5 spôsobov, ktorými zdokonalíte váš obsahový marketing
Ak si myslíte, že vám stačí z času na čas uverejniť príspevok na blogu a dúfať, že takto dosiahnete požadované výsledky, mali by ste prehodnotiť vašu stratégiu obsahového marketingu. Zdokonaľovanie obsahového marketingu spočíva vo vynakladaní maximálneho úsilia, zameriavaní sa na vaše cieľové publikum a neustálom vylepšovaní vašich metód. Vaším cieľom by malo byť odhaliť ideálnu kombináciu stratégií a taktík, ktoré vám pomôžu dospieť k vytýčeným cieľom.
Je to drina… Avšak výsledky budú stáť za vynaložené úsilie!
Venujte pozornosť zákazníckym persónam
Vo všeobecnosti by ste mali venovať zvýšenú pozornosť profilu príslušníkov vašej cieľovej skupiny. Jedná sa o takzvané zákaznícke persóny. Úspešné marketingové stratégie sa v prvom rade zameriavajú na potreby zákazníkov, ktoré sú kľúčovou zložkou obsahového marketingu. Ak si na začiatku marketingovej kampane nevytvoríte ucelenú zákaznícku persónu, váš marketing bude namiesto výborného iba dobrým.
Čo je teda zákaznícka persóna?
Predstavuje podrobný profil osoby, ktorá znázorňuje vášho typického zákazníka. Inštitút obsahového marketingu ponúka súbor nástrojov, pomocou ktorých budete schopní vytvoriť detailný profil svojho modelového zákazníka. To vám následne umožní zvyšovať kvalitu vášho obsahového marketingu. Mali by ste tak spraviť ešte predtým, ako začnete uvažovať o detailoch vašej kampane.
Keď spoznáte zákaznícku persónu, na ktorú sa budete zameriavať počas svojej kampane, môžete prejsť k uplatňovaniu nasledujúcich piatich odporúčaní.
1. Organizujte týždenné stretnutia s vaším tímom
Inštitút obsahového marketingu v minulosti uverejnil štúdiu, kde uviedol, že až 6 z 10 najúspešnejších marketingových tímov sa stretáva s týždennou pravidelnosťou. Na poradách sa venujú hodnoteniu, zdokonaľovaniu a korigovaniu stratégie v rámci obsahového marketingu.
Prvotriedny obsahový marketing je často založený na prvotriednej spolupráci.
Mnohí ľudia si myslia, že kreativita sa prejavuje v izolácii, za zatvorenými dverami. Priama spolupráca skupiny nadaných ľudí však vo väčšine prípadov vedie k omnoho lepším výsledkom. Týždenné schôdze podnecujú kreativitu, vedú k budovaniu vzťahov a pozdvihujú obsahový marketing mnohých spoločností na vyššiu úroveň.
2. Stavajte na stratégii značky
Najlepšie stratégie obsahového marketingu sa stavajú na už existujúcej stratégii danej značky. Ujasnite si, aký charakter má vaša značka a aké hodnoty prezentuje cieľovej skupine zákazníkov. Akýkoľvek obsah uverejňujete, vždy by mal čo najviac odrážať základné hodnoty vašej značky. Zákazníkom by tak malo byť na prvý pohľad jasné, že sa jedná o váš originálny obsah. Každý prvok obsahu by mal korešpondovať s princípmi vašej značky, aby ste boli schopní zvyšovať lojalitu vašich zákazníkov.
3. Riaďte sa harmonogramom
Toto odporúčanie znie ako samozrejmosť a napriek tomu sa ním mnohí ľudia neriadia.
Vytvorte si harmonogram a držte sa ho.
Obsahový marketing je oveľa účinnejší, ak pravidelne nadväzujete kontakt so svojimi zákazníkmi. Tí časom začnú váš obsah očakávať a práve toto očakávanie povedie k vyššej miere zapojenia zákazníkov do vášho podnikania. To je zlatým pravidlom kvalitného obsahu.
Zostavte si harmonogram uverejňovania obsahu a buďte mu verní. Pomocou nástrojov ako HootSuite môžete zdieľať prvky svojho harmonogramu na sociálnych sieťach. Zabezpečte, aby bolo uverejňovanie vášho obsahu predvídateľné. Čím vyššiu rutinu sa vám podarí dosiahnuť v rámci vášho obsahového marketingu, tým väčšie zapojenie zákazníkov docielite.
4. Využívajte rôzne druhy obsahu
Keď počujete slovo „obsah“, pravdepodobne vám okamžite napadne textový materiál, ktorý môže zahŕňať príspevky na blogu, príručky, prípadové štúdie, bezplatné elektronické knihy a tak ďalej. Na video si možno spomeniete až po chvíli uvažovania.
Skúste rozšíriť svoje úsilie v oblasti obsahového marketingu aj na ďalšie médiá.
Rôzni ľudia preferujú obsah v rôznej podobe. Niektorí majú radi podcasty, ľudia s fotografickou pamäťou zase uprednostňujú obrázky či videá. Ďalší sa najradšej učia pomocou príručiek, zoznamov či praktických cvičení. Oživte vašu stratégiu obsahového marketingu a poskytnite rôznym kategóriám zákazníkov presne to, čo majú najradšej.
5. Nebojte sa rizika
Keď budete neustále robiť to isté, výsledok bude taktiež totožný. To platí v obsahovom marketingu ale aj v ostatných oblastiach každodenného života.
Najúspešnejší lídri, myslitelia a umelci sveta sa nikdy neboja spraviť riskantný krok vpred.
Beethoven sa odhodlal zmeniť zaužívaný spôsob, ktorým sa v tom období písali symfónie. Steve Jobs zmenil spôsob, akým vnímame osobné počítače. Zameral sa na silné stránky svojej spoločnosti Apple a všetkých svojich zamestnancov viedol k rovnakému štýlu zmýšľania.
Mnohé ďalšie historické osobnosti dosiahli nevídaný úspech práve preto, lebo sa nebáli rizika a rozhodli sa vykročiť proti prúdu.
Keď všetci vaši konkurenti prevádzkujú blog, skúste uverejňovať rozsiahle informatívne texty. Keď všetci tvrdia, že Instagram je najlepším miestom pre marketingovú stratégiu, vyskúšajte Twitter. Experimentujte a analyzujte svoj úspech. V prípade neúspechu, nehádžte flintu do žita. Poučte sa z vlastných chýb!
Neostávajte však navždy uväznení v rovnakom spôsobe myslenia. Skúšajte nové veci a skutočne sa snažte zviditeľniť v dave.
Keď si osvojíte základné princípy obsahového marketingu a využijete naše odporúčania, budete schopní naplno zužitkovať potenciál tejto sľubnej marketingovej metódy. Ale to vám nemôže stačiť. Neustále sa vzdelávajte, skúšajte nové nápady a držte sa krok pred všetkými ostatnými. Veľa šťastia.
Zdroj: HuffPost, BufferBlog