5 dôvodov, prečo ľudia opúšťajú vašu stránku
Vysoká návštevnosť stránky, no žiadne konverzie. Návštevníci odchádzajú skôr, ako zistia potenciál vášho produktu či služby. Poznáte to? Ukážeme vám, kde je chyba.
1. Stránka sa pomaly načítava
Pomalé načítanie je jedným z hlavných dôvodov, prečo ľudia odchádzajú zo stránky. Môžete predávať ten najlepší produkt alebo poskytovať najlepšiu službu, ale pokiaľ sa vaša stránka načítava dlho, prídete o veľké množstvo zákazníkov. Podľa Kissmetrics až 47% užívateľov opustí stránku po 2 sekundách načítavania a 40% užívateľov po 3 sekundách. Vysoké čísla, však?
Rýchlosť načítania stránky ovplyvňuje napr. dátový formát obrázkov, množstvo pluginov v administračných systémoch, množstvo skriptov na stránke, či rozsiahly a neoptimalizovaný kód.
2. Zastaraný design a nesprávne rozloženie prvkov stránky
V minulosti sa využívalo veľa prechodov a tieňov v snahe vytvoriť akýsi 3D efekt. Samostatnou kategóriou je flash, ktorý je v mobilných zariadeniach a často aj na desktopoch blokovaný. Ak sa návštevníkovi zobrazí stránka vo flashi, je viac než pravdepodobné, že ju ihneď opustí.
Naopak, dnes sa stal design synonymom jednoduchosti až minimalizmu. Využívajú sa tzv. hero images (obrázky na celú šírku monitora), ghost buttony, veľký medziriadkový preklad, tenké rezy písma a flat grafika. Okrem toho, že takýto design vyzerá elegantne a profesionálne, je výborným riešením aj pri tabletoch a smartfónoch.
Mať pekný design však nestačí. Mali by sme myslieť aj na použiteľnosť a rozloženie jednotlivých prvkov. Logo v ľavom hornom rohu či vertikálne menu na ľavo – znie to ako samozrejmosť, ale pokiaľ zvolíte netradičné umiestnenie takýchto prvkov, návštevník môže byť zmätený, nenájde, čo potrebuje a nakoniec odíde.
3. Nezaujímavý a ťažko čitateľný obsah
Celkový pozitívny pocit z designu nevyvoláva iba farba, logo či banner. Dôležitú úlohu tvorí aj samotný text. Treba si uvedomiť, že ľudia stránky nečítajú, ale prezerajú. Základom je výber fontu, ktorý bude ľahko čitateľný pre každého (aj pre ľudí s určitým zdravotným postihnutím, napr. pre dyslektikov). Dôležité informácie je dobré zvýrazniť, použiť veľké a lákavé nadpisy, odlišovať ich farbou, fontom, využívať call-to-actions (CTA). Práve tieto prvky dokážu prilákať pozornosť a návštevník stránky je zas o kúsok bližšie k tomu, aby sa stal zákazníkom.
Po obsahovej stránke, by mali byť texty krátke a výstižné. Taktiež je dôležité texty písať tak, aby im rozumela široká verejnosť. Odborná terminológia môže vyzerať profesionálne, ale čo z toho, keď jej zákazník nebude rozumieť?
4. Auto-play videa
Video sa stalo veľmi obľúbeným prvkom v modernom designe. No nič nie je otravnejšie, ako keď otvoríte stránku a začne vám hrať nejaké video bez toho, aby ste ho sami spustili. Návštevníci stránok preferujú, keď si môžu sami vybrať, kedy a ako budú prijímať obsah vašej stránky. Ak na stránku umiestnite video, dovoľte im, aby sa sami rozhodli, kedy si ho chcú pozrieť.
5. Stránka nie je responzívna
V dnešnej dobe smartfónov a tabletov by mala byť optimalizácia stránok pre mobilné zariadenia samozrejmosťou. Nikoho predsa nebaví scrollovať zľava doprava, alebo sa niekoľko minút snažiť na malom displeji mobilu stlačiť ešte menšie tlačidlo „čítať viac“.
Taktiež po zmene Google algoritmu sa responzívne stránky zobrazujú v mobilnom vyhľadávaní vyššie ako tie, ktoré mobilný design nemajú.
V prípade akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať 🙂