4 tipy ako urobiť z návštevníka vašej webstránky zákazníka
Predstavte si nasledovnú situáciu. Vaša značka bezkonkurenčne dominuje medzi výsledkami internetových vyhľadávačov, vaša sieť influencerov denne produkuje kvalitný obsah a odkazuje svojich nasledovateľov vaším smerom a miera otvárania vašich e-mailov je vyššia ako kedykoľvek predtým. Blahoželáme, práve ste dosiahli vysnený scenár každého digitálneho marketéra.
Ani v takejto situácii by ste však nemali vo svojej snahe poľaviť. Často sa totiž stáva, že aj napriek neprestajnému prílivu návštevníkov na vašu stránku z nej mnohí odchádzajú bez toho, aby si zakúpili vaše produkty či služby. Ak vaša webstránka nie je dostatočne prozákaznícka, túto nočnú moru pravdepodobne zažívate aj vy. V súčasnom digitálnom svete existuje skutočne veľký počet rôznych kanálov, pomocou ktorých máte možnosť prilákať spotrebiteľov na stránku vášho podniku. Je však omnoho náročnejšie udržať si ich pozornosť a priviesť ich k tomu, aby sa k vám opakovane vracali.
Ak sa má vaša webstránka stať efektívnym nástrojom na získavanie potenciálnych zákazníkov, v prvom rade potrebujete analyzovať jej výkonnosť a posúdiť jej nedostatky, aby ste následne mohli odhaliť dôvod, prečo z nej návštevníci odchádzajú bez plnohodnotnej interakcie. Pri zvyšovaní počtu zákazníkov vašej spoločnosti, ktorých ste si „vychovali“ z návštevníkov vašej webstránky, by ste mali začať od základov. Zamerať sa na rýchlosť webstránky, kvalitu vstupnej stránky, jasné výzvy k akcii a hodnotný obsah.
1. Rýchlosť stránky
Rýchlosť načítavanie stránky je jedným zo základných faktorov, ktoré posudzuje rankingový algoritmus vyhľadávača Google. Zároveň sa jedná o kľúčový činiteľ, ktorý zohráva mimoriadne dôležitú úlohu pri vytváraní prvého dojmu počas návštevy každého užívateľa. Agentúra DoubleClick v minulosti dokonca uviedla, že ak trvá načítavanie stránky dlhšie ako tri sekundy,
až 53% užívateľov mobilných zariadení nie je ochotných čakať a stránku okamžite opúšťajú.
Priaznivci mobilných zariadení totiž nemajú čas ani trpezlivosť vyčkávať, kým sa im vaša stránka kompletne načíta. Ak im nedokážete zabezpečiť okamžitý prístup k požadovanému obsahu, môžete si byť takmer istý, že väčšina návštevníkov sa vašej stránke obráti chrbtom a nikdy sa na ňu nevrátia. Našťastie môžete využiť nástroj PageSpeedTool od spoločnosti Google a zistiť, ako rýchlo sa vaša webstránka na rôznych typoch zariadení načítava.
2. Kvalitná vstupná stránka
Povaha vstupnej stránky je po rýchlosti načítavania druhým faktorom, ktorý budú posudzovať noví návštevníci vášho webu. Správne zostavené vstupné stránky efektívne zdieľajú spotrebiteľom príbeh vašej spoločnosti, sú relevantné pre potreby návštevníkov a nabádajú ich k ďalšiemu objavovaniu vášho portálu. Ak prezentácia vašej značky na vstupnej stránke nie je konzistentná so spôsobom, ktorým ste ju propagovali pri prvom oslovení potenciálnych zákazníkov, okamžite si pokazíte reputáciu a odradíte návštevníkov od ďalšej interakcie s vaším obsahom.
Vždy majte na pamäti, že
máte k dispozícii iba veľmi krátky čas na to, aby ste pomocou vstupnej stránky upútali pozornosť návštevníkov.
Nemrhajte týmto časom v dôsledku nedostatočne kreatívneho obsahu tejto stránky, mätúcimi výzvami k akcii či nekonzistentnou propagáciou vašej značky.
V tomto prípade môžete využiť techniku takzvaných teplotných máp, pomocou ktorej zistíte, ktoré časti vašej vstupnej stránky sa stretávajú s požadovaným úspechom, a ktoré elementy je potrebné nahradiť. Na základe teplotných máp budete schopný určiť, v ktorej časti vášho portálu trávia návštevníci najviac času. Analýzou tohto druhu spätnej väzby môžete následne zdokonaliť jednotlivé prvky vášho webu a pripraviť pre potenciálnych zákazníkov pozitívny užívateľský zážitok.
