3 spôsoby, ktorými váš obsah vynikne v dave
Obsahový marketing je na scéne už pomerne dlho. Zďaleka nie je novou témou. Väčšina spoločností má v rámci obsahového marketingu vytvorenú rozsiahlu stratégiu. Využívajú blogy, populárne médiá a propagáciu cez sociálne siete.
Portál MarketingProfs však uvádza, že v súčasnosti sú každým dňom zverejnené až 2 milióny blogových príspevkov. Internet produkuje také množstvo obsahu, že v oblasti obsahového marketingu vládne extrémne vysoká konkurencia.
Musíme si teda položiť závažnú otázku. Keď všetci usilovne uverejňujú svoj obsah, čo môžete spraviť pre to, aby práve váš príspevok vyčnieval z davu?
Obsahový marketing podložte výskumom
Mnoho obsahových marketérov venuje nedostatočnú pozornosť výskumu. Namiesto toho, aby sa podelili o informácie z prostredia vlastnej spoločnosti, využívajú štatistiky a údaje z externých zdrojov.
Pozrite sa na niektoré z najpopulárnejších príspevkov na známych blogoch. Väčšina z nich sa orientuje na konkrétne čísla, štatistiky a prieskumy. Pomocou nich dokazujú, že isté metódy, taktiky a stratégie sú efektívnejšie ako ostatné. Tieto údaje však musia pochádzať z nejakého zdroja. Prečo by tým zdrojom nemohla byť vaša spoločnosť?
Všetci ostatní podnikatelia na svojich stránkach odkazujú na výskumy a prieskumy, ktoré tvrdia to a to. No práve vaša spoločnosť môže generovať tieto údaje a stať sa zdrojom hodnotných informácií. Pomôže vám to lepšie pochopiť povahu vlastnej spoločnosti a navyše sa stanete autoritou v oblasti, v ktorej podnikáte.
Čoraz viac ľudí sa bude odvolávať na váš výskum. To vám pomôže pri budovaní rafinovanej siete spätných odkazov na váš obsah.
Spätné odkazy sú kľúčové
Nepochybne sa oplatí mať vytvorenú sieť spätných odkazov, ktoré smerujú na vašu webstránku. Pomocou nich totiž efektívne zvýšite návštevnosť vášho webu.
Pri spätných odkazoch však ide o viac, ako o otázku návštevnosti. Ovplyvňujú aj to, kde sa vaša stránka umiestni v rámci organických výsledkov vyhľadávania. Portál Moz tvrdí, že spätné odkazy sú kľúčovým činiteľom v optimalizácii pre vyhľadávače. Vyhľadávacie algoritmy pomocou nich posudzujú popularitu a relevanciu danej stránky. Vďaka spätným odkazom sa váš obsah môže vyšplhať na prvé priečky medzi výsledkami internetového vyhľadávania.
Uveďme si konkrétny príklad. Povedzme, že ste spoločnosť zaoberajúca sa e-mailovým marketingom. Uverejníte výskum, podľa ktorého osobné oslovenie v predmete e-mailu zvyšuje mieru otvorenia tohto e-mailu o 65%. Vytvoríte hĺbkovú analýzu, ktorá bude obsahovať rôzne štatistiky a údaje o danej téme. Vašim zákazníkom takto poskytnete zaujímavý a hodnotný obsah.
Ostatné spoločnosti sa začnú odvolávať na váš výskum a na svojich blogoch budú odkazovať na vašu stránku. Budú argumentovať informáciami a štatistikami, ktorých zdrojom ste práve vy.
Postupom času si všimnete dve veci. Spätné odkazy budú prirodzene zvyšovať návštevnosť vašej stránky. A váš obsah bude medzi prvými výsledkami pri vyhľadávaní frázy „osobné oslovenie v predmete e-mailu“.
Toto je iba príklad a výsledky vašej snahy môžu byť rôzne. Ale princíp ostáva rovnaký. Výskum je extrémne dôležitý a každý marketér sa okamžite vrhne po hodnotných informáciách, ktoré môže zdieľať.
Buďte originálni
Keď sa snažíte zviditeľniť svoj obsah v záplave informácií na internete, nespoliehajte sa na výskum cudzích spoločností. Zdieľajte informácie, ktoré sa primárne týkajú vášho podnikania.
Týmto spôsobom poukážete na súčasné trendy, ktoré prevládajú v oblasti vášho podnikania. Vaši zákazníci si uvedomia, že sa na vás môžu obrátiť so svojimi otázkami v danom odvetví. Vaša autorita bude prirodzene narastať.
Zdroj: Elegant Themes, SEO