Ako vytvoriť vysoko konvertujúcu landing page?
Landing page je web stránka, ktorej cieľom je dostať na web ľudí a následne ich konvertovať na základe špecifického marketingového cieľa. Môže ísť napríklad o landing page s ponukou e-booku, kde užívateľ po zadaní svojich údajov dostane tento e-book a vy na oplátku získate kontakt na nového potenciálneho zákazníka. Jeho môžete neskôr oslovovať inými marketingovými aktivitami, prípadne ho priamo kontaktovať s vašou službou alebo produktom. Čo všetko by však mala takáto landing page obsahovať, aby úspešne konvertovala? Poďme si jej základnú štruktúru spoločne rozobrať.
Headline
Headline je prvou a väčšinou aj najvýraznejšou časťou na landing page. Najdôležitejšie je zvoliť nadpis, ktorý vytvára určitú hodnotu pre užívateľa a odlíši váš produkt alebo službu od ostatných. Rovnako dôležité je aj umiestnenie Call-To-Action prvku, čiže tlačítka, ktoré vyzýva na nejakú akciu (napr. Získať e-book zadarmo). Call-To-Action sa zvyčajne umiestňuje pod nadpisom a úvodným textom. Vyše 90 % užívateľov, ktorí si prečítajú nadpis, prečítajú si aj text v tlačítku.
Vysvetlenie problému
Prezentácia a vysvetlenie zdroja problému, ktorý vaša ponuka rieši, pomôže návštevníkom sa s daným problémom lepšie stotožniť a pomôže im jednoduchšie pochopiť kontext vašej ponuky. Text môže byť doplnený fotkami či videom.
Riešenie a benefity
V tejto časti vysvetlujeme, akým spôsobom má vaša ponuka (produkt či služba) silu pomôcť pri riešení problému, ktorý sme prezentovali vyššie. Riešenia a benefity môžu byť zobrazené rôznou formou. Môže to byť zoznam, tabuľka, proces (step-by-step).Využitie videí na landing page môže pomôcť zvýšiť konverzie až o 86%.
Social proof
Social proof predstavuje rôzne recenzie a hodnotenia od zákazníkov. Slúžia na zvýšenie dôveryhodnosti a sú kľúčovým nástrojom pri rozhodovaní, či si užívateľ daný produkt alebo službu zakúpi. Ak máte nejakú recenziu od vášho spokojného zákazníka, neváhajte ju zverejniť. Ešte lepšie bude, ak máte možnosť zverejniť meno, prípadne aj fotku daného človeka. Ak nie, ako social proof môže slúžiť aj logo firmy. Social proof sa dá na landing page umiestniť aj v podobe recenzií napr. z Google My Business, či Trustpilot.
Call-to-action
Call-to-Action (CTA) je časť stránky, na ktorej užívateľ vykoná určitú akciu, ktorou skompletizuje váš marketingový cieľ. Väčšinou sa jedná o zadanie e-mailu, objednanie produktu, vyplnenie formulára. Dôležité je jasne vyjadriť to, prečo by mal užívateľ váš produkt alebo službu získať. CTA by malo tiež obsahovať informáciu o tom, čo sa stane po kliknutí na tlačítko. Napr. po zadaní e-mailu užívateľ dostane na svoj e-mail odkaz s e-bookom na stiahnutie.
Landing page by mala komunikovať jednu ponuku a jeden marketingový cieľ. Ak ponúkate viacero produktov alebo služieb, využite viac rôznych landing pageov. Na každú z nich môžete potom využiť ďalšie marketingové aktivity, napr. podporiť konverzie správne zacielenou Google reklamou alebo reklamou na sociálnych sieťach.
Máte zaujímavý produkt alebo službu, pre ktoré chcete vytvoriť landing page? Napíšte nám a my vám pomôžeme.