3. Jasné výzvy k akcii
Úspech webstránky v rámci získavania nových potenciálnych zákazníkov spočíva v tom, či je táto stránka schopná zhromažďovať základné informácie o svojich návštevníkoch. Návštevníci však sami od seba nebudú vedieť, kde majú zanechať svoje kontaktné údaje. Práve z tohto dôvodu by ste mali na svojom webe zahrnúť jasné a pútavé výzvy k akcii. Portál Hubspot odporúča, aby ste každé tlačidlo spojené s výzvou k akcii zvýraznili farbou vhodne kontrastujúcou so zvyškom architektúry vašej webstránky.
Ak máte v pláne získať osobné údaje od väčšiny vašich návštevníkov, nebude vám stačiť uvádzať jednu výzvu k akcii na každej podstránke vášho webu. Zákazníci si totiž prezerajú váš web vo vysokej rýchlosti a hľadajú konkrétne informácie. To znamená, že pravdepodobne si nevšimnú všetky vaše výzvy k akcii. Práve preto by ste mali vytvoriť viacero výziev k akcii, ktoré sa budú vzťahovať na špecifické kroky v rámci nákupného lievika a umiestniť ich na každú podstránku vášho portálu.
Pozornosť svojich návštevníkov najefektívnejšie upútate pomocou originálnych fráz ako „Objavte viac“, „Využite bezplatnú skúšobnú verziu“, „Čaká na vás 15% zľava“, prípadne „Zistite, ako zvyšovať svoje predaje“.
Je kľúčové, aby ste sa riadili povahou vášho produktu a charakterom vášho cieľového publika.
4. Hodnotný obsah
Väčšina značiek v súčasnosti investuje do rozsiahleho obsahového marketingu, prostredníctvom ktorého sa snažia vzdelávať svojich existujúcich zákazníkov a zdieľať s nimi novinky v rámci ponuky produktov, podnikania spoločnosti a trendov v danom odvetví priemyslu. Vysoko kvalitný textový či video obsah je však mimoriadne účinným nástrojom aj pri získavaní nových zákazníkov. Blogy, videá a webináre nepochybne upútajú pozornosť spotrebiteľov a presvedčia ich o tom, že opätovná návšteva vašej stránky či zapísanie sa na váš newsletter sa im skutočne oplatí.
Jedným z najúčinnejších foriem obsahu je pútavý príbeh. Pokúste sa vytvoriť dlhotrvajúcu sériu článkov, ktoré budú potenciálnym zákazníkom postupne predstavovať históriu vašej značky. Zároveň by ste s nimi mali diskutovať o hodnote a prínose vašich produktov či služieb. Takýmto spôsobom dosiahnete, že návštevníci a zákazníci sa budú neustále vracať na váš web s túžbou po ďalších informáciách.
Webstránka je základným stavebným kameňom vašej predajnej stratégie. Ak však nie je prispôsobená súčasným štandardom digitálneho marketingu, ani vaše ostatné taktiky angažovania spotrebiteľov nebudú dosahovať požadovaný výkon. Predstavte si, že investujete tisícky eur do platenej reklamy a zvyšovania návštevnosti vašej stránky, iba aby ste následne zistili, že všetci títo potenciálni zákazníci sú z vášho webu sklamaní a obratom z neho odchádzajú. Takýto prístup popiera akúkoľvek logiku a je maximálnym mrhaním vašimi peniazmi a časom.
Už aj jednoduché zdokonalenie vašej stránky má potenciál výrazne transformovať celé vaše podnikanie. Portál Deluxe.com to nedávno potvrdil na príklade malej spoločnosti venujúcej sa predaju svadobných šiat. Zdôraznil totiž zásadné zvýšenie objemu predajov tohto elektronického obchodu, ktoré nasledovalo takmer bezprostredne po niekoľkých jednoduchých ale efektívnych zlepšeniach v rámci architektúry webstránky daného podniku. Zdokonalený užívateľský zážitok a lepšia navigácia stránky mali za následok medziročné zvýšenie predajov až o 200%.
Príbeh tohto malého podniku dokladuje, že aj vaša webstránka má potenciál stať sa mimoriadne hodnotným nástrojom pri získavaní veľkého počtu nových potenciálnych zákazníkov. Prirodzene, v prvom rade musíte pristúpiť k jej vhodnej optimalizácii.
Zdroj: CrazyEgg, NeilPatel