-->

6 drobností z veľkej Google konferencie

Tomáš Varga 06.12.2016 5 minútové čítanie    Kategórie: Reklama na Internete
6 drobností z veľkej Google konferencie

Tretíkrát sme sa zúčastnili špičkovej konferencie Google Partners Accelerate a vezieme si odtiaľ kopu zážitkov nielen z Google, ale aj od najlepších svetových agentúr, nakoľko už tradične býva nadväzovanie kontaktov aspoň tak plodné ako samotné podujatie.

Tohtoročným slovom dňa (buzzword) je DISRUPTION (zlom). „Prelomové spoločnosti“ vedú svet. Čo to znamená? Prídu rýchlo a ich vplyv na trh je obrovský. Tak napríklad UBER alebo AirBnB. Im patrí budúcnosť.

1. Rýchlosť webu

Toto nie je novinka, ale je dobré si pripomenúť, že pokiaľ sa váš web nenačíta na mobile do 3 sekúnd, 40% ľudí vám odíde. A tí, čo neodídu, vám dajú 10 sekúnd na to, aby ste ich zaujali.

2. Inteligencia vecí

Počuli ste o Internet of Things (IoT)? To sú tie chytré veci, ktoré s vami vedia komunikovať, sú pripojené na internet a vlastne vás ani nepotrebujú. Napríklad, chladnička sama vie, že jej došlo mlieko a vy si radi robievate puding. Tak ho rovno objedná z vášho obľúbeného reťazca, ktorý ho doručí až domov. Na toto ešte musíme ako zákazníci dozrieť, ale keď si uvedomíte ten potenciál, je to fantastické. Mimochodom, myslím si, že obchody to nijako negatívne neovplyvní. Ale možno sa v nich niečo „zlomí„.

Tieto stroje, umelí agenti a boti s vami budú komunikovať tak, že nezistíte, že to nie sú ľudia. Paradoxne, práve preto, aby ste mohli mať osobný pocit z nakupovania alebo služby. Takže v komunikácii ľudí nahradia boti, aby sa s vami mal kto ľudsky porozprávať. Thomas Husson, viceprezident analytickej agentúry Forrester, tomu dáva 5 rokov. Maximálne desať.

3. Emócia predáva. Zážitok rozhoduje o našom nákupe

Rozhodujúcim faktorom sa stane používateľský zážitok (UX – user experience). Ak ste ešte neriešili to, ako sa zákazníci správajú na vašom webe, kam sa pozerajú a prečo nakúpia / nenakúpia, tak je absolútne najvyšší čas naskočiť do rozbiehajúceho sa vlaku. Pozrite sa, aký rozdiel dokáže urobiť premyslený použiteľný redizajn webu.

Okrem použiteľného webu musíte zákazníkom dodať emocionálny zážitok. Ako? Najlepšie videom. Najpopulárnejšie reklamy sú predsa tie, ktoré vám vženú slzy do očí. Ak ste ešte nevideli toto, tak sa otestujte:

600 očí neostalo suchých.

Weby s videom priamo na titulke konvertujú o 30% lepšie. Doteraz som nerozumel prečo. No je to jednoduché: Video upúta pozornosť, pretože vyžaduje sústredenie. Video oslovuje zadný mozog – ten, ktorý riadi najzákladnejšie pudy – a ešte lepšie limbický (emočný) systém. Dokonale to na webe zvládol napríklad Toggl.com. Používam Toggl denne, no až teraz som si uvedomil, že to video vlastne poznám naspamäť. Upúta pozornosť a vytvorí pozitívnu emóciu: win-win.

Nemusíte ísť do extrému a predsa podať kvalitnú emóciu. A rozhodnutia nás, zákazníkov, sú predsa emočné. Rozumovo si ich len dodatočne ospravedlníme.

4. Buďte užitoční

Ben Tyson z kalifornského Google trafil moju tému: Buďte rýchli, buďte tam, kde vás treba a buďte užitoční. Chcem, aby ste si toto dobre uvedomili, tak to zopakujem: buďte užitoční – dajte zákazníkom informáciu (obsah – content), ktorú nikto iný nemá.

Začína to jedinečným popisom produktu alebo služby, ale ide to oveľa ďalej. Jedinečný popis nie je preložená informácia od dodávateľa, ale vaše osobné predstavenie produktu presne tak, ako by ste ho predvádzali v predajni. Čo je na ňom iné a výnimočné, čo sa môže stať a podobne.

Počul som príbeh o istom americkom predajcovi vína, ktorý si vybudoval miliónový biznis na tom, že natáčal YouTube videá, v ktorých každé víno ochutnal a okomentoval zo svojho vlastného pohľadu. Jednoducho, či mu chutí alebo nie. Každý týždeň vybral tri vína, ktoré vo videu ochutnal. A to stačilo.
Zákazníci chcú nakupovať u niekoho, kto im vie poradiť a vyzná sa v tom, čo predáva.

5. Objednávka nie je dôležitá

No dobre, samozrejme, že je. Ale to, ako sa k nej zákazník dostal, je dôležitejšie. Ľudia majú priemerne tri zariadenia (napr. mobil + počítač v práci + notebook doma + zasa mobil + nakoniec ten domáci notebook). Takže nielen viac zariadení, ale aj viac návštev z rôznych zdrojov/kanálov. Preto fakt, že objednávka prišla z neplateného vyhľadávania (organiky) na počítači automaticky neznamená, že máte viac tlačiť na SEO.

Bez toho, aby ste sa pozreli na celú cestu zákazníka, zdroje jeho návštev a zariadenia, ktoré použil, neviete o ňom nič. Hlavne neviete, odkiaľ sa o vás vôbec dozvedel. Čo je horšie, máte pokrivený obraz, ktorý je pre váš celkový marketing veľmi nebezpečný. Tak, ako je nebezpečné spoliehať sa len a len na online kanály. Určite nemusím pripomínať, že komplexné stratégie fungujú násobne lepšie ako jednotlivé kanály samostatne a je jedno, či je to online alebo offline. Väčšinou nedokážete presne zmerať, čo funguje najlepšie, ale keď vypnete PPC, zrazu spadne aj výkon organiky. Alebo naopak.

6. Kontakty a spolupráca

Ako som na začiatku napísal, networking (ako to nie len Googleri nazývajú) má obrovskú pridanú hodnotu. Spoluprácu sme nadviazali dokonca aj v taxíku. Spoznali sme super ľudí, špeciálne pozdravujeme chalanov z pardubickej eBrány a ich co-working, ktorý sa (vraj úplnou náhodou) volá GoUP! 😉 a Peťa s Leou z Promisea.

Ďakujeme Google Partners tímu za príležitosť opäť vyniknúť a tešíme sa na plodnú spoluprácu v 2017.

PS: Premier Partner Awards vyhrala agentúra BlueRank z Poľska. Gratulujeme!

 


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.