-->

3 tipy ako sa stať odborníkom na Pay Per Click marketing

Dalibor Ďuračka 19.07.2017 4 minútové čítanie    Kategórie: Reklama na Internete
3 tipy ako sa stať odborníkom na Pay Per Click marketing

Pay Per Click (PPC) bolo, je a takmer naisto aj bude kľúčovou súčasťou marketingovej stratégie každej značky.

Online marketing je oblasťou, ktorá často čelí kritike z najrôznejších strán. Sčasti je to skrátka povahou reklamného priemyslu. Inokedy to súvisí s očakávaniami, ktoré pramenia z budúcnosti využívania internetu. Tak či tak, online marketing bol a naďalej aj bude dôležitou súčasťou reklamnej kampane každého podnikania.

Stále aktuálnym bude predovšetkým princíp Pay Per Click. Každý marketingový a reklamný odborník si je vedomý toho, že tajomstvom úspechu je zdokonaliť sa v zásadách online marketingu a stať sa odborníkom na PPC.

PPC môže vášmu podnikaniu zarobiť stovky tisícov. A nemusíte byť žiadny guru, čarodej či zázračné dieťa. Pri svojej prvej kampani nepochybne spravíte zopár chýb, možno nejaké peniaze prerobíte alebo dokonca ohrozíte svoju spoločnosť.

Nakoniec však uspejete a stanete sa odborníkom na PPC. Bude to náročná cesta, ale vysnívaná návratnosť vašich investícií stojí za to. Ponúkame 3 tipy, ktoré vám pomôžu stať sa odborníkom na Pay Per Click marketing, zvýšite svoje príjmy a zapojenie zákazníka. Pomocou nich sa dostanete do povedomia verejnosti ako profesionál v oblasti, v ktorej podnikáte.

1. Zoznámte sa s rozhraním

Spoznať popredných poskytovateľov PPC reklamy je prvým krokom na ceste k zvládnutiu tejto marketingovej stratégie. Neviete, čoho ste schopní, kým nepoznáte svoje nástroje.

Dvoma piliermi PPC marketingu sú Google AdWords a Bing Ads. Tieto dva systémy sú si pomerne podobné a oba k svojim programom ponúkajú školenia. Štúdium možno nebaví každého, ale v tejto oblasti je najlepším spôsobom zdokonaľovania sa.

Nezabúdajte že Google ale aj Bing poskytujú školenia.
Nezabúdajte že Google ale aj Bing poskytujú školenia.

Najprv sa zoznámite s možnosťami dostupnými pre všetkých záujemcov. Nasledovne si rozmyslíte, ktoré techniky by boli obzvlášť účinné v rámci vašej oblasti záujmu. Ak sa napríklad zaoberáte elektronickým obchodovaním, módou, doplnkami do domácnosti, či ďalšími vizuálne orientovanými záležitosťami, zvážte službu Buyable Pins od Pinterestu. Užívateľom umožňuje nákup vašich produktov priamo z prostredia sociálnej siete.

Venujte tomuto kroku dôkladnú pozornosť a dostatok času. Rôzne rozhrania sa stanú nástrojmi pri budovaní vašej marketingovej kampane. Mali by ste sa v nich vyznať a vedieť v konkrétnej situácii posúdiť výhody a nevýhody každého nástroja.

2. Spoznajte svoje publikum

Keď už máte zvládnuté nástroje, je načase zamerať sa na cieľ. A prvoradým cieľom je zaujať publikum. Ideálnym začiatkom sú marketingové persóny. Ak ich ešte v rámci vašej značky nemáte vytvorené, prichádzate naozaj o veľa.

Skúmajte, v akom online prostredí sa zdržiava vaše publikum. Uprednostňujú Google alebo Bing (alebo preferujú menšie, tematicky zamerané vyhľadávače, napríklad DuckDuckGO)? Do ktorej platovej kategórie patria? Ktoré sociálne siete uznávajú a ktoré naopak, ignorujú?

Snáď najdôležitejšie je pochopiť dôvody, pre ktoré zákazníci vyhľadávajú vašu značku. Prečo potrebujú vaše produkty? Kedy ich potrebujú? Ako často si ich kupujú?

Keď sa vám v dostatočnej miere podarí zmapovať vaše publikum, budete schopní vytvárať reklamné kampane zamerané na konkrétnych ľudí. To je podstatné najmä keď používate reklamu vo vyhľadávačoch. V tejto oblasti totiž existuje najsilnejšia konkurencia, ale je taktiež najviac rozšírenou naprieč, celým svetom online marketingu. Úspešná PPC kampaň vám navyše pomôže odhaliť skutočnú povahu zákazníkov, ktorých považujete za súčasť svojho cieľového publika.

3. Učte sa pokusom a omylom

Oboznámili ste sa s dostupnými nástrojmi a spoznali ste svoje cieľové publikum. Ja čas niečo podniknúť. Kým sa naplno zoznámite s možnosťami a obmedzeniami princípu Pay Per Click, vaše prvé pokusy budú možno mierne neohrabané. Ak teda vaša úplne prvá kampaň nedosiahne astronomický úspech, nehádžte hneď flintu do žita.

Vhodnou stratégiou je pozrieť sa na PPC kampaň vašej konkurencie. Skúste pozorovať, čo je v rámci marketingu vášho konkurenta originálnym prínosom a čo patrí k všeobecnému trendu. Je na vás, aby ste identifikovali prvky a témy, ktoré zo svojho marketingu môžete vynechať a vyčleniť sa tak zo šedého davu predajcov. Iné prvky, ktoré spĺňajú základnú a nenahraditeľnú funkciu, by ste mali použiť tiež.

Z času na čas sledujte aj stratégie konkurencie, nezaškodí vám to.
Z času na čas sledujte aj stratégie konkurencie, nezaškodí vám to.

Keď sa v prostredí PPC budete cítiť ako doma, zistíte podstatnú vec. Lekcie, ktoré ste sa naučili na ceste za úspešnou Pay Per Click kampaňou sa dajú s ľahkosťou aplikovať aj v iných oblastiach online marketingu. Budete schopní s presnosťou odhadnúť cieľový trh, víťaziť v aukciách a vaše slogany dosiahnu zreteľne vyššiu úroveň.

Analytický riaditeľ poprednej PPC spoločnosti, povedal: „PPC spája umenie marketingu – hodnotný obsah, pútavý dizajn a slogany – s vedou cielenej signalizácie. Reklamné plochy sú pomerne malé, preto treba priestor využiť efektívne. Táto kombinácia môže byť náročnou výzvou. Z jej úspešného zvládnutia však pramení neopísateľné zadosťučinenie.  A to z veľkej časti preto, lebo PPC ja tak silne založenou na štatistikách a meraní výkonu. Už za niekoľko dní sa dozviete, ako sa vám darí a či sa zlepšujete. Sledovať, ako vám vďaka trefnému sloganu pribúdajú prekliknutia, je jedným z najlepších pocitov. O to viac, ak ste niekoľko týždňov strávili A/B testovaním.“


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.