4 zmeny, ktoré zvýšia mieru konverzie vašej stránky
Vaša stránka je základom celej vašej marketingovej činnosti. Vedeli ste však, že sa môže stať aj vašim najsilnejším nástrojom pri získavaní nových zákazníkov?
Predstavte si, že vaše podnikanie sa zobrazuje medzi prvými výsledkami internetových vyhľadávačov. Vaši spriaznení ovplyvňovatelia trhu denne produkujú obsah, ktorým orientujú svojich odberateľov vašim smerom. Miera otvorenia vašich e-mailov je na vzostupe. Blahoželáme, dosiahli ste vysnívanú situáciu každého digitálneho marketéra.
Ešte však nie ste za vodou. Napriek konzistentnej návštevnosti sa mnoho potenciálnych zákazníkov obracia na päte a z vašej stránky odchádza bez uskutočnenia nákupu. Práve takúto nočnú moru zažívate, ak vaša stránka nie je optimalizovaná pre konverziu návštevníkov na zákazníkov. Prirodzene, v časoch dnešného multikanálového digitálneho marketingu existuje mnoho spôsobov, ako zákazníkov prilákať na vašu stránku. Skutočnou výzvou je však presvedčiť ich, aby s vami zotrvali, prípadne sa k vám veľmi skoro vrátili.
Prvou vecou, ktorú by ste mali vykonať, je hĺbková analýza vašej webstránky. Ak máte záujem o to, aby vám úspešne získavala nových zákazníkov, musíte pochopiť jej nedostatky a príčinu toho, prečo z nej zákazníci odchádzajú. V hre o získavanie zákazníkov by ste sa v prvom rade mali zamerať na základné princípy: rýchlosť stránky, silnú vstupnú stránku (ang. landing page), zrozumiteľnú výzvu k akcii (ang. call-to-action) a hodnotný obsah.
1. Rýchlosť stránky
Rýchlosť stránky je jedným z faktorov v rebríčku vyhľadávaní cez Google. Naviac prispieva k prvému dojmu, ktorý návštevníci získajú z vašej stránky. Dcérska spoločnosť Google – DoubleClick uvádza, že užívatelia okamžite opúšťajú až 53% stránok, ktoré sa na ich zariadeniach nezobrazia do troch sekúnd od zadania adresy.
Užívatelia mobilných zariadení nemajú čas ani trpezlivosť vyčkávať, kým sa im vaša pomalá stránka načíta. Ak nie ste schopní okamžite im ponúknuť, čo hľadajú, je takmer isté, že odídu a nikdy sa už nevrátia. Hlavne ak vás navštívili po prvýkrát. Využite nástroj PageSpeedTool, ktorý ponúka Google a presvedčte sa o rýchlosti načítavania vašej stránky na rôznych zariadeniach.
2. Silná vstupná stránka
Po rýchlosti načítavania je vstupná stránka ďalším prvkom, ktorý sa dostane pod drobnohľad návštevníkov hneď, ako sa po prvýkrát ocitnú na vašom webe. Vstupná stránka bude mať úspech, ak trefne vystihuje vaše podnikanie, poskytuje pre návštevníka relevantné informácie a vhodným spôsobom ho nabáda ďalej sa venovať vašej ponuke. Ak vaše logo a odkaz značky nie sú v súlade s reklamou či obsahom, ktorý návštevníkov priviedol na váš web, tí si to pravdepodobne okamžite uvedomia a poberú sa kade ľahšie.
Zapamätajte si, že v rámci svojej vstupnej stránky máte iba veľmi krátky časový úsek na to, aby ste nových návštevníkov oslovili a zaujali. Nezahoďte teda túto príležitosť kvôli zbabranému dizajnu, mätúcim výzvam k akcii alebo odkazom, ktoré v návštevníkovi vyvolajú zmiešané pocity. Využite dostupné štatistické metódy a ujasnite si, v čom vaša vstupná stránka vyniká a kde pokrivkáva. Zistíte, kde na vašej vstupnej stránke sa potenciálni zákazníci najviac zdržiavajú. Táto spätná väzba vám umožní podniknúť kroky ku zlepšeniu vášho webu.
3. Zrozumiteľné výzvy k akcii
Vaša stránka bude v získavaní nových zákazníkov úspešná jedine vtedy, ak ich presvedčíte, aby vám zanechali svoje kontaktné údaje. Potenciálni zákazníci však nebudú vedieť, kde svoje údaje zanechať, ak ich ku tomu nevyzvete zrozumiteľnými výzvami k akcii. Portál Hubspot odporúča každé tlačidlo s výzvou k akcii zdôrazniť neprehliadnuteľnou kontrastnou farbou.
Ak plánujete získať údaje od väčšiny návštevníkov vašej stránky, jedna výzva k akcii nebude postačovať. Keď sa zákazník zaujíma o konkrétnu informáciu, stránku často iba rýchlo preletí, kým ju nenájde. To znamená, že niektoré vaše výzvy k akcii pravdepodobne prehliadne. Nech sú zvýraznené akoukoľvek farbou. Do obsahu vašej stránky by ste mali začleniť viacero výziev, ktoré sa vzťahujú na jednotlivé úseky nákupnej cesty zákazníka.
Keď sa snažíte od zákazníka získať jeho kontaktné údaje, dôležitú úlohu zohráva váš jazykový prejav. Frázy ako „zadajte svoje údaje“ či „prihláste sa okamžite“ sú obohrané, nudné a iste nie sú tým najlepším, čo svojmu zákazníkovi viete ponúknuť. Skúste vyhrotiť zvedavosť návštevníkov pomocou fráz ako:
* Dozveďte sa viac.
* Využite skúšobnú dobu zdarma.
* Získajte 15% zľavu.
* Naučte sa, ako zvýšiť Vaše predaje.
Aby ste pri výzvach k akcii použili správny slovník a vyjadrovali sa efektívne, zvážte povahu vášho produktu a cieľovej skupiny zákazníkov. Ak niečo funguje pre B2C spoločnosť, nemusí to byť ideálne pre B2B poskytovateľa služieb. Pre ďalšie nápady si prezrite zoznam portálu Hubspot.
4. Hodnotný obsah
Mnoho značiek v súčasnosti investuje do rozsiahleho obsahového marketingu a prinášajú tak svojim existujúcim zákazníkom informácie o službách, činnostiach svojej spoločnosti a nových trendoch v danej oblasti. Ale kvalitný blog a pútavé videá sú výborným spôsobom, ako prilákať nových potenciálnych zákazníkov. Vytváranie obsahu, ktorý novému publiku dlhodobo sprostredkuje informácie formou blogov, videí či webinárov vám pomôže presvedčiť potenciálnych klientov, že opätovaná návšteva vášho webu – alebo, ešte lepšie, prihlásenie sa na odber – stojí za to.
Silný príbeh je vašou najúčinnejšou marketingovou zbraňou. Vytvorte sériu videí, ktoré budú zákazníkom na trvalej báze približovať príbeh vašej spoločnosti a informovať ich o hodnote vašich produktov a služieb. Keď sa vám to podarí, zákazníci budú cítiť potrebu vracať sa k vám a dozvedať sa stále viac.
Vaša webstránka je základným kameňom vašej marketingovej stratégie. Ak nezodpovedá dnešným štandardom, nezachránite to ani ďalšími taktikami na nadviazanie kontaktu so zákazníkom. Prečo by ste míňali majetok na kampaň na sociálnych sieťach, ktorá má prilákať návštevníkov na vašu stránku, ak ich na svojej domácej pôde potom plánujete sklamať? Nedáva to zmysel, ba je to mrhanie časom a peniazmi.
Drobné zlepšenia webstránky majú potenciál úplne zmeniť vaše podnikanie. Portál Deluxe.com nedávno vyzdvihol malý svadobný salón, ktorý na svojej stránke spravil zopár malých ale zásadných zmien a dosiahol tak nevídaný úspech na trhu. Zdokonalený užívateľský zážitok a navigácia stránky pomohli predajcovi z roka na rok zvýšiť predaje o 200%. Tento prípad je dôkazom toho, že aj vaša stránka má potenciál nahnať vám masu nových zákazníkov. V prvom rade sa však musíte sústrediť na optimalizáciu svojho marketingu.
Zaručené a nepriestrelné spôsoby neexistujú. Môžete sa však riadiť odskúšanými stratégiami, ktoré by pri získavaní nových zákazníkov mal využiť každý ambiciózny marketér. Predtým, ako zapojíte ďalšie stratégie na budovanie zákazníckej základne, mali by ste mať pevný základ v podobe kvalitnej webstránky.
Zdroj: Qicksprout, Coolmarketingstuff