-->

4 kroky, pomocou ktorých vytvoríte online cestu k nákupu

Redakcia 06.03.2018 4 minútové čítanie    Kategórie: Ako predávať online
4 kroky, pomocou ktorých vytvoríte online cestu k nákupu

V súčasnosti by nemal nikto podceňovať dôležitosť digitálneho marketingu. Jeho význam a využitie rastie nevídaným tempom. Ľudia sa v dnešnej modernej dobe dostanú takmer k všetkým potrebným informáciám prostredníctvom internetu. Práve preto je online marketing tou najefektívnejšou cestou pri oslovovaní nových zákazníkov.

Jedným z kľúčových hráčov online marketingu sú nepochybne aj sociálne siete. Napriek tomuto faktu, má však mnoho ľudí problém pochopiť, ako vlastne fungujú a ako ovplyvňujú konečný výsledok marketingovej kampane.

Keď využívate sociálne siete na zvýšenie povedomia o svojej značke, okamžite získavate náskok pred konkurenciou, ktorá ignoruje modernú technológiu. Ešte stále však nevyužívate plný potenciál sociálnych sietí. Jedine, s vhodne vybudovanou cestou k nákupu totiž dosiahnete výrazné zvýšenie svojich predajov.

Nižšie uvádzame štyri kroky, pomocou ktorých zmeníte nasledovateľov, fanúšikov a potenciálnych zákazníkov na kupujúcich a spokojných klientov.

1. Dajte o sebe vedieť organickým spôsobom

Prvou podmienkou úspešného podnikania je, že ľudia musia vedieť o existencii vašej spoločnosti. Existuje niekoľko spôsobov, pomocou ktorých môžete zvýšiť povedomie o svojej značke v online prostredí. Patria medzi ne napríklad bannerové reklamy a sponzorované príspevky na sociálnych sieťach.

Platené reklamy sú vysoko efektívne, pretože môžu byť zacielené na špecifickú skupinu zákazníkov. Nanešťastie sa veľmi často stáva, že užívatelia sociálnych sietí ich zámerne ignorujú. Tiež vás znervózňuje, ak vás na Instagrame zasype veľký objem sponzorovaného obsahu? Alebo ak vám vyskakujúce (pop-up) okná bránia v dočítaní zaujímavého článku? Všetky podobné stratégie pravdepodobne frustrujú aj spotrebiteľov z vašej cieľovej skupiny. Následkom takýchto negatívnych skúseností sa môžu užívatelia rozhodnúť, že si vašu stránku či profil na sociálnej sieti zablokujú, oznámia ju prevádzkovateľovi portálu alebo sa dokonca odhlásia z odoberania vášho obsahu.

Riešenie: Oslovte svoje cieľové publikum prirodzeným spôsobom, napríklad pomocou strategických partnerstiev. Vyhľadajte vplyvných ľudí a značky, ktorých spôsob podnikania a štýl prezentácie značky je v súlade s vašou stratégiou. Nadväzovanie vhodných partnerstiev zvýši povedomie o vašej značke, priláka vám nových fanúšikov a zväčší vašu zákaznícku základňu.

2. Inšpirujte svojich nasledovateľov

Uverejňujte vysoko kvalitný obsah, ktorý inšpiruje vašich nasledovateľov a dovedie ich až k nákupu vášho produktu či služby. Aký je účel vášho výrobku? Ako sa používa? Akú hodnotu prinesie do ich života?

Ak bude váš obsah dostatočne kvalitný, vaši fanúšikovia si ho obľúbia.

Následne ho budú „lajkovať“, komentovať a zdieľať so svojimi známymi.

Riešenie: Uverejňujte úžasný obsah, pomocou ktorého si vytvoríte vzťah so svojimi nasledovateľmi. Presvedčte ich, že skrátka váš produkt potrebujú. Ovplyvnite ich takým spôsobom, aby sa s objavením vašej značky podelili aj so svojimi známymi a priateľmi.

3. Vytvorte hĺbku prostredníctvom webstránky

Sociálne siete v žiadnom prípade nie sú schopné nahradiť kvalitnú webstránku vašej spoločnosti. Prirodzene, ak je vaším cieľom zvyšovanie povedomia o vašej značke, môžu byť ideálnym nástrojom. Ale ak by ste uvítali, aby sa vaši fanúšikovia zmenili na platiacich zákazníkov, budete potrebovať vybudovať si užívateľsky prívetivú internetovú stránku.

Webstránka je miestom, kde sa zákazníci do hĺbky oboznámia s povahou vašej značky a spoločnosti. Možno máte všetky potrebné informácie roztrúsené po rôznych sociálnych kanáloch, to však nestačí. Keď vaši zákazníci budú hľadať konkrétnu informáciu, prácne prehľadávanie rôznych lokácii na internete bude vrcholne frustrujúce.

Vaša webstránka je centrom celej vašej online marketingovej kampane. Mali by ste tu uviesť všetky potrebné informácie týkajúce sa vašej spoločnosti. Je tiež miestom, na ktorom môžete rozvíjať interakciu so svojimi zákazníkmi.

Riešenie: Uľahčite ľudom vyhľadávanie informácií o vašom produkte či službe. Ak ešte nemáte vybudovanú webstránku, spravte tak. Všetky vaše profily na sociálnych sieťach by mali obsahovať odkaz na váš web. Na ňom by ste mali ponúkať kontaktný formulár, prípadne mapu vašich kamenných obchodov.

4. Poskytnite výzvu k akcii

Keď máte splnené všetky predchádzajúce body, vašich návštevníkov delia iba dve kliknutia od toho, aby sa stali zákazníkmi.

Váš úspech je na dosah!

Oboznámte ich s tým, ako ľahko si môžu zakúpiť váš produkt, či stať sa užívateľom vašej služby. Najefektívnejším spôsobom je poskytnutie výzvy k akcií, v rámci príspevku na sociálnej sieti. Užívatelia, ktorí sa o vás dozvedeli práve na sociálnych sieťach, možno nevedia, že prevádzkujete newsletter či elektronický obchod. Dajte im o tom vedieť.

Pre väčšinu spoločností znamená výzva k akcii frázu ako „kliknite na odkaz v našom profile a kúpte si…“ alebo „zaregistrujte sa na našej webstránke už teraz…“.

Riešenie: Usmernite svojich nasledovateľov na vašu webstránku, či do internetového obchodu pomocou príspevku na sociálnej sieti. Zároveň sa snažte získať objednávku služby alebo produktu.

Zdroj: Chron, Hootsuite Blog


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.