Ako propagovať produkty v online prostredí, keď vám to Facebook a Google nedovolia
Aký prístup zvolíte v rámci svojej marketingovej strategie v prípade, že vám služba Facebook a služba Google Ads zamietnú reklamy? Takúto otázku si často kladú majitelia podnikov v rámci odvetví priemyslu, ktoré nie sú v súlade so smernicami spoločností Google a Facebook týkajúcimi sa reklamy na ich stránkach.
Najčastejšie sa jedná o spoločnosti, ktoré sa venujú predaju elektronických cigariet, vaporizérov a podobných relatívne kontroverzných produktov či služieb.
Prečo sa však s takýmto trendom stretávame?
Dôvodom je skutočnosť, že trh s elektronickými cigaretami a vaporizérmi je v súčasnosti mimoriadne rozvinutý a očakáva sa, že do roku 2025 dosiahne trhovú kapitalizáciu až o hodnote 50 miliárd dolárov. Údaje z roku 2015 dokonca hovoria o tom, že Spojené štáty v tom čase zodpovedali za celých 43% objemu trhu s elektronickými cigaretami.
Služba Google Ads a reklamy na Facebooku sú schopné poskytnúť marketérom takmer okamžité zvýšenie návštevnosti a efektívnu konverziu zákazníkov. Avšak skutočnosť, že svoj produkt nemôžete propagovať týmto spôsobom, vôbec neznamená zánik vašej značky v online prostredí.
Predstavujeme vám niekoľko možností propagácie sortimentu v prípade, že vám to Facebook a Google nedovolia robiť prostredníctvom svojich platforiem.
Budujte si vysoko populárne profily na sociálnych sieťach
Facebook vám síce nedovolí propagovať niektoré produkty prostredníctvom reklamy, ale v žiadnom prípade nezruší profil žiadneho legitímneho podniku. Budete však musieť zasvätiť dostatok času budovaniu základne fanúšikov a obzvlásť zvyšovaniu ich engagementu – akcia používateľov (lajky, kliky, zdieľania a pod.).
Keď distribuujete produkty vašej spoločnosti existujúcim zákazníkom, zahrňte v rámci balenia výrobku aj pozvanie na všetky vaše profily na sociálnych sieťach. Zároveň si uvedomte, že využívanie rovnakého označenia či názvu stránky na rôznych platformách je obzvlášť efektívnym postupom. Propagácia vašej spoločnosti bude omnoho jednoduchšia, keď vás zákazníci nájdu pod rovnakým názvom ako na Instagrame, tak aj na Facebooku a Twitteri.
Organizujte súťaže a ponúkajte zľavové kupóny všetkým používateľom, ktorí sa odhodlajú zdieľať vaše príspevky na zvolenej platforme.
Buďte kreatívny a poskytnite zákazníkom oumotiváciu,
na základe ktorej sa budú angažovať do marketingu vašej značky na rôznych sociálnych sieťach.
Dominujte v SEO marketingu
Ak sú vaše možnosti v rámci platenej reklamy obmedzené, budete musieť investovať energiu do zlepšovania postavenia vašej značky v rámci organických výsledkov internetového vyhľadávania. Gary Wilder je generálnym riaditeľom spoločnosti Lizard Juice, ktorá je celonárodnou americkou značkou elektronických cigariet a svoju situáciu opísal nasledovne: „Do vhodnej optimalizácie pre vyhľadávače usmerňujeme skutočne veľké úsilie a zameriavame sa predovšetkým na dlhodobé výsledky. Nemáme možnosť spoliehať sa na platenú reklamu, čo nás núti zameriavať sa na kvalitné SEO a v rámci marketingu ho považovať za našu prioritu.“
SEO je marketingovou stratégiou, ktorú by ste mali považovať za maratón, nie iba beh na krátke trate. Určite nezaznamenáte okamžité výsledky, ale keď sa vám podarí rozbehnúť skutočne kvalitnú marketingovú kampaň, vaša stránka si začne budovať pozitívnu reputáciu a bude stúpať v zozname výsledkov organického internetového vyhľadávania.
Poskytnite blogerom a influencerom bezplatnú vzorku vášho produktu
V prvom rade by ste mali identifikovať najpopulárnejších blogerov a influencerov, ktorí pôsobia vo vašom sektore priemyslu a mohli by vás propagovať medzi svojimi followermi. Následne im zašlite bezplatnú vzorku svojho produktu, aby zostavili jeho recenziu a podelili sa s ňou so svojimi followermi. Pozitívne hodnotenie vášho produktu na Instagrame, Facebooku, YouTube či blogu má potenciál dlhodobo zvýšiť vašu návštevnosť a následne aj samotné predaje.
V priebehu komunikácie s influencerom by ste však nemali pôsobiť príliš vtieravo. Očakávate od neho totiž, že zostaví úprimnú a nezaujatú recenziu vášho produktu. A to dosiahnete omnoho jednoduchšie, keď naňho nebudete príliš tlačiť. Recenzia na váš produkt má pôsobiť prirodzene. Môžete mu poskytnúť odkaz na daný produkt na vašej webstránke, ale nenúťte ho, aby ho za každú cenu pripojil k svojmu blogu, postu alebo videu. Každý influencer pozná svoje publikum a mali by ste mu, preto nechať absolútnu kreatívnu kontrolu v rámci zostavovania recenzie vášho výrobku.
Vybudujte si zoznam e-mailov a ponúkajte zľavy a výpredaje
Mailing list by mal byť súčasťou vašej marketingovej stratégie bez ohľadu na konkrétne okolnosti. Ak sú však vaše možnosti propagácie obmedzené, e-mailovému marketingu by ste mali venovať obzvlášť zvýšenú pozornosť.
Vytvorte formulár pre začlenenie zákazníka do mailing listu, prípadne s touto možnosťou oslovujte návštevníkov v momente, keď vašu stránku opúšťajú.
Za poskytnutú e-mailovú adresu im ponúknite zľavu na niektorý z vašich produktov.
Môžete ich motivovať správou o častých akciových a zľavových ponukách, ktoré budete pravidelne uverejňovať.Ak však budete svojim klientom rozposielať e-maily bez skutočnej hodnoty, pripravte sa na to, že sa čoskoro odhlásia z odoberania vášho newsletteru. Ak im naproti tomu budete poskytovať pravidelné výhody, s radosťou budú očakávať každú vašu správu. S narastajúcim zoznamom e-mailových adries sa bude zvyšovať aj návratnosť vašich investícií do tejto stratégie.
Aplikujte stratégiu provízneho marketingu
Provízny (tzv. „affiliate“) marketing je ideálnou stratégiou na zvyšovanie predajov vašej spoločnosti. Oslovte populárne webstránky a blogerov s ponukou účasti vo vašom affiliate programe, v rámci ktorého budú získavať provízie z každého predaja vašich produktov.
Ak je vaša ponuka produktov skutočne atraktívna a prináša na trh hmatateľnú hodnotu, affiliate marketing vám pomôže dopracovať sa k mimoriadne pozitívnym a okamžitým výsledkom. Najprv sa však uistite, že tento typ marketingu začnete realizovať v rámci spoľahlivej affiliate siete, ktorá pôsobí na marketingovej scéne už dostatočne dlhú dobu.
Zhrnutie
Platformy spoločností Google a Facebook sú účinnými nástrojmi online marketingu a majú potenciál poskytnúť marketérom takmer okamžité zvyšovanie návštevnosti a požadovanú konverziu návštevníkov na zákazníkov. Podnikatelia vo vybraných odvetviach priemyslu sa však stretávajú s prekážkami pri využívaní týchto možností marketingu a často nevedia, ako v takejto situácii postupovať.
Existujú však aj ďalšie stratégie digitálneho marketingu, pomocou ktorých dokážete zvýšiť povedomie online verejnosti o produktoch a službách vašej spoločnosti. Marketing na sociálnych sieťach, e-mailový marketing, SEO marketing, provízny marketing a influecer marketing sú stratégiami, ktoré si síce vyžadujú energiu a úsilie, ale z dlhodobého hľadiska efektívne zvýšia predaje vašej spoločnosti a návratnosť vašich investícií do marketingu.
Zdroj: ZDNet, WordStrem