-->

4 spôsoby budovania vašej osobnej značky pomocou Facebook Live

Redakcia 30.11.2017 4 minútové čítanie    Kategórie: Social Media
4 spôsoby budovania vašej osobnej značky pomocou Facebook Live

Andy Warhol v roku 1968 povedal: „Každý človek raz zažije svojich 15 minút slávy.“

Čo by si génius ako Warhol myslel o dnešnej ére sociálnych sietí? Aký by mal názor na rozhranie, pomocou ktorého dokážeme v okamihu zdieľať svoje umelecké výtvory s publikom nachádzajúcim sa po celom svete? A to v podstate zadarmo, z pohodlia vlastného domova či pomocou smartfónu.

Andy Warhol mal pravdu, keď tvrdil, že každý bude mať možnosť stať sa slávnym. Ak máte pochybnosti, stačí sa pozrieť na YouTube, ktorý je najväčším inkubátorom digitálnych celebrít a samozvaných obchodných značiek. Michelle Phanová pomocou internetu zúročila svoje schopnosti v oblasti kozmetického dizajnu a stala sa spoluzakladateľkou populárnej značky Ipsy. Po celom svete existujú milióny podobných podnikateľov, ktorí využili potenciál online prostredia pre budovanie svojich snov.

YouTube je v súčasnosti popredným rozhraním pri vytváraní osobných značiek. YouTube celkovo navštívilo už 1,3 miliardy ľudí a denne má návštevnosť na úrovni 30 miliónov používateľov. Je vôbec možné zviditeľniť sa v tak zaľudnenom prostredí? Možno práve z tohto dôvodu získava popularitu nový spôsob budovania online značky. Je ním takzvaný live streaming – živé vysielanie prostredníctvom Facebooku.

1. Príležitosť na budovanie osobnej značky

Spotrebitelia sa denne stretávajú s najrôznejšími formami marketingu. Skúsení internetový užívatelia dokážu rozlíšiť medzi umelou účelovou reklamou a zábavným videom, ktoré má za účel osloviť zákazníka kreatívnym a osobným spôsobom.

Služba Facebook Live ponúka možnosť osloviť potenciálnych zákazníkov a prehlbovať vzťahy medzi vaším podnikom a už existujúcimi zákazníkmi. Využiť ju môžu malé podniky, nezávislí podnikatelia a aj rôzni konzultanti. Účinnosť tohto nástroja vyplýva z jednoduchosti jeho použitia a ľahkého prístupu zo strany zákazníka. Stačí, ak sa pozrie pod váš príspevok, pripojí sa na live streaming a môže v k nemu reálnom čase pridávať komentáre, like-y a emotikony. Táto služba simuluje živú diskusiu tak dobre ako je to na sociálnej sieti možné a užijú si ju všetky zúčastnené strany.

2. Ako začať so službou Facebook Live

Na internete existuje veľké množstvo informatívneho materiálu, pomocou ktorého sa naučíte vytvárať profesionálne videá. Facebook navyše eliminoval technické nástrahy live streamingu a vytvoril aplikáciu s intuitívnym a užívateľsky prístupným rozhraním.

Majte však na pamäti, že videá uverejnené cez live streaming na Facebook by mali mať atmosféru nespracovaného vysielania. Užívatelia v takomto prípade obľubujú autentickosť neprofesionálneho materiálu. Neočakávajú, že si najmete profesionála, ktorí vaše videá upraví. Majú radi vedomie, že sa k nim prihovárate priamo a bez zásahu tretej osoby. Napriek tomu existuje mnoho postupov, ktorými vytvoríte videá prospešné pre vašu značku.

3. Technické tipy

Zaobstarajte si kvalitný smartfón. Rozlíšenie sa môže meniť, ale pravidlom je, že kvalitnejším zariadením sa vám podarí zachytiť kvalitnejšie videá.

Investujte do statívu. Veľa ľudí uprednostňuje selfie tyč, ale takto je takmer nemožné vyhnúť sa roztrasenej kamere. Je tiež obzvlášť náročné sústrediť sa na obsah, keď musíte v priestore pred sebou manévrovať s metrovou teleskopickou tyčou. Na trhu sú dostupné ľahké prenosné trojnožky, ktoré nestoja viac ako 15 eur.

Na vysielanie si zvoľte dobre osvetlené miesto, ale dajte si pozor, aby svetlo nedopadalo priamo do objektívu. V takom prípade sa Vám určite nepodarí natočiť kvalitné video.

4. Marketingové tipy

Vysielajte live stream vtedy, keď sa vaše obecenstvo pozerá. Zamerajte sa na svojich zákazníkov v čase, keď si prehliadajú internet a vyhľadávajú zaujímavý obsah. Či už cez osobný počítač alebo mobilné zariadenie.

Nezabudnite svoj live streaming doplniť vhodným popisom. Podeľte sa so svojimi odberateľmi o základné informácie, ako napríklad kde sa nachádzate, s kým ste, čo robíte a prečo je to zaujímavé.

Počas vysielania skúste svojim divákom klásť otázky. Umožníte im stať sa súčasťou činnosti, ktorú natáčate a budú sa baviť oveľa viac. Keď diváci budú komentovať a zdieľať Vaše vysielanie, prirodzene to zvýši aj vašu návštevnosť.

Buďte sami sebou. Divákov nezaujímajú videá štruktúrované podľa scenára. Keď budete pôsobiť dojmom, že celé vysielanie ste si vopred nacvičili, nedosiahnete rovnaký výsledok ako úprimným a autentickým vystupovaním.

Keď svoje video nakoniec uložíte na Facebooku, pridajte k nemu komentár s poďakovaním divákom a vyzvite ich k ďalšej akcii. Môžete im odporučiť, aby vás sledovali na Twitteri, portáli LinkedIn či navštívili váš blog. Týmto spôsobom usmerníte divákov na stránky, kde s nimi môžete ďalej prehlbovať svoj vzťah a v konečnom dôsledku speňažiť zvýšenú návštevnosť. Z pohľadu vytvárania osobnej značky sa jedná o úžasnú, finančne nenáročnú a efektívnu stratégiu, pomocou ktorej účinne zvýšite viditeľnosť svojich produktov a služieb.

Zdroj: Social Media Today, Quick Sprout


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.