní. To však nie je pravda. Áno, webináre vám síce môžu pomôcť, ale jedine ak vášmu podnikaniu skutočne prospejú.

Väčšina informácií, ktoré ponúkajú webináre, je už dostupná na iných miestach v online prostredí. Pravdepodobne sa k nim môžete dostať aj priamo na webstránke osoby či inštitúcie, ktorá sa vás snaží zlákať na daný webinár. Keďže máte možnosť dostať sa k informáciám aj iným spôsobom, účasťou na webinári by ste sa ukrátili o čas, ktorý môžete venovať hodnotnejšiemu spôsobu rozvoja vášho podnikania, či oddychu :-).

2. Väčšina webinárov má jediný cieľ

Niektoré webináre sú skrátka bezplatným zdrojom informácií. Väčšina z nich však slúži ako predajný nástroj. Možno vám nikto nebude ponúkať žiadny produkt či službu počas samotného semináru, ale keď sa už ocitnete na zozname daného podnikateľa, skôr či neskôr vás pravdepodobne osloví s predajnou ponukou. Jedná sa o pomerne dobrú marketingovú stratégiu. Webinár vám vo väčšine prípadov poskytne práve toľko informácií, aby vo vás vzbudil potrebu minúť ďalšie peniaze a zúčastniť sa nasledujúcich sedení. Skutočne však potrebujete minúť viac zo svojho rozpočtu takýmto spôsobom?

Možno ste si už navyše všimli, že mnohí ľudia dookola propagujú tie isté webináre. Je to prípad predovšetkým kurzov, ktoré ponúkajú veľké mená na internete. Stáva sa, že ste prihlásení v newsletteri viacerých inštitúcií a pritom zo všetkých vám príde výzva zapojiť sa do rovnakého webináru. Neustále by ste mali analyzovať, aký cieľ sledujú ľudia, ktorí vás na takéto podujatia pozývajú. Následne zhodnoťte, ako korešponduje ich cieľ s tým vaším.

3. Zúčastnite sa webináru, keď to dáva zmysel

Nepochybne nastane čas, keď bude účasť na webinári dávať dokonalý zmysel. Bude záležať na tom, v ktorom kroku budovania vašej spoločnosti sa nachádzate, kto je organizátorom semináru a čo si sľubujete od účasti na ňom. Ako vo väčšine oblastí podnikania, aj v tomto prípade dosiahnete najväčší posun vpred, ak budete mať určený konkrétny plán.

Iba fakt, že účasť na webinári či iná stratégia pomohla niekomu inému, nie je zárukou toho, že bude prínosom aj pre vás. Nemali by ste sa nechať ovplyvniť ani dobrým marketingom. Namiesto toho sa snažte podniknúť kroky, ktoré prinesú skutočnú hodnotu do vášho života a podnikania.

Je veľmi pravdepodobné, že informácie prezentované v priebehu webinára sú dostupné na internetovej stránke danej spoločnosti. Naštudujte si ich teda priamo tam a vzácny čas ušetrite.

Ak má byť práve nadchádzajúci rok tým, v ktorom spravíte dieru do sveta, budete potrebovať konkrétny plán a zameranie. Mali by ste sa vyzbrojiť pevnou vôľou, pomocou ktorej prekonáte všetky prekážky na ceste za úspechom. Aj v prípade, že vám všetci tvrdia, aký dôležitý je ten či onen krok, pre vás možno nie je tým najideálnejším. Kráčate predsa vlastnou cestou a nadmerné množstvo neužitočných informácií, ktoré z webinárov získate, vás môže veľmi jednoducho rozptýliť či vykoľajiť.

Tento príspevok však nie je zameraný na podkopávanie efektivity webinárov.

Nie všetky z nich sú výhradne zlé a zďaleka nie všetky by ste mali ignorovať. Netvrdíme, že by ste sa nemali zúčastniť ani jedného, prípadne zorganizovať svoj vlastný. Dbajte však na to, aby ste si vhodne zorganizovali váš čas. Musíte analyzovať, nakoľko hodnotným bude daný webinár pre rozvoj vašej spoločnosti a či sa vám oplatí investovať do neho časť svojho pracovného dňa. Ak sa vám nepodarí zúčastniť sa niektorého z kvalitných webinárov, nič nie je stratené. Väčšinou sa opakujú viackrát do roka.

Zdroj: SpinWeb, HubSpotBlog


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.