4 marketingové stratégie, ktoré si môže dovoliť každý start-up
Predávajú sa vaše produkty sami?
Mať skvelý produkt je nevyhnutné, ale to samo o sebe nestačí k tomu, aby bol váš start-up úspešným. Okrem fantastického produktu budete k vášmu rastu potrebovať aj hviezdnu marketingovú stratégiu. Ale pre mnohých podnikateľov jednoducho nie je možné utratiť veľa peňazí na získanie nových príležitostí.
Namiesto toho zvážte niektoré z týchto nákladovo efektívnych marketingových stratégií, ktoré vám môžu dopomôcť k skorým úspechom.
Affiliate marketing
Affiliate (provízny) marketing je cenovo výhodnou marketingovou stratégiou, ktorá skutočne funguje. Niet teda pochýb o tom, že všetky podniky, bez ohľadu na veľkosť, by mali aplikovať provízny, teda affiliate marketing. Mnohé spoločnosti s veľkým úspechom implementujú túto stratégiu vo svojom online podnikaní.
Funguje to nasledovne: jednoducho nabádajte ľudí k tomu, aby odporúčali vaše produkty ostatným, pričom im budete platiť províziu, ak si na základe týchto odporúčaní niekto naozaj kúpi produkty alebo služby vašej spoločnosti.
Začnite nastavením affiliate marketingu pomocou sietí ako ShareASale alebo ImpactRadius. Potom môžete začať propagovať svoj affiliate program tak, že ho budete prezentovať na svojich webových stránkach a pozývať zákazníkov, aby sa zapojili. Naviac môžete vybrať vhodný spôsob odmeňovania, ktorý je dostatočne presvedčivý na to, aby sa členovia vašej siete naozaj angažovali.
E-mailový dosah tiež môže slúžiť ako efektívny nástroj pri komunikácii s populárnymi ovplyvňovateľmi trhu:
- Vytvorte zoznam influencerov a odborníkov vo vašom odvetví.
- Pošlite im e-mail so žiadosťou, aby bezplatne vyskúšali váš produkt.
- Vysvetlite im, že ak vás odporučia spotrebiteľom, získajú peňažnú odmenu.
Obsahový marketing
Agentúra Content Marketing Institute uviedla, že takmer 90 percent značiek využíva obsahový marketing na rozširovanie svojich podnikateľských činností. Je to perfektná marketingová stratégia pre začínajúcich podnikateľov a malé podniky, pretože funguje aj v prípade, že sú vaše zdroje obmedzené.
Hoci obsahový marketing je veľmi populárny, nie každý s touto taktikou uspeje. Jednou z hlavných príčin je obvykle nedostatočná dokumentácia obsahovej stratégie. Bez tohto kľúčového prvku bude vaše úsilie omnoho menej účinné. Ak sa v takomto prípade pokúsite implementovať taktiky obsahového marketingu, v konečnom dôsledku budete čeliť významným výzvam.
Zjednodušte si proces realizácie obsahového marketingu vytvorením redakčného kalendára. Identifikujte akékoľvek prekážky a vyhodnoťte vaše plánovanie obsahu. Ohodnoťte pokrok vašej stratégie a sledujte, ako účinne váš obsah priťahuje publikum.
Vytvorte si vzťahy s verejnosťou
V snahe upútať pozornosť vášho cieľového trhu sa nepochybne stretnete so silnou konkurenciou. Ak chcete, aby sa v online prostredí objavovali časté a priaznivé zmienky o vašom podniku, budujte kvalitné vzťahy s novinármi a blogermi vo vašom odvetví.
Buďte pripravení na to, že nie všetky mediálne platformy budú považovať váš podnik za atraktívnu tému. Ak chcete upútať pozornosť konkrétnej platformy, mali by ste sa prezentovať obsahom, ktorý je obzvlášť relevantný pre daného reportéra či publikáciu. Spravte si prieskum trhu a zistite, ktorí blogeri alebo tvorcovia videí pokrývajú aspekty vášho odvetvia. Následne prispôsobte vašu tlačovú správu, upútavku alebo prezentáciu obchodného plánu cez telefón tak, aby ste odpovedali na príslušné požiadavky. Bezplatné nástroje ako Help a Reporter Out vám môžu pomôcť získať e-mailové adresy novinárov, ktorí hľadajú interview vo vašom odvetví.
Využite populárnu platformu
Ak začínate podnikať s nízkym kapitálom, skutočnou výzvou je zvoliť marketingovú stratégiu, ktorá vyžaduje minimálnu alebo žiadnu finančnú investíciu. Využívanie inej dobre rastúcej platformy je skvelou stratégiou, ako dostať váš produkt k potenciálnym zákazníkom. Integrácia spoločnosti Airbnb so spoločnosťou Craigslist je dokonalým príkladom integrácie pre získavanie používateľov.
Spoločnosť Craigslist nepovoľuje integráciu s inými službami tretích strán, ktorých príspevky sa objavujú na jej stránkach. Na vytvorenie spätného odkazu a pritiahnutie používateľov tím spoločnosti Airbnb reverzne vytvoril spôsob, akým pracovali formuláre Craigslistu, pričom spoločnosť Airbnb potom vytvorila vlastnú stránku kompatibilnú s týmto pracovným postupom. Iba niekoľko kliknutí umožňuje používateľom jednoducho zverejniť ponuku na Craigslist a súčasne umiestniť spätný odkaz, ktorý presmeruje návštevníkov na vlastnú stránku vášho podniku.
Vo všeobecnosti teda platí nasledovný postup: nájdite si správnu platformu, ktorú môžete využiť na rast vášho začínajúceho podnikania a vytvorte stratégiu, ktorá vám umožní získať zákazníkov.
Zdroj: VentureHarbour, Medium