3 tipy ako sa stať odborníkom na Pay Per Click marketing
Pay Per Click (PPC) bolo, je a takmer naisto aj bude kľúčovou súčasťou marketingovej stratégie každej značky.
Online marketing je oblasťou, ktorá často čelí kritike z najrôznejších strán. Sčasti je to skrátka povahou reklamného priemyslu. Inokedy to súvisí s očakávaniami, ktoré pramenia z budúcnosti využívania internetu. Tak či tak, online marketing bol a naďalej aj bude dôležitou súčasťou reklamnej kampane každého podnikania.
Stále aktuálnym bude predovšetkým princíp Pay Per Click. Každý marketingový a reklamný odborník si je vedomý toho, že tajomstvom úspechu je zdokonaliť sa v zásadách online marketingu a stať sa odborníkom na PPC.
PPC môže vášmu podnikaniu zarobiť stovky tisícov. A nemusíte byť žiadny guru, čarodej či zázračné dieťa. Pri svojej prvej kampani nepochybne spravíte zopár chýb, možno nejaké peniaze prerobíte alebo dokonca ohrozíte svoju spoločnosť.
Nakoniec však uspejete a stanete sa odborníkom na PPC. Bude to náročná cesta, ale vysnívaná návratnosť vašich investícií stojí za to. Ponúkame 3 tipy, ktoré vám pomôžu stať sa odborníkom na Pay Per Click marketing, zvýšite svoje príjmy a zapojenie zákazníka. Pomocou nich sa dostanete do povedomia verejnosti ako profesionál v oblasti, v ktorej podnikáte.
1. Zoznámte sa s rozhraním
Spoznať popredných poskytovateľov PPC reklamy je prvým krokom na ceste k zvládnutiu tejto marketingovej stratégie. Neviete, čoho ste schopní, kým nepoznáte svoje nástroje.
Dvoma piliermi PPC marketingu sú Google AdWords a Bing Ads. Tieto dva systémy sú si pomerne podobné a oba k svojim programom ponúkajú školenia. Štúdium možno nebaví každého, ale v tejto oblasti je najlepším spôsobom zdokonaľovania sa.
Najprv sa zoznámite s možnosťami dostupnými pre všetkých záujemcov. Nasledovne si rozmyslíte, ktoré techniky by boli obzvlášť účinné v rámci vašej oblasti záujmu. Ak sa napríklad zaoberáte elektronickým obchodovaním, módou, doplnkami do domácnosti, či ďalšími vizuálne orientovanými záležitosťami, zvážte službu Buyable Pins od Pinterestu. Užívateľom umožňuje nákup vašich produktov priamo z prostredia sociálnej siete.
Venujte tomuto kroku dôkladnú pozornosť a dostatok času. Rôzne rozhrania sa stanú nástrojmi pri budovaní vašej marketingovej kampane. Mali by ste sa v nich vyznať a vedieť v konkrétnej situácii posúdiť výhody a nevýhody každého nástroja.
2. Spoznajte svoje publikum
Keď už máte zvládnuté nástroje, je načase zamerať sa na cieľ. A prvoradým cieľom je zaujať publikum. Ideálnym začiatkom sú marketingové persóny. Ak ich ešte v rámci vašej značky nemáte vytvorené, prichádzate naozaj o veľa.
Skúmajte, v akom online prostredí sa zdržiava vaše publikum. Uprednostňujú Google alebo Bing (alebo preferujú menšie, tematicky zamerané vyhľadávače, napríklad DuckDuckGO)? Do ktorej platovej kategórie patria? Ktoré sociálne siete uznávajú a ktoré naopak, ignorujú?
Snáď najdôležitejšie je pochopiť dôvody, pre ktoré zákazníci vyhľadávajú vašu značku. Prečo potrebujú vaše produkty? Kedy ich potrebujú? Ako často si ich kupujú?
Keď sa vám v dostatočnej miere podarí zmapovať vaše publikum, budete schopní vytvárať reklamné kampane zamerané na konkrétnych ľudí. To je podstatné najmä keď používate reklamu vo vyhľadávačoch. V tejto oblasti totiž existuje najsilnejšia konkurencia, ale je taktiež najviac rozšírenou naprieč, celým svetom online marketingu. Úspešná PPC kampaň vám navyše pomôže odhaliť skutočnú povahu zákazníkov, ktorých považujete za súčasť svojho cieľového publika.
3. Učte sa pokusom a omylom
Oboznámili ste sa s dostupnými nástrojmi a spoznali ste svoje cieľové publikum. Ja čas niečo podniknúť. Kým sa naplno zoznámite s možnosťami a obmedzeniami princípu Pay Per Click, vaše prvé pokusy budú možno mierne neohrabané. Ak teda vaša úplne prvá kampaň nedosiahne astronomický úspech, nehádžte hneď flintu do žita.
Vhodnou stratégiou je pozrieť sa na PPC kampaň vašej konkurencie. Skúste pozorovať, čo je v rámci marketingu vášho konkurenta originálnym prínosom a čo patrí k všeobecnému trendu. Je na vás, aby ste identifikovali prvky a témy, ktoré zo svojho marketingu môžete vynechať a vyčleniť sa tak zo šedého davu predajcov. Iné prvky, ktoré spĺňajú základnú a nenahraditeľnú funkciu, by ste mali použiť tiež.
Keď sa v prostredí PPC budete cítiť ako doma, zistíte podstatnú vec. Lekcie, ktoré ste sa naučili na ceste za úspešnou Pay Per Click kampaňou sa dajú s ľahkosťou aplikovať aj v iných oblastiach online marketingu. Budete schopní s presnosťou odhadnúť cieľový trh, víťaziť v aukciách a vaše slogany dosiahnu zreteľne vyššiu úroveň.
Analytický riaditeľ poprednej PPC spoločnosti, povedal: „PPC spája umenie marketingu – hodnotný obsah, pútavý dizajn a slogany – s vedou cielenej signalizácie. Reklamné plochy sú pomerne malé, preto treba priestor využiť efektívne. Táto kombinácia môže byť náročnou výzvou. Z jej úspešného zvládnutia však pramení neopísateľné zadosťučinenie. A to z veľkej časti preto, lebo PPC ja tak silne založenou na štatistikách a meraní výkonu. Už za niekoľko dní sa dozviete, ako sa vám darí a či sa zlepšujete. Sledovať, ako vám vďaka trefnému sloganu pribúdajú prekliknutia, je jedným z najlepších pocitov. O to viac, ak ste niekoľko týždňov strávili A/B testovaním.“