-->

4 tipy pre tvorbu obsahu zameraného na mobilné zariadenia, ktorý vám zvýši konverzie

Redakcia 13.06.2019 4 minútové čítanie    Kategórie: Ako predávať online
4 tipy pre tvorbu obsahu zameraného na mobilné zariadenia, ktorý vám zvýši konverzie

Chcete zvýšiť počet konverzií na vašich webových stránkach? Takmer 60%  všetkej aktivity na internete prichádza z mobilných zariadení – ak pre nich teda neoptimalizujete svoje stránky, doslova strácate svoje peniaze.

To, čo najlepšie funguje na návštevníkov vašej stránky prostredníctvom počítača, nemusí fungovať medzi členmi vášho mobilného publika. Čoraz viac a viac používateľov sa pripája na internet práve prostredníctvom svojho smarfónu. Preto je nevyhnutné, aby ste tomuto druhu platformy venovali dostatok pozornosti a zvýšili tak množstvo potenciálnych zákazníkov spolu s vaším príjmom.

Mobile first dizajnérska stratégia použivateľského rozhrania, ktorý je v prvom rade prispôsobený mobilným zariadeniam. Učí nás navrhovať čistejšie a jednoduchšie webové stránky. Princíp spočíva v tom, že webový dizajnér urobí návrh najprv pre mobilné zariadenia. Pri návrhu mobilného rozhrania sme obmedzený plochou malého displeju, preto sa dizajnéri musia sústrediť len na tie najdôležitejšie súčasti webu, čo zvyšuje jeho prehľadnosť a zrozumiteľnosť.

Pozrime sa na niekoľko tipov, ktoré vám pomôžu premeniť vašich návštevníkov na mobilných zariadeniach na zákazníkov alebo pravidelných odberateľov obsahu.

Hlavička a päta stránky

Propagácia promočných kampaní pomocou fixného záhlavia webstránky je najlepším spôsobom, ako zabezpečiť ich maximálnu viditeľnosť bez toho, aby ste nadmerne obťažovali návštevníkov na ich mobilných zariadeniach. Keď takéto záhlavie umiestnite do hornej alebo spodnej časti vášho webu, ostane viditeľné aj vtedy, keď vaši návštevníci budú stránku scrollovať.

Medzi niektoré spôsoby, ako efektívne používať záhlavia na vašich stránkach a zvýšiť tak počet vašich konverzií, patrí:

  • Rozšírte váš zoznam e-mailov: Pridajte na stránku formulár na registráciu do newsletteru a požiadajte ľudí, aby sa prihlásili na odber vašich informačných materiálov.
  • Umiestnite lákavú výzvu k akcii: Presmerujte pozornosť na súťaže, vstupné stránky, populárny obsah alebo priamo stránku vášho produktu.
  • Vytvorte pocit naliehavosti: Časovo obmedzené ponuky fungujú v každom kontexte. Môžete tiež prezentovať sezónne ponuky na zvýšenie počtu konverzií.

Dvojstupňové prihlásenie

Jedným z dôvodov, prečo ľudia okamžite považujú pop-up okná za obťažujúce, je fakt, že prerušujú vášho návštevníka pri pokuse o prehliadanie stránok. Návštevníci by sa však s veľkou pravdepodobnosťou naozaj zaoberali vašimi pop-up formulármi, keby ich iniciovali oni samotní – kliknutím na odkaz na stiahnutie alebo inú výzvu k akcii.

Ak chcete dosiahnuť najlepšie výsledky, môžete svoj obrázok alebo odkaz zmeniť na dvojstupňovú prihlasovaciu kampaň. Keď návštevníci kliknú na tlačidlo, spustí sa pop-up okno so žiadosťou o ich ďalšie informácie.

Tento koncept dvojstupňového prihlásenia pomáha vašim návštevníkom prihlásiť sa na odber newslettera pomocou takzvaného “Zeigarnikovej efektu”, ktorý hovorí, že ľudia, ktorí už začnú istý proces, majú vyššiu pravdepodobnosť, že ho dokončia. Keďže sa vyskakovacie okno objavuje na tej istej stránke, eliminuje to prirodzený úbytok v angažovanosti, ktorý zvyčajne nastane, keď sú návštevníci presmerovaní na inú stránku pre dokončenie akcie.

Keď je dvojstupňové prihlásenie spojené s inováciou obsahu, môžete svoje konverzie zvýšiť exponenciálne.

Upútavka na newsletter v rámci blogového príspevku

Umiestnenie formulára na prihlásenie do bočného panela je bežnou praxou na rozšírenie vášho mailing listu. Zatiaľ čo na stolnom počítači to funguje skvele, nefunguje to až tak dobre na mobilnom telefóne. Mnoho dizajnových motívov na mobilnom telefóne jednoducho odstráni celý bočný panel alebo sa objaví úplne v spodnej línií. Ak hľadáte spôsob, ako premeniť vašich čo najviac  návštevníkov na potenciálnych klientov, musíte mať kontrolu nad tým, kam umiestnite tento veľmi dôležitý formulár. Najlepší spôsob, ako to urobiť, je umiestniť formulár na prihlásenie e-mailu pred sekciu komentáre alebo v rámci obsahu.

Snímač nečinnosti

Vedeli ste, že takmer 80% mobilných návštevníkov nikdy nedokončí svoje online nákupy? To znamená, že ak ste neinvestovali do konverzie mobilných používateľov na zákazníkov, unikajú vám tržby. No nemusí to tak byť.

Jedným zo spôsobov, ako premeniť mobilných návštevníkov na potenciálnych a definitívnych zákazníkov, je vyzvať ich k akcii prostredníctvom cielenej pop-up kampane a následne sledovať, v ktorom momente prerušia svoju aktivitu na vašom webe, vrátane rolovania, pohybu myši alebo písania. Keď návštevník zastavil všetky aktivity, znamená to, že sa chystá opustiť vašu stránku bez toho, aby sa zapojil do vašich marketingových kampaní.

Pretože až 70% vašich prvých návštevníkov sa nikdy nevráti, je potrebné opätovne aktivovať týchto používateľov pomocou pop-up kampane, aby ste si s nimi mohli vytvoriť spojenie ešte pred ich odchodom.

Keďže využívanie mobilných telefónov naďalej narastá, aj pri premene vašich návštevníkov na zákazníkov sa zamerajte na mobilné zariadenia. Pokus o vytváranie optimalizovaného obsahu pre mobilné zariadenia môže byť pomerne náročnou výzvou. Podľa vyššie uvedených tipov však môžete začať konvertovať mobilných návštevníkov na potenciálnych zákazníkov.

 

Zdroj: DreamGrow, Udemy


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.