-->

Ako udeliť prístupy do Google Ads a Google Analytics?

Peter Illáš 29.01.2021 3 minútové čítanie    Kategórie: Web a analytika
Ako udeliť prístupy do Google Ads a Google Analytics?

Ešte predtým, ako začneme spoluprácu, potrebujeme vidieť stav vašich reklamných účtov a výsledkov webu, aby sme zanalyzovali problémy a nedostatky, a navrhli efektívne riešenie. Prístupy potrebujeme zvyčajne do účtov Google Ads a Google Analytics.

Neviete, ako nám tieto prístupy udeliť? Je veľa spôsobov, ale my vám ukážeme tie najjednoduchšie:

Udelenie prístupov do reklamného účtu Google Ads

Každý účet Google Ads obsahuje jedinečné desaťmiestne identifikačné číslo (ID). Identifikačné číslo nájdete priamo pri prihlásení do vášho Google Ads účtu (ads.google.com), v pravom hornom rohu.

Google Ads

Toto číslo skopírujete a pošlete osobe, s ktorou riešite budúcu spoluprácu v agentúre. Najčastejšie to býva account manager, prípadne priamo PPC špecialista.
Po obdržaní ID odošle PPC špecialista žiadosť o prístup do vášho Google Ads účtu, ktorá sa vám zobrazí v oznámeniach alebo vám príde upozornenie na email, pomocou ktorého ste svoj účet založili. Túto žiadosť prijmete a agentúra môže vykonať audit vášho účtu, prípadne sa už pustiť do dohodnutej práce.

Tento prístup je možné kedykoľvek zrušiť. So správcovkým prístupom agentúra môže vykonávať zmeny, no nemôže spravovať používateľov, kým jej to zvlášť nepovolíte. Nehrozí teda, že by vás „vymkla“ z vášho vlastného účtu.

V reklamnom účte sa logujú všetky vykonané zmeny a všetky sa dajú vrátiť ak by to náhodou bolo potrebné.

Udelenie prístupov do Google Analytics (verzia GA4)

Taktiež od vás budeme požadovať prístup do Google Analytics, aby sme mohli pracovať s dátami ohľadne vašich používateľov. 

Na udelenie prístupov budete potrebovať len náš agentúrny email, ktorý vám zašle náš account manager. Jediné čo bude treba, je na daný mail udeliť prístupy a to nasledovne.

1. Otvoríte si váš Google Analytics → analytics.google.com

2. Kliknite na ikonu Správca 

v ľavom dolnom rohu obrazovky:

 

3. Otvorí sa okno Správca kde sa ovládajú aj prístupy

V tomto okne môžete pridať:

  • celkový prístup na úrovni účtu – Správa prístupu k účtu – (ak máte viacero zobrazení) alebo
  • len k danému zobrazeniu, tak v časti Vlastníctvo kliknite na – Správa prístupu k vlastníctvu  →

Agentúre zvyčajne postačuje prístup k vlastníctvu.

4. Pridajte používateľov

otvorí sa karta Správa prístupu k vlastníctvu (resp. účtu – podľa vášho výberu):

Používateľom viete udeliť viacero druhov prístupov. Prístup, ktorý my od našich klientov potrebujeme je prístup Marketingový špecialista, ktorý je z hľadiska analýzy dostačujúci a neumožňuje nám vykonávať žiadne nežiaduce zmeny.

Pridáte emailovú adresu (zvyčajne vám navrhneme admin1@goup.sk) a odošlete prístup na mail. Následne my, ako agentúra dostaneme prístup na úrovni, ktorý ste nám umožnili.

Veríme, že pomocou týchto návodov budete vedieť úspešne udeliť prístupy do vašich účtov. Ak vám je niečo z týchto návodov nejasné, tak nás neváhajte kontaktovať, radi vám pomôžeme 🙂


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.