5 kľúčových vlastností webstránky malej spoločnosti
Využite pri tvorbe svojej webovej stránky týchto päť dôležitých prvkov a vybudujte si online osobnosť, ktorou pritiahnete zákazníkov, nech sa už nachádzajú kdekoľvek.
Možno podnikáte v malom, no internetová stránka už nie je iba možnosťou. Vhodná prezentácia Vášho podniku je dôležitá, aj keď poskytujete služby iba lokálnej zákazníckej základni a online predaj svojich produktov ani neplánujete.
Týchto päť prvkov by mala zahŕňať webstránka každého malého podniku:
1. Pútavá domovská stránka
Domovská stránka ovplyvňuje prvý dojem, ktorý si online svet utvorí o Vašom podnikaní. Mala by návštevníkovi jasne predstaviť imidž vašej značky, pomocou pútavého dizajnu a sloganu, ako aj ozrejmiť:
* Čo Váš podnik ponúka?
* Pre koho je určený?
* Prečo vznikol?
* Prečo by sa s ním zákazník mal zoznámiť?
Existuje mnoho kreatívnych prístupov k dizajnu domovskej stránky, mala by však (prinajmenšom) obsahovať: Vaše logo, krátky opis vašich služieb a menu, ktoré bude návštevníkov navigovať na ostatné dôležité stránky webu.
Podľa výskumnej organizácie Pew Research Center, zhruba 68% Američanov v súčasnosti vlastní smartfón. Mali by ste sa teda uistiť, či dizajn a možnosti prehliadania Vášho webu sú rovnako vhodné pre malý displej, ako aj pre tradičnú obrazovku počítača.
2. Primeraná navigácia stránky
Či už sa vaše navigačné menu nachádza vo vodorovnom záhlaví stránky alebo na zvislej bočnej lište, malo by byť ľahko dostupné a usporiadané do logických kategórií, ktoré návštevníkom poskytnú jednoduchý a rýchly prístup k relevantným informáciám. Nezvládnutá navigácia stránky je hlavným strašiakom, ktorý núti zákazníkov z webu okamžite zutekať.
Zamyslite sa nad vhodnou štruktúrou navigačného menu a kategórií (prípadne podkategórií), ktoré bude obsahovať. Tie by mali vychádzať z otázok, ktoré si nový návštevník vašej stránky kladie. Napríklad:
* Aké kategórie tovaru alebo služieb ponúkate?
* Aká je cena konkrétneho tovaru či služieb?
* Kde sa váš podnik nachádza; aká je otváracia doba?
* Ako si môžu zákazníci zakúpiť vaše produkty či služby a aké spôsoby platby prijímate?
V ideálnom prípade má Vaše menu logickú organizáciu a jasné heslá, pomocou ktorých sa zákazník intuitívne prekliká presne tam, kam potrebuje.
3. Možnosti vyhľadávania
Dovoľte zákazníkom prehľadávať Váš web pomocou kľúčových slov a hesiel. Je to výhodný spôsob vyhľadávania informácii v prípade, že niekoho neuspokojíte navigačným menu.
Keď zákazník do vyhľadávacieho riadku vypíše hľadané heslo, dostane na výber zo stránok, ktoré sú relevantné pre jeho požiadavky. Nemusí tak obetovať čas na manuálne vyhľadávanie. (Tento spôsob získava na pridanej hodnote najmä v prípade, ak na svojom webe ponúkate obsah vzťahujúci sa k širokej škále kľúčových slov.)
4. Zákaznícka linka
Webstránky poskytujú malým podnikom a online kupujúcim mnohé marketingové výhody. Napriek tomu sa však zákazník niekedy skrátka potrebuje spojiť s druhým človekom. Vaša stránka by mala návštevníkovi poskytnúť možnosť kontaktu cez telefón, e-mail alebo osobné stretnutie na adrese vášho kamenného obchodu. Je na zamyslenie, že podľa portálu Social Media Today, až 93% malých podnikov neuvádza e-mailovú adresu, na ktorej ich môžu zákazníci kontaktovať.
5. Často kladené otázky
Čím častejšie budete so zákazníkmi v kontakte, tým viac si začnete byť vedomí typu informácií, ktoré klienti vyhľadávajú. Takiež otázok, ktoré sa vynárajú vo vzťahu k vašim produktom či službám. Zabudujte do svojho webu stránku s často kladenými otázkami a odpoveďami. Uľahčíte tak zákazníkom prístup k detailným informáciám, ktoré potrebujú.
Webstránka je pre malý podnik dostupnou a efektívnou možnosťou ako rozvinúť svoje obzory v online prostredí. Má nenahraditeľný potenciál pri získavaní nových klientov a komunikácii so stálymi zákazníkmi. Potrebuje však isté vlastnosti, aby mohla zanechať pozitívny dojem. Využite pri tvorbe svojej webovej stránky týchto päť prvkov a pritiahnete zákazníkov, nech sa už nachádzajú kdekoľvek.
Zdroj: Insureon, Salesforce, Springlead