-->

AdWords od základov alebo ako som sa dostala k PPC

23.02.2016 4 minútové čítanie    Kategórie: Reklama na Internete
AdWords od základov alebo ako som sa dostala k PPC

Dalo by sa povedať, že som mala veľké šťastie, keď sa Tomáš (náš CEO) rozhodol zobrať ma na stáž, aj napriek tomu, že som skoro vôbec netušila, čo je AdWords. Aby ste sa do budúcna nemuseli stresovať pred podobným pohovorom tak ako ja, skúsim vám priblížiť AdWords pekne poporiadku cez vlastnú sériu článkov.

 

Nebudem vám tvrdiť, že začiatky sú ľahké, a ak aj niekto áno, tak sa podľa môjho skromného názoru mýli. Samozrejme, že AdWords sa dá naučiť dobre, aj rýchlo, no záleží na tom, kto vás učí. Vždy to ide ľahšie, ak vás smeruje niekto skúsený (nenarážam na seba :D), než keď sa do toho pustíte sami. Nikoho však podceňovať nebudeme, je to len malá rada na začiatok.

 

Šťastie č. 2

Mojím druhým, obrovským šťastím bol kolega Jakub (áno, vyššie som narážala na neho). S pokojným svedomím môžem povedať, že jemu vďačím za drvivú väčšinu svojich vedomostí v PPC. Jakub, dúfam, že keď toto budeš čítať, budeš sa hrdo usmievať a myslieť na to, ako som nevedela pochopiť vytváranie štatistík podľa dátumov. Aby som však príliš neodbočila od témy, mohli by sme plynule prejsť k tomu, čo to vôbec AdWords je.

 

Google AdWords

Budem vychádzať z predpokladu, že keď sa chcete naučiť pracovať s platformou Google AdWords, najskôr už budete mať minimálne informácie, na čo vôbec slúži a čo to je. Ak tieto informácie nemáte, prečítajte si definíciu od samotného Google. Ak sa vám to čítať nechce, čo je vysoko pravdepodobné, tak by som túto definíciu napísala a laicky zhrnula v jednej vete. Je to program na vytváranie a šírenie rôznych typov reklám online od Google. Ak vám moja definícia nestačí, nezostáva vám nič iné, ako si nakoniec vyššie spomínaný článok prečítať.

 

Siete Google

Keďže už vieme, čo to AdWords je, môžeme prejsť ďalej. Dopredu vás upozorňujem, aby ste túto chvíľku teórie prečkali. Nasledujúci článok už bude praktický, no musíme si najprv ujasniť základné informácie. Kým si vytvoríte svoj účet, je dobré si najskôr premyslieť, aký je cieľ vašej reklamy. Od vášho propagačného zámeru potom závisí aký typ kampane je pre vás vhodný, teda v ktorej sieti Google chcete svoju reklamu zobrazovať. Máte na výber dve možnosti. Prvou je Vyhľadávacia sieť Google, ktorá zahŕňa vyhľadávanie cez Google a jeho špecifické weby ako napr. Google Mapy a Nákupy a taktiež aj partnerské vyhľadávače, medzi ktoré patria atlas.cz, centrum.cz, Azet a Zoznam. V jednoduchosti sa vám tam zobrazí textová reklama relevantná k tomu, čo vyhľadáte vo vyhľadávacom okienku.

 

google reklama

 

Druhou možnosťou je Obsahová sieť Google, do ktorej spadajú weby Googlu, napr. YouTube, Gmail, ďalej partnerské weby zapojené do programu AdSense a nakoniec DoubleClick Ad Exchange. Najčastejšie sa teda vaša reklama zobrazuje ako banner (obrázok) na weboch s tematicky relevantným obsahom.

 

goup adwords zaklady

 

Podľa toho, aký je cieľ vašej reklamy, sa teda rozhodnete buď pre kampaň vo Vyhľadávacej sieti, kde svoj biznis propagujete na základe kľúčových slov (slová, ktoré zadávate do vyhľadávania) a v tomto prípade si vás ľudia vyhľadajú zámerne, čiže majú jasný cieľ. Alebo pre kampaň v Obsahovej sieti, kde sa vaša reklama zobrazuje ľuďom tematicky na weboch, ktoré navštevujú a tým pádom sa zobrazíte takmer hocikomu pre koho by váš produkt alebo služba mohol byť relevantný. Tento spôsob propagácie je veľmi dobrý na tzv. branding, aby sa vaša značka alebo nejaká novinka na trhu, ktorú ponúkate, dostali do povedomia ľudí. V podstate si vaša bannerová reklama nájde potenciálnych zákazníkov sama.

 

Aby sme to pre dnes ukončili

Dúfam, že som vás hneď na začiatok nezamotala a ak aj áno, tak sa nemusíte ničoho obávať. Ja som mala po prvej hodinke s Jakubom v hlave riadny guláš a teraz je vraj zo mňa Senior PPC Špecialista (smiech). V najbližšom článku sa už budeme venovať reálnemu vytváraniu účtu a jeho štruktúre, čiže minimum teoretizovania a ozajstná prax. Tešíte sa?


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.