-->

Ako písať krátke a pútavé nadpisy

Redakcia 11.01.2018 3 minútové čítanie    Kategórie: Social Media
Ako písať krátke a pútavé nadpisy

Nadpis článku sa podobá názvu knihy. Úlohou oboch je upútať pozornosť čitateľa. Prvý odstavec pripomína úryvok knihy na zadnej obálke. Tento krátky text určuje tón článku, ale taktiež poskytuje dôležité informácie o tom, čo ďalšie riadky ponúkajú. Keď nadpis nie je zaujímavý či informatívny, čitatelia si jednoducho nájdu zaujímavejší článok.

Stupňujte očakávania čitateľov

Nadpisy sú obzvlášť dôležité v rámci zvyšovania návštevnosti prostredníctvom internetových vyhľadávačov. Čitatelia si rýchlo prezerajú výsledky vyhľadávania a orientujú sa na nadpisy, ktoré najlepšie vystihujú ich okruh záujmu. Aj algoritmy vyhľadávača Google kladú dôraz na vhodné nadpisy a umiestňujú ich medzi prvé výsledky vyhľadávania. Výstižné nadpisy sú kľúčovým faktorom pri zvyšovaní návštevnosti a zdieľaní obsahu na stránkach s novinkami a sociálnych sieťach.

Jedna či dve vety dokážu vzbudiť zvedavosť a rozprúdiť fantáziu čitateľa. Krátke pútavé heslá sa objavujú všade, počnúc aktuálnymi spravodajskými príspevkami, cez výsledky internetových vyhľadávačov až po príspevky na sociálnych sieťach.

Tipy a triky

Písanie chytľavých nadpisov a pútavých úvodných viet nie je samozrejmosťou ani pre najskúsenejších autorov. Nie je všeobecne známe, že ani reportéri tradičných tlačených novín si svoje nadpisy nepíšu sami. Táto úloha väčšinou spadá do kompetencií profesionálnych editorov, ktorí vymýšľajú vtipné, pútavé a zároveň informatívne nadpisy a úvodné vety článkov.

Zvládnutie písania kvalitných nadpisov si vyžaduje prax. Na vašej ceste za dokonalosťou v tejto oblasti majte na pamäti nasledujúce odporúčania.

  • Najprv dopíšte celý článok a až potom uvažujte o vhodnom nadpise či úvodnom odstavci. Po dopísaní článku budete lepšie rozumieť podstate jeho obsahu a uľahčí vám to zostavenie krátkeho zhrnutia jeho základnej myšlienky.
  • Kvôli čomu sa oplatí prečítať si tento článok? Úvod článku by mal jednoznačne poskytnúť odpoveď na túto otázku.
  • Dĺžka Vášho nadpisu sa odvíja od konkrétnej platformy, prostredníctvom ktorej uverejňujete článok. Uistite sa, že rozumiete pravidlám. Názvy v tradičnej tlači a časopisoch sú väčšinou obmedzené na 100 znakov. Twitter vám ponúkal 140 znakov, aktuálne však tweet používateľa môže obsahovať do 280 znakov, pričom Google Ads umožňuje uverejniť dva nadpisy v rozsahu 30 znakov. Vo výsledkoch vyhľadávania Google sa zobrazuje iba 55 znakov. Stránky ako WordPress tvoria z nadpisov URL adresy, príliš dlhý nadpis môže mať preto za následok neprehľadnú adresu.
  • Najdôležitejšie informácie a kľúčové slová umiestnite na začiatok. Zdôrazníte základnú myšlienku textu a navyše sa uistíte, že nebude odstrihnutá kvôli obmedzenému počtu znakov. Dajte si tiež pozor na to, aby ste v nadpise zahrnuli názov značky a kľúčový odkaz článku.
  • Je užitočné vyhľadať tému svojho článku cez Google. Dosiahnete tak hneď dve veci. Po prvé, môžete sa nechať inšpirovať ostatnými autormi píšucimi o podobnej tematike a zistíte, ako pomenovať svoj článok, aby ste sa odlíšili od konkurencie.
  • Postarajte sa o to, aby obsah článku splnil očakávania načrtnuté v nadpise a úvodnom odstavci. Kontroverzné a šokujúce nadpisy možno prilákajú návštevníkov, ale ak nekorešpondujú s obsahom príspevku, okamžite prídete o čitateľov a dlhodobú dôveryhodnosť.
  • Úvodný odstavec môže ponúknuť viac, ako sa v ňom píše. Keď do neho zahrniete otázky ako a prečo, predstavíte čitateľovi tému článku bez toho, aby ste odhalili príliš veľa z jeho obsahu. Napríklad: Ako písať krátke a pútavé nadpisy? Oboznámte sa s rôznymi postupmi v nasledujúcom článku.

Zdroj: Elegant Themes, SEO


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.