3 rady, ako byť dobrým klientom online agentúry
Snažíme sa byť najlepšou agentúrou pre našich klientov, ale máme radi keď si s klientom „sadneme“. Ak sa nám s niekym pracuje dobre, výrazne sa to prejaví na výsledkoch, takže ak uvažujete nad propagáciou vašich produktov či služieb v online marketingu, tento článok je určený práve vám.
Každý z nás sa už stretol so zákazníkom, s ktorým je radosť pracovať, ale aj s takým, ktorému vyhovieť si vyžadovalo značnú dávku trpezlivosti a občas je to dokonca nemožné.
Hovorí sa, že každý biznis má 5% paušálne nespokojných klientov. Našťastie je to v našom prípade výrazne menej, ale práve minulý mesiac sa nám stalo, že sme ukončili spoluprácu s klientom práve pre komunikačné problémy. Sme z toho nešťastní, ale keď strávite s klientom na telefóne 12 hodín za týždeň a štvrtýkrát sa vraciate k už odsúhlaseným veciam, tak viete, že nepôjde o vzájomne prospešnú spoluprácu. Preto som týchto pár viet venoval tomu, aby naša spolupráca fungovala čo najhladšie.
Ako začať?
Na úvod je dobré si uvedomiť, že internet NIE JE budúcnosťou reklamy. Dnes si takmer 70 % zákazníkov pred zrealizovaním nákupného rozhodnutia vyhľadá produkt či službu online a až 33 % ľudí nákup zrealizuje priamo cez internet. Online reklama je teda súčasnosťou reklamy – jedným z najdôležitejších nástrojov marketingového mixu. Napriek tomu množstvo klientov ešte stále vníma online reklamu len ako doplnok k tradičným formám propagácie (v printových médiách, na billboardoch, schránkových letákoch či spotoch v rádiu/televízii). Tomuto vnímaniu potom prispôsobujú aj rozpočet, ktorý majú vyčlenený na jednotlivé formy reklamy. Otázka, s ktorou sa pri úvodnom kontakte veľmi často stretávam teda znie: „Koľko stojí reklama na Google?“
„Od 50 do 50 000 € mesačne, čo by ste potrebovali?“
Majte aspoň predstavu o svojom rozpočte
Jednou z mnohých výhod online reklamy je fakt, že je cenovo najflexibilnejšia. Našou úlohou je odporučiť vám cenové rozpätie, v ktorom má takáto reklama pre vás význam. V prípade, že by bol váš rozpočet príliš nízky, reklama by nedosahovala požadovaný výkon – počet preklikov na stránku, fanúšikov na sociálnych sieťach či počet zrealizovaných akcií, ktoré považujeme za úspech kampane (tzv. konverzií). A naopak – ak plánujete investovať do online reklamy väčšiu čiastku, vieme vám navrhnúť najvhodnejší mix nástrojov online marketingu, aby ste svoj rozpočet investovali čo najefektívnejšie. Preto potrebujeme vedieť aspoň to, či sa pohybujeme v stovkách, päťstovkách alebo tisíckach eur mesačne.
Prvá rada, ako byť dobrým klientom, teda znie: neváhajte nám pri začiatku spolupráce uviesť aspoň orientačný budget, s ktorým plánujete odštartovať online kampaň.
Očakávania vs. realita
Skôr, ako spustíme kampaň, si spoločne preberieme vaše očakávania a ciele. Tu sa často stretávame s vetou: „Chcem viac predať.“ To je, samozrejme, cieľom každej reklamy.
Treba si však uvedomiť, že iba reklama vám nárast objednávok nezaručí. Do hry totiž vstupuje množstvo faktorov, ktoré nedokážeme ovplyvniť. Povedzme v prípade, ak robíme kampaň pre e-shop, klient môže mať tisíce preklikov na stránku, ale ak nemá dostatočné skladové zásoby, počet objednávok bude nízky. Dôležitý faktor je aj kvalita webovej stránky. Pokiaľ sa napr. vaša stránka nevyznačuje plynulosťou a jednoduchosťou cesty, ktorou sa potenciálni zákazníci dostanú k požadovanej informácii, bude miera okamžitých odchodov zo stránky pravdepodobne vyššia. Okrem primárneho cieľa reklamy – zvýšenia predaja, preto konzultujeme aj sekundárne ciele – zvýšenie návštevnosti stránky/facebookového profilu alebo rozšírenie povedomia o značke. Sú to faktory, ktoré pozitívne ovplyvňujú predaj v dlhodobejšom horizonte.
Druhá rada teda znie: majte realistické očakávania.
Pomaly ďalej zájdeš
Občas nastane situácia, keď po spustení kampane zavolá rozčúlený klient: „2 týždne mám u vás kampaň a nič som nepredal.“
Ďalšou výhodou online reklamy je to, že na rozdiel od iných foriem propagácie sa s ňou aktívne pracuje. Vďaka tomu vieme pružne reagovať na zmeny nákupného sentimentu vašich potenciálnych klientov. Ak napríklad prevádzkujete e-shop a v priebehu kampane sa na trhu objaví nový atraktívny produkt, ktorý zaradíte do svojho sortimentu, upravíme kampaň na nové kľúčové slová. Najviac práce na kampani však býva na jej začiatku – cca 1-2 týždne trvá, kým kampaň nastavíme na optimálny výkon a overíme si, ktoré kľúčové slová najlepšie fungujú v pomere cena/výkon. Do hry tiež vstupujú faktory ako sezónnosť. Minimálna doba pre hodnotenie kampaní preto býva obvykle 3 mesiace. Máme skúsenosti, keď sa klientovi Google kampaň 2 mesiace „nepohla“ a na tretí mesiac zaznamenal vďaka našej reklame nárast objednávok, ktorý mu vynahradil ročnú investíciu do reklamy.
Tretia rada znie: buďte trpezliví.
V prípade, že vám týchto pár tipov pomohlo pri rozhodovaní, nič nám nebráni v úspešnej spolupráci.