4 spôsoby, pomocu ktorých dosiahnete rast vašej spoločnosti
Na ceste za budovaním vašej spoločnosti by ste mali využiť niektorú z efektívnych rastových stratégií. Patrí medzi ne napríklad optimalizácia miery konverzie, vytváranie neodolateľných ponúk a automatizácia vášho digitálneho marketingu. Ale ako sa k nim dopracujete?
Účinné stratégie sa spoliehajú na funkcie účinných nástrojov a techník, ktoré umocnia snahu investovanú do podnikania z vašej strany.
Predstavujeme vám štyri stratégie, pomocou ktorých budete schopní efektívne nadväzovať kontakt so spotrebiteľmi a budovať s nimi silnejšie vzťahy.
1. Zapojenie zákazníkov
Pravdou je, že takmer 90% každej webstránky tvorí text. Sú to však práve grafické prvky, ktoré pomáhajú spoločnostiam získavať väčší počet zákazníkov.
Ľudský mozog je schopný zaznamenať a spracovať vizuálny obsah omnoho rýchlejšie
ako fádny písaný text. Ľudia využívajú grafické prvky pre okamžité vyjadrenie myšlienok. Či už sa jedná o infografický materiál, takzvané „memy“ alebo obyčajné emotikony. Vaši zákazníci uprednostňujú interaktívne metódy komunikácie so svojimi priateľmi, rodinnými príslušníkmi, či dokonca zamestnancami.
Ak chcete skutočne angažovať svojich potenciálnych zákazníkov, mali by ste s nimi nadviazať kontakt v reálnom čase. Ak ich zahrniete do nejakej konverzácie či diskusie, okamžite sa budú cítiť ako súčasť vášho podnikania. Nástroje ako Click Meeting vám poskytnú možnosť organizovať živé webináre a ďalšie podujatia, prostredníctvom ktorých budete môcť vzdelávať, zabávať a získavať spätnú väzbu od svojho cieľového publika. Prirodzene, za účasť na webinári si môžete žiadať aj nejaký poplatok. Na druhej strane by ste však mali využiť spomenuté nástroje najmä pri budovaní pozitívneho vzťahu s členmi vášho cieľového publika.
Tam však vaše úsilie nekončí. Kľúčovou záležitosťou je váš prístup k potenciálnym zákazníkom, bezprostredne po nadviazaní počiatočného kontaktu. Oslovte všetkých účastníkov webináru pomocou prvkov vášho e-mailového marketingu. Je dôležité, aby ste budovali svoje nové kontakty okamžite po úvodnom podujatí. V opačnom prípade budete riskovať stratu jedného alebo viacerých budúcich zákazníkov.
2. Obsah vytvorený zákazníkmi
Dôveryhodnosť vašej značky má obrovský význam. Spotrebitelia nakupujúci na internete sú totiž vo veľkej miere ovplyvnení online recenziami a hodnoteniami iných zákazníkov. Odborníci na online marketing si tento trend už stihli všimnúť. Spoločnosti ako Hubspot, Shopify a Thirdlove sa v minulosti spojili s agentúrou Yotpo a spustili bezplatný „rastový kurz“ pre podnikateľov v oblasti elektronického obchodu. Vedúce osobnosti zúčastnených spoločností sa v priebehu podujatia delia so svojimi skúsenosťami a efektívnymi stratégiami, čím pomáhajú ambicióznym podnikateľom pri budovaní ich inštitúcií.
Griffin Thall, ktorý je spoluzakladateľom spoločnosti Pura Vida Bracelets, povedal: „Základným pravidlom pri budovaní vzťahu so svojím publikom je to, že si musíte udržať jeho záujem. Keď sa ľudia dívajú na nudný program v televízií, okamžite prepnú kanál.“
Viaceré podniky investujú celý majetok do reklamných kampaní, ale pritom absolútne ignorujú rastový potenciál propagácie, ktorá sa šíri ústnym podaním. Neustále by ste mali mať na pamäti, že vaša značka nezahŕňa iba logo, užívateľské skúsenosti či dizajnové prvky.
Vaša značka totiž v prvom rade reprezentuje vaše hodnoty.
Vhodne postavená identita vašej značky je kľúčovým činiteľom pri budovaní podniku a udržiavanie reputácie spoločnosti v online prostredí by preto malo patriť medzi vaše najväčšie priority.
Zlatým pravidlom je venovať pozornosť spätnej väzbe od vašich zákazníkov a prispôsobovať svoje služby tak, aby ste im mohli poskytnúť čo najlepší užívateľský zážitok. Na ceste za rastom spoločnosti môžete efektívne využiť aj obsah, ktorý vaši zákazníci vytvorili. Jedná sa predovšetkým o recenzie a hodnotenia. Pomocou služieb ako Yotpo môžete získať vyjadrenia skutočných ľudí a prezentovať sa nimi na vstupnej stránke vášho webu. Zároveň si však dajte pozor na to, aby ste sa nestali účastníkom neetického procesu nakupovania nasledovateľov alebo pozitívnych recenzií. Tie totiž nikdy neodrážajú skutočné názory spotrebiteľov a nepomôžu v dosahovaní vášho rastového cieľa.
3. Spotrebiteľské správanie
Angažovanie zákazníkov je dobrou stratégiou, avšak nie je jedinou, ktorú budete musieť aplikovať. Mnohí zákazníci opustia vašu webstránku bez toho, aby vám oznámili, čo ich odradilo. Veľké množstvo marketérov využíva analytické nástroje a kvantitatívne zhromažďovanie údajov, od ktorých si sľubujú, že im umožnia riešiť vzniknutú situáciu. Kvantitatívne dáta vám však nepovedia nič o tom, aký pocit vyvolala vaša značka v zákazníkovi.
Pri riešení tohto problému môžete využiť napríklad službu Qualaroo, ktorá vám poskytne možnosť vykonávať prieskumy a ankety v spojitosti s vašimi najmenej navštevovanými podstránkami. Pýtajte sa konkrétne otázky a zhromažďujte informácie z prvej ruky. Následne aplikujte výsledky dátových analýz a optimalizujte svoju webstránku s cieľom zvýšenia jej miery konverzie.
4. Akvizícia zákazníkov
Keď už porozumiete správaniu svojich potenciálnych zákazníkov a vašu webstránku optimalizujete, je čas, aby ste sa zamerali na optimalizáciu nákupnej cesty zákazníkov. Týmto spôsobom zabezpečíte, aby boli návštevníci usmernení na tú správnu vstupnú stránku v rámci vášho webového portálu.
To si bude často vyžadovať, aby ste rôznych návštevníkov presmerovali na rôzne vstupné stránky vášho webu. Záleží na tom, akým spôsobom ste s danými spotrebiteľmi nadviazali počiatočný kontakt. Budete sa totiž snažiť vyhovieť požiadavkám každej kategórií potenciálnych zákazníkov z vášho celkového cieľového publika. Všeobecný a nešpecifický obsah by mal v tomto štádiu nákupnej cesty veľmi negatívny dopad.
Budete sa potrebovať uistiť, že ponúkate ten správny typ informácií a prezentujete ich tým správnym spôsobom. Za týmto účelom môžete využiť napríklad službu VWO, ktorá vám umožní zrealizovať A/B testovanie webstránky. Výsledky získané týmto postupom vám pomôžu zlepšovať kvalitu užívateľského zážitku, čo sa následne prejaví na zvýšenej miere akvizície nových zákazníkov.
Využitie správnych stratégií a nástrojov vám ušetrí čas a hodnotné zdroje. Pamätajte však na to, že výsledky spomenutých rastových stratégií sa nezačnú objavovať okamžite po ich prvotnej aplikácií. Namiesto toho si zvyknite na myšlienku, že rast spoločnosti je dlhodobým, pretrvávajúcim a neustále sa vyvíjajúcom procesom.
Zdroj: HuffPost, ShopKeep