-->

5 kľúčových vlastností webstránky malej spoločnosti

Dalibor Ďuračka 23.05.2017 4 minútové čítanie    Kategórie: Ako predávať online,Reklama na Internete,SEO,Web a analytika
5 kľúčových vlastností webstránky malej spoločnosti

Využite pri tvorbe svojej webovej stránky týchto päť dôležitých prvkov a vybudujte si online osobnosť, ktorou pritiahnete zákazníkov, nech sa už nachádzajú kdekoľvek.

Možno podnikáte v malom, no internetová stránka už nie je iba možnosťou. Vhodná prezentácia Vášho podniku je dôležitá, aj keď poskytujete služby iba lokálnej zákazníckej základni a online predaj svojich produktov ani neplánujete.

Týchto päť prvkov by mala zahŕňať webstránka každého malého podniku:

1. Pútavá domovská stránka

Domovská stránka ovplyvňuje prvý dojem, ktorý si online svet utvorí o Vašom podnikaní. Mala by návštevníkovi jasne predstaviť imidž vašej značky, pomocou pútavého dizajnu a sloganu, ako aj ozrejmiť:

* Čo Váš podnik ponúka?

* Pre koho je určený?

* Prečo vznikol?

* Prečo by sa s ním zákazník mal zoznámiť?

Existuje mnoho kreatívnych prístupov k dizajnu domovskej stránky, mala by však (prinajmenšom) obsahovať: Vaše logo, krátky opis vašich služieb a menu, ktoré bude návštevníkov navigovať na ostatné dôležité stránky webu.

Podľa výskumnej organizácie Pew Research Center, zhruba 68% Američanov v súčasnosti vlastní smartfón. Mali by ste sa teda uistiť, či dizajn a možnosti prehliadania Vášho webu sú rovnako vhodné pre malý displej, ako aj pre tradičnú obrazovku počítača.

2. Primeraná navigácia stránky

Či už sa vaše navigačné menu nachádza vo vodorovnom záhlaví stránky alebo na zvislej bočnej lište, malo by byť ľahko dostupné a usporiadané do logických kategórií, ktoré návštevníkom poskytnú jednoduchý a rýchly prístup k relevantným informáciám. Nezvládnutá navigácia stránky je hlavným strašiakom, ktorý núti zákazníkov z webu okamžite zutekať.

Nenechajte zákazníkov utiecť z webu.
Nenechajte zákazníkov utiecť z webu.

Zamyslite sa nad vhodnou štruktúrou navigačného menu a kategórií (prípadne podkategórií), ktoré bude obsahovať. Tie by mali vychádzať z otázok, ktoré si nový návštevník vašej stránky kladie. Napríklad:

* Aké kategórie tovaru alebo služieb ponúkate?

* Aká je cena konkrétneho tovaru či služieb?

* Kde sa váš podnik nachádza; aká je otváracia doba?

* Ako si môžu zákazníci zakúpiť vaše produkty či služby a aké spôsoby platby prijímate?

V ideálnom prípade má Vaše menu logickú organizáciu a jasné heslá, pomocou ktorých sa zákazník intuitívne prekliká presne tam, kam potrebuje.

3. Možnosti vyhľadávania

Dovoľte zákazníkom prehľadávať Váš web pomocou kľúčových slov a hesiel. Je to výhodný spôsob vyhľadávania informácii v prípade, že niekoho neuspokojíte navigačným menu.

Keď zákazník do vyhľadávacieho riadku vypíše hľadané heslo, dostane na výber zo stránok, ktoré sú relevantné pre jeho požiadavky. Nemusí tak obetovať čas na manuálne vyhľadávanie. (Tento spôsob získava na pridanej hodnote najmä v prípade, ak na svojom webe ponúkate obsah vzťahujúci sa k širokej škále kľúčových slov.)

4. Zákaznícka linka

Webstránky poskytujú malým podnikom a online kupujúcim mnohé marketingové výhody. Napriek tomu sa však zákazník niekedy skrátka potrebuje spojiť s druhým človekom. Vaša stránka by mala návštevníkovi poskytnúť možnosť kontaktu cez telefón, e-mail alebo osobné stretnutie na adrese vášho kamenného obchodu. Je na zamyslenie, že podľa portálu Social Media Today, až 93% malých podnikov neuvádza e-mailovú adresu, na ktorej ich môžu zákazníci kontaktovať.

Poskytnite návštevníkovi akúkoľvek možnosť kontaktu
Poskytnite návštevníkovi akúkoľvek možnosť kontaktu

5. Často kladené otázky

Čím častejšie budete so zákazníkmi v kontakte, tým viac si začnete byť vedomí typu informácií, ktoré klienti vyhľadávajú. Takiež otázok, ktoré sa vynárajú vo vzťahu k vašim produktom či službám. Zabudujte do svojho webu stránku s často kladenými otázkami a odpoveďami. Uľahčíte tak zákazníkom prístup k detailným informáciám, ktoré potrebujú.

Uľahčite zákazníkom odpovede na otázky
Uľahčite zákazníkom odpovede na otázky

Webstránka je pre malý podnik dostupnou a efektívnou možnosťou ako rozvinúť svoje obzory v online prostredí. Má nenahraditeľný potenciál pri získavaní nových klientov a komunikácii so stálymi zákazníkmi. Potrebuje však isté vlastnosti, aby mohla zanechať pozitívny dojem. Využite pri tvorbe svojej webovej stránky týchto päť prvkov a pritiahnete zákazníkov, nech sa už nachádzajú kdekoľvek.

Zdroj: Insureon, Salesforce, Springlead


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.