7 kritických marketingových chýb, ktorým by ste sa mali vyhnúť
Finančne nákladné prešľapy môžu byť obrovskou ranou pre vašu firmu. Zlepšite svoje výsledky a priblížte sa svojim zákazníkom tým, že vykonáte rýchly audit vašej marketingovej stratégie.
Marketingový trh je rôznorodejší než kedykoľvek predtým, pričom marketingové stratégie často zahŕňajú viacero kanálov. Vykonajte z času na čas marketingový audit a držte sa podstaty svojej kampane. Pri obrovskom množstve úloh, ktoré je potreba vykonať, by ste totiž mohli kráčať po tenkej hranici a urobiť zopár (alebo aj viac) omylov.
Tieto chyby vás môžu stáť peniaze a čas, ktorými naozaj nemusíte plytvať. Vyhnite sa týmto chybám a udržte vašu marketingovú stratégiu v súlade s vývojom značky.
1) Chýba vám presun z osobného prístupu na individuálny prístup k jednotlivcom
Všetci hovoria o personalizácii, ale marketéri majú ešte stále problém s vytváraním zmysluplných zákazníckych skúseností. Otázkou nie je, či personalizujete svoje marketingové správy – to do určitej miery robia všetci. Namiesto toho si odpovedzte na tieto naliehavé otázky:
- Stále personalizujete na masovej úrovni jednoduchým vložením krstných mien vašich zákazníkov?
- Beriete na vedomie individuálny pohľad zákazníkov?
Nedávny výskum odhalil, že len 6% marketérov na celom svete sa zameriava na individuálny prístup k zákazníkovi naprieč online a offline kanálmi. Ak nespadáte do tejto úzkej skupiny, váš marketing nie je dostatočne zacielený.
2) Nerešpektujete zásadné pravidlo 80/20
Nepochybne ste už počuli o pravidle 80/20, známom aj ako Paretov princíp: 80% dôsledkov pramení z 20% príčin. Používate ho vo vašom marketingu?
Bez ohľadu na to, či sa sústredíte na obsahový marketing, marketing na sociálnych sieťach alebo e-mailový marketing, 80 percent vášho úsilia by ste mali vynaložiť na poskytovanie hodnoty publiku. Zvyšných 20 percent vášho úsilia tak môžete sústrediť na propagačnú činnosť. To udrží vaše publikum angažované a vytvoríte si s ním dlhodobý vzťah.
Marketingové odkazy orientované výhradne na značku rýchlo vyblednú. Avšak tie orientované na zákazníka vám pomôžu k skutočnému úspechu.
3) Ignorujete retenčný marketing
Retenčný marketing by mal byť základným pilierom vašej marketingovej stratégie. Prečo? Existujú hneď dva dôvody. Je totiž ľahšie predať produkt zákazníkovi, s ktorým už máte vytvorený vzťah a zároveň je výhodnejšie predávať vašim existujúcim zákazníkom.
Potrebujete sa o tom presvedčiť? Pozrite si nasledujúce štatistiky:
- Pravdepodobnosť predaja existujúcemu zákazníkovi je 60 až 70 percent. Pravdepodobnosť predaja novému záujemcovi je niekde v rozmedzí od 5 do 20 percent.
- Získanie nového zákazníka stojí šesť až sedemkrát toľko, čo vynaložíte na udržanie existujúceho zákazníka.
Akonáhle sa niekto stane vaším zákazníkom, uistite sa, že preňho/pre ňu budete sprostredkovať svoj marketing aj naďalej. V dnešnej dobe je ťažké získať si vernosť zákazníkov. Ak pre nich budete neustále prinášať hodnotu, stanú sa vašimi celoživotnými zákazníkmi.
4) Nedokumentujete vašu marketingovú stratégiu založenú na obsahu
Obsahový marketing je v súčasnej dobe vašou najlepšou voľbou ako vyniknúť v dave. Niet divu, že ho využíva 94 percent malých podnikov, 93 percent podnikov na úrovni predaja firiem firmám (tiež B2B) a 77 percent spoločností, ktoré priamo predávajú koncovému zákazníkovi (tiež B2C). Poriadne zdokumentovaný obsahový marketing však na druhej strane aplikuje iba 37 percent B2B marketérov a 40 percent B2C marketérov.
Predtým ako začnete vytvárať príbehy a ďalšie materiály okolo vašej značky, dokumentujte svoju stratégiu obsahového marketingu. Tvorba a distribúcia obsahu, tak budú nielen jednoduchšie, ale tiež efektívnejšie.
5) Ignorujete nové kanály a platformy
Najúspešnejšie spoločnosti robia všetko preto, aby využili každý marketingový kanál. Nedržia sa tých istých starých kanálov a stratégií. Harvard Business School na základe prieskumu uviedla, že maloobchodníci, ktorí využili výhodu viacerých kanálov, boli viac ziskoví než tí, ktorí používali iba jeden komunikačný kanál.
Digitálny svet sa neustále vyvíja. Používanie relevantných, novovznikajúcich marketingových kanálov je nevyhnutné pre spojenie sa s vaším publikom.
6) Používate e-mail ako propagačný nástroj
V e-mailovom marketingu bolo obdobie, kedy sa e-maily používali výhradne na propagačné účely. Moderní odborníci vedia, že e-mailový marketing hrá rozhodujúcu úlohu pri budovaní vzťahov založených na dôvere, vedúcich k angažovanosti, konverzii a udržaniu zákazníkov. Zanedbanie týchto zodpovedností môže mať vážne dôsledky pre akékoľvek podnikanie na internete. Ak chcete, aby bol váš e-mailový marketing úspešný, musíte spraviť zásadnú zmenu v myslení. Používajte e-mail ako nástroj na získanie pozornosti a nie na propagáciu.
7) Nevenujete dostatok času príprave vašej správy
Toto je obvykle najväčšia chyba mnohých marketérov. Jednoducho nevenujú dostatočnú pozornosť vypracovaniu marketingovej správy predtým, ako ju prezentujú publiku.
Starostlivo popremýšľajte o tom, čomu by podľa vás zákazník alebo potenciálny klient vašej spoločnosti mal veriť. Či už píšete blogový príspevok, tvoríte e-mail, píšete aktualizáciu statusu na sociálnej sieti Facebook alebo vytvárate kópiu vyskakovacieho okna (tiež pop-up), každé slovo, ktoré použijete, by malo vyjadrovať vašu správu jasne a presvedčivo.
Pokiaľ ide o marketing, kľúčovým faktorom nie je iba komunikačný kanál, ale aj správa, ktorú komunikujete.
Budúcnosť marketingu bude veľmi komplexná a odmení len tých, ktorí poskytnú zákazníkom zmysluplné zážitky. Ak chcete uspieť v digitálnej dobe, skúsenosti poskytované vaším zákazníkom musia byť na najvyššej možnej úrovni.
Zdroj: Bluleadz, Brandlecive