Ako sme s Chernobylwel.com ovládli svet. A prihlásili sa na Premier Partner Awards do Dublinu [Case Study]
Máme radi globálny rast a aj keď je klientov s takýmito ambíciami na Slovensku ako šafranu o to radšej sme, keď sa niečo takéto podarí.
Príbeh Chernobylwel.com (The Story)
Chernobyl Welcome je organizátor zájazdov/výletov so sprievodcom do zóny Černobylskej katastrofy. Začalo to ako vášnivý zážitok jedného cestovateľa pred 10 rokmi, ktorý teraz prináša
tisíckam turistov každoročne. A už to nie je len prehliadka so sprievodcom, ale all-inclusive dovolenkové balíčky a tento rok aj medzinárodný festival urbexu, post-apo a geocachingu Chernobyling.
Každá objednávka klientských procesov znamená priemerne 4 cestujúcich poslaných na Ukrajinu na miesto, kde len pred niekoľkými rokmi nikto nechcel byť. Ľudí z Chernobylwel.com považujeme za vysoko potenciálnu, responzívnu skupinu vášnivých ľudí a je pre nás radosťou pracovať s nimi.
Výzva (The Challenge)
Ako priniesť viac online rezervácií na službu, o ktorej nikto nevie, ľudia ju považujú za veľmi nebezpečnú a má obmedzené publikum na trhu.
Cestovanie do Černobyľa nie je bežnou dovolenkou. Je to veľmi zaujímavé miesto, ale iba pre časť cestujúcich, ktorí sú ochotní zažiť skutočné dobrodružstvo. Napriek tomu, aj keď nájdeme dobrodruha, máme sme ďalšiu prekážku: Zóna černobylskej katastrofy sa považuje za „život ohrozujúce“ miesto a to treba náležite vysvetliť. Publikum je preto veľmi úzke. Súčasne si uvedomujeme, že to má obrovský potenciál v nasledujúcich rokoch, ale práve teraz a v rámci obmedzeného rozpočtu sme museli byť extrémne opatrní s „importnými“ trhmi.
Náhľad (The Insight)
Klient si bol vedomý moci Adwords, aby oslovil potenciálnych zákazníkov v správnom okamihu so správnym posolstvom, ale nemal predstavu o jeho potenciáli, keď to bude brať vážne. V septembri 2017 nám klient zveril prevzatie štyroch trhov – SK, CZ, DE a UK a my sme začali robiť našu mágiu.
Najprv sme vykonali hlboké audity účtov, kde sme našli zle riadené kampane bez akejkoľvek stratégie. Po prezentácii dlhodobej a krátkodobej stratégie založenej na modeli See-Think-Do-Care bol klient ohromený a pripravený odovzdať nám dôveru stať sa jeho partnerom v medzinárodnom raste.
Prístup (The Approach)
Pekne poporiadku
V prvom rade sme museli konsolidovať existujúce trhy. Počnúc stratégiou sme ponamáhali mozgy (brainstormovali) s klientom a jeho kľúčovými zamestnancami a identifikovali tri typy trhov:
- Kľúčové trhy: Nemecko, Veľká Británia, Slovensko, Česká republika
- Potenciálne trhy: Švédsko, Holandsko, Fínsko, …
- Testovanie trhov: Ukrajina, Austrália, Francúzsko, …
Tieto krajiny, ako aj ďalších potentátov sme našli prostredníctvom Google Market Finder a následne dvojitou kontrolou v Plánovači kľúčových slov a porovnaním so samotnými dátami z analytiky webu, aby sme získali čo najpodrobnejšie údaje o množstve vyhľadávaní, konkurencii a CPC na týchto trhoch.
Stratégia
HiPo trhy boli hlavnou prioritou. Vedeli sme, že je pred nami veľa práce vytvorili sme See-Think-Do-Care stratégiu, kde sme boli zodpovední za kampane Adwords a klient prevzal zodpovednosť za iné kanály vo frameworku. Vďaka tomuto nastaveniu sme my boli schopní osloviť rôznych zákazníkov v rôznych fázach, ktoré sa ukázali ako rozhodujúci faktor úspechu.
Preto sme vytvorili časové priority založené na sezónnosti: Od septembra do októbra sme optimalizovali všetky kľúčové slová s cieľom priniesť viac rezervácií z kľúčových a potenciálnych trhov.
Táto optimalizácia nás priviedla k prvému nárastu počtu rezervácií o 23,93%.
Optimalizovali sme kampane v týchto oblastiach:
- Nové formáty ETA pre textové reklamy vo všetkých kampaniach
- Pridanie všetkých dostupných rozšírení reklamy
- Optimalizácia založená na mestách a regiónoch vo všetkých krajinách
- Pridávanie a testovanie nových kľúčových slov
- Remarketing v službe YouTube – to ukázalo potenciálnym spotrebiteľom, aký je to pocit, byť v Černobyle
- Značkové kampane v Reklamnej sieti Google a YouTube zamerané na vlastné publikum
- Zacielenie na RLSA
- Používanie viacerých jazykových verzií rovnakých reklamných textov pre krajiny, kde je viac ako jeden používaných jazykov
A potom sme pokračovali v mimosezóne:
Z výsledkov analýzy sme zistili, že sezóna od novembra do konca roka je čistá mimo sezóna bez relevantného vyhľadávania týchto služieb. Bol to naozaj dobrý čas na spustenie nových trhov. My
sme na to šli zoširoka a spustili sme naraz Belgicko, Dánsko a USA.
Kľúčovým krokom v tejto dobe bolo prechod z stratégie výkonnosti na branding. Použili sme pokročilé zacielenie na publikum a na vytvorenie vlastného publika pre budúce použitie.
Branding bol zameraný na:
• Bannerové reklamy v Reklamnej sieti Google zamerané na nových zákazníkov
• Reklamy TrueView v službe YouTube zamerané na zákazníkov
• Všeobecné kľúčové slová
Hlavným cieľom bolo vytvoriť povedomie o možnosti cestovať do Černobyle a podporovať značku Chernobylwel.com
Čas kľúčového výkonu nastal
V januári 2018 sme stratégiu zmenili späť k výkonu kvôli vyššiemu dopyte na trhu. Všetky kampane zamerané na branding boli prepnuté do remarketingových kampaní pomocou viacerých
publík, ktoré sme vytvorili v ére brandingu. Reklamy, ktoré sme použili priamo tlačili zákazníkov, aby dokončili svoje objednávky. V tejto silnej sezóne sme spustili ďalšie trhy: Maďarsko, Španielsko, Singapur a Hongkong.
Okrem vytvárania nových trhov sme navyšovali rozpočty na všetkých trhoch, pretože naša práca generovala čoraz väčší počet rezervácií s vyšším výnosom.
Výsledok (The Result)
Naša spolupráca prebieha už desať mesiacov od septembra 2017 k dnešnému dňu. Keď porovnávame Medziročné výsledky výkonovej časti kampaní od 01/2018 do 05/2018 sa dostaneme k týmto
číslam:
Nárast objednávok: +259%
Celková hodnota objednávok: +1263%
Čo nás ale teší oveľa viac ako čísla je spokojnosť klienta:
Aaaaaa, aby sme nezabudli. Držte palce, túto prípadovku sme prihlásili na EMEA Premier Partner Awards v kategórii „Growing Businesses Online“.