Ako využiť svetové kampane na inšpiráciu na váš vlastný marketing
Ako tvorcovia obsahu sa často zameriavame na rozvíjanie stále nových a nových nápadov v našom podnikaní, analyzovaním výsledkov a tvorbou kreatívnych možností, ktoré poznáme a milujeme z veľkých značiek celosvetových rozmerov. Nemusíme byť profesionálmi, aby sme si pri všetkých veľkých a úspešných online marketingových kampaniach všimli jeden fakt, a to citové zapojenie reklamy a publika. Silné rozprávanie, autentickosť, spôsob vžiť sa s protagonistom je často kľúčovým aspektom, aby sme sa spojili so značkou, nakúpili produkt, či povedali o reklame našim priateľom, a tým ju považovali za kvalitnú a zaujímavú. Vďaka emóciám zostávajú v našej mysli po dlhú dobu a priamo či nepriamo ovplyvňujú naše nákupné rozhodnutia.
Ako teda využiť svetové kampane na inšpiráciu pre váš vlastný marketing?
Či už ponúkate službu alebo predávate produkt, vo váš prospech hrá dnešná doba. Tá je vďaka čoraz väčšiemu počtu nových kanálov a technológií pre vás možnosťou, ako osloviť čo najefektívnejšie vašich cieľových zákazníkov. Netreba zabúdať, že najväčšia sila reklamy sa presunula z offline prostredia do toho digitálneho. Či už je to Google reklama, sociálne médiá alebo iné reklamné platformy, všetky spája jedna dôležitá vlastnosť – budovanie vzťahov. Ak sa zvýši váš predaj a zákazníci sa rozhodnú, že sa im váš tovar páči, začnú ho zdieľať. Dobrá kampaň vedie ľudí k rozhovoru. Ústna reklama je v dnešnom digitálnom veku rýchlejšia a efektívnejšia, