4 dôvody prečo investovať do obsahového marketingu
Pochybujete, či je obsahový marketing (content marketing) tým správnym riešením pre vaše podnikanie? Zvážte svoj postoj. Je to jedna z mála stratégií s minimálnymi počiatočnými výdavkami a potenciálom pre vysokú návratnosť investícií.
Seth Godin: „Obsahový marketing je jediný marketing, ktorý nám ostáva.“
Tvorba vlastného obsahu ponúka vášmu podnikaniu celú škálu príležitostí k zvýšeniu predaja. Či už na blogu uverejníte niekoľko príspevkov týždenne, nahráte podcast alebo natočíte video, každá forma originálneho obsahu prispeje k premene spotrebiteľov hladných po informáciách, na vašich zákazníkov. Má to svoje dôvody…
1. Obsahový marketing je doplnkom vašej súčasnej marketingovej stratégie
Pre mnohých podnikateľov sa obsahový marketing zdá byť príliš vzdialený od toho, akým spôsobom sa prezentujú v súčasnosti. No opak je pravdou. Využívate PPC kampaň? Zameriavate sa na SEO? Budujete marketingovú kampaň na sociálnych sieťach? Iste ste kladne odpovedali aspoň raz.
Obsahový marketing sa dopĺňa so všetkými troma spomenutými marketingovými stratégiami. Pri PPC vám dáva nové možnosti pri tvorbe vstupnej stránky. Zákazník sa možno práve nenachádza v „DO“ publiku, ale aktívne zhromažďuje informácie pre svoje budúce rozhodovanie. Takéhoto zákazníka je ideálne presmerovať na váš blog, kde sa zaoberáte rôznymi témami z danej oblasti. Tam nájde odpovede na svoje otázky a zároveň mu predstavíte svoje podnikanie. Keď už potenciálny zákazník aspoň raz navštívi váš príspevok na blogu, môžete mu i po odchode zobrazovať reklamy cez remarketing.
Keď sa venujete SEO stratégii, ste si vedomí významu kľúčových slov pre prioritu vašej stránky vo vyhľadávaní. Prostredníctvom blogu ste schopní využiť viac kľúčových slov, ktoré zvýšia Vaše šance prirodzeným a lacným spôsobom.
Sociálne siete sú pre mnoho podnikov kľúčovou záležitosťou. Nájsť relevantný materiál, ktorý by ste zdieľali so svojimi zákazníkmi však môže byť poriadnou výzvou. Vytváraním vlastného obsahu zvýšite svoju prítomnosť na sociálnych sieťach a usmerníte zákazníkov priamo na svoju webstránku.
2. Zameriavate sa na cielenú návštevnosť vašich webových stránok
Obsahový marketing pomôže zvýšiť návštevnosť vašej stránky v spojení so všetkými spomenutými stratégiami. Ba čo viac, bude sa jednať o návštevnosť vyššej kvality. V získavaní potenciálnych zákazníkov je obsahový marketing efektívnejší ako tradičné reklamy, ktoré prerušujú činnosť zákazníkov. Je to taktiež lepší spôsob konverzie návštevníkov na potenciálnych zákazníkov. Miera konverzie webstránky sa použitím obsahového marketingu až zdvojnásobuje. Prečo? K zákazníkom sa totiž prihovárate práve vtedy, keď vyhľadávajú informácie o tom, čo ponúkate.
Namiesto nanútenej reklamy zákazníkom poskytujete nápomocný materiál,
čím si získavate dôveru. Na tejto dôvere ďalej budujete vzťah medzi vašim podnikaním a zákazníkom. Dalo by sa dokonca povedať, že obsahový marketing je jediný stupňovateľný druh marketingu založený na vzájomnom vzťahu so zákazníkom.
3. Nevystavujete sa takmer žiadnemu riziku
Či už spravujete reklamy na Facebooku, spúšťate PPC kampaň alebo investujete do reklám na rôznych webstránkach, stojí vás to peniaze. Všetky tieto marketingové stratégie zahŕňajú nezanedbateľné počiatočné výdavky. Niekedy si situácia vyžaduje metódu pokusu a omylu, kým nakoniec narazíte na správnu kombináciu stratégií a pomocou platenej reklamy tak privediete na svoju stránku tých správnych návštevníkov.
Obsahový marketing si nevyžaduje takmer žiadnu počiatočnú investíciu. Navyše, materiál budete publikovať na vlastnej internetovej stránke, za jeho prevádzku teda platiť nepotrebujete. Prvé pokusy možno zlyhajú. Možno objavíte, že vaša cieľová skupina reaguje na jeden typ obsahu lepšie, ako na iný (uprednostnia napríklad blog pred videom). Môžete však vykonať potrebné zmeny, uverejniť nový materiál a vaše straty budú minimálne.
4. Robia to aj ostatní
Nie, nemali by ste nasilu robiť všetko, čo robia ostatní. Ale ak vaša konkurencia využíva výhody obsahového marketingu a vy sa mu otočíte chrbtom, nikdy ich nedobehnete. Dokonca i tento fakt je potvrdený nedávnym výskumom. Ukázalo sa, že 88% B2B organizácií a 76% B2C spoločností využíva obsahový marketing, v jednej z jeho foriem, pri rozširovaní svojho podnikania. Zhruba 50% podnikov plánuje svoj obsahový marketing v budúcnosti ešte prehĺbiť. Ak ste s ním ešte nezačali, ako dlho Vám potrvá vyrovnať sa im? Nenechajte sa tak predbehnúť v rozvoji svojho obsahového marketingu. Na začiatok si pomôžte týmito jednoduchými radami.
Zdroj: AMA (American Marketing Association), PointtoPoint