6x z Google Performance & Branding Summit
Včera sme sa v silnej zostave zúčastnili #pbs15 v Prahe. Ide o event pre špecialistov, kde sú vysoko pokročilé techniky prekladané prípadmi z praxe najúspešnejších a často vysoko-rozpočtových kampaní.
1. Nepreháňajte to s kľúčovými slovami
Prvý krok každého optimalizátora kampane je pridanie kľúčových slov. Stoviek a tisícov. Viete, koľko z týchto všetkých kľúčových slov má aspoň 1 kliknutie za rok? Tak v priemere je to vraj 7%. To je ešte v poriadku, horšie to je, keď ich je 1% alebo v opačnom prípade 60%. Platí to, čo hovoríme už roky: Kľúčové slová sa objavia samé – len im to musíme umožniť. Tu prichádza na pomoc aj využitie dynamických reklám vo vyhľadávaní. To sú tie, ktoré sa generujú samé na základe kľúčových slov a popisov na vašich stránkach – fascinujúca, no tajomná vec.
2. Niekedy je lepšie nechať to (CPC) na systém (CPA)
Nosnou témou Summitu bola automatizácia s cieľom získať čo najviac konverzií. V tomto smere Google odporúča tie najlepšie konvertujúce výrazy oddeliť do samostatnej kampane a nechať ich spravovať metódou CPA (cena za akvizíciu/objednávku) namiesto klasickej ceny za kliknutie. Systém vie o vašich zákazníkoch aj to, čo nevedia oni sami, preto by toto malo fungovať výborne. Tu sme ale trochu skeptickí, vzhľadom na dobu, ktorú sa systém „učí“, čo je 2-3 týždne a potrebu naozaj veľa konverzií. Ťažko sa dá vydržať niekoľko týždňov možno aj s poklesom objednávok a trpezlivo čakať, ako to dopadne. Každopádne, ideme to testovať.
3. Google skripty (ne)dokážu všetko
Lenivosť je hybnou silou pokroku. Nadnesené tvrdenie, ale prečo by sme mali tráviť hodiny prehľadávaním tabuliek, keď to skript prehľadá za nás? Systematická práca nám dáva priestor na úlohy, ktoré vyžadujú ľudský prístup. Google skripty využívame už dávno, ich možnosti sú naozaj obrovské, no nie neobmedzené.
4. Cielenie reklamnej siete je super-dôležité
Vybrať si do reklamnej siete to najvhodnejšie zacielenie vyžaduje značný sociálny „insight“ na vašich zákazníkov. Google o nás vie všetko, čo konkrétne, si pozrite tu: http://www.google.com/settings/ads/. Preto musíme vedieť, ako správne zacieliť v Reklamnej sieti Google tak, aby sme zasiahli práve ľudí, ktorí nás zaujímajú a pritom nevyčlenili tých, ktorí nám do kategórie nespadnú, ale záujem majú. Veda, však?
5. Bannery sa samé upravujú na potrebnú veľkosť
Našim klientom spracovávame bannery ku každej kampani v GDN (Reklamná sieť Google) až v 11 najpoužívanejších formátoch. Ako novinka, Googlu stačia 4 základné formáty a ostatné si „dopočíta“ sám. Toto sa nám ako núdzové riešenie páči, ale používať to nebudeme.
6. YouTube, youtuberi a influenceri
Keď na pódium nabehne Jirka Král, ktorého dennú tvorbu sleduje 300 000 Čechov a Slovákov a len najmladší člen vášho tímu tuší, kto to je, cítite, že toto môže byť priestor pre mladú cieľovku. A tiež, že ste starší, ako ste si mysleli… Už aj v našom regióne sa objavujú ľudia, ktorí dokážu svojou vlastnou a pomerne jednoduchou video tvorbou osloviť značnú časť publika – treba s nimi začať počítať.