-->

5 vecí vo vašom profile, ktoré vás „nezamestnajú“

Barbora Jurovcová 23.02.2015 3 minútové čítanie    Kategórie: Social Media
5 vecí vo vašom profile, ktoré vás „nezamestnajú“

93% zamestnávateľov si prelúska váš sociálny profil alebo s tým v budúcnosti plánuje začať. Viac ako polovica personalistov to robí VŽDY a šesť z desiatich chlebodarcov vám potom povie svoje „NIE“.

 

Prečo?

V CV-čku ste samozrejme spomenuli, že ste zodpovední, nekonfliktní a proaktívni. To je všetko pekné, ale. Personalista firmy si naťuká vaše meno do vyhľadávača a váš zodpovedný prístup podčiarkne profilovka, kde chrápete počas prednášky na stole. Fakt, že ste nekonfliktní potvrdí vaše členstvo vo viacerých konfliktných skupinách a váš proaktívny prístup demonštruje podgurážená fotka z poslednej akcie.

Jobvite, popredná platforma zaoberajúca sa vyhľadávaním/výberom zamestnancov prostredníctvom sociálnych sietí, uskutočnila v poradí siedmy výskum Social Recruiting Surveyrozanalyzovala dotazníky 1855 personálnych manažérov a potvrdila dôležitosť sociálnych sietí vo výberovom procese zamestnancov v roku 2014.

93% „rekruitérov“ si čekne váš profil predtým, než sa rozhodne, či sa pre nich naozaj hodíte.

73%“ zamestnávateľov si svojho človeka vybralo práve na sociálnych sieťach.

Ešte stále nemáš svoj profil na LinkedIn? Je najvyšší čas si ho založiť. Tu si vás preklepnú najčastejšie:

 

LinkedIn, Facebook, Twitter

 

5 najväčších hrozieb vášho profilu

Drogy

Medzičasom ste nevinne lajkli fanpage „Alcohol kills. Cannabis chills.“ Len škoda, že personalista si to nemyslí. 83% z nich hovorí drogám „NIE“.

Sexuálne posty

Zdieľate obrázky a videá so sexuálnym podtónom a máte verejný profil, lebo pred svetom nemáte čo skrývať? 70% z tých, ktorí posudzujú vašu žiadosť o zamestnanie si povedia, že s prasiatkami pracovať nechcú.

Gramatika

„Hľadám si prácu. Ak o niečom vjete tak sa mi ozvyte prosím.“

Neznalosť gramatiky a status, ktorý zdieľate celému svetu? 66 %  lovcov zamestnancov by pokrútilo hlavou a prelúskalo radšej profil iného uchádzača.

Vulgárnosť

Všetci vieme, že Rytmus nie je jediný, čo hreší. Že sem-tam si zanadáva každý. Napriek tomu sa to jednoducho nepatrí. 63% respondentov by vás aj s vašim záujmom pre nich pracovať poslalo niekam…dokelu.

Zbrane

Päticu hrozieb pri posudzovaní vášho cv-čka uzatvárajú zbrane. Vzťahom k nim sa prezentovať neoplatí. Viac ako polovica personalistov si vás škrtá zo zoznamu uchádzačov, ktorých si zavolá na pohovor.

Kričí z vášho profilu vzťah k dobrovoľníctvu a charite? 65% zamestnávateľov vám hovorí „ÁNO“.

Vaša politická príslušnosť? 69% personalistov tvrdí, že ich to nezaujíma.

 

CareerBuilder

vo svojom online výskume vyspovedal 2138 personálnych manažérov:

Kydáte na svojho predchádzajúceho zamestnávateľa alebo špiníte na bývalých kolegov? 36% spoločností s vami pracovať nechce

Lajkli ste rasistickú alebo inak diskriminujúcu stránku? 28% zamestnávateľov vám hovorí „nie“

Fotka zatykača, žalovanie manželky za postrelenie do hlavy, označenie prasaťa ako najbližšieho priateľa, aktívne hlásenie sa k satanistickej sekte. To sú niektoré z vecí, pre ktoré si dotazovaní personalisti uchádzačov o prácu síce zapamätali, ale nezamestnali.

Skontrolujte si na Facebooku viditeľnosť vašej časovej osi z pohľadu verejnosti alebo konkrétneho priateľa:

1. tri bodky umiestnené na vašej titulnej fotke

2. „Zobraziť ako…“

Že v profile nemáte nič, čo by vás mohlo pred pohovorom vyšachovať?

 

Zdroje: adweek.com, jobvite.com, time.com, careerbuilder.com


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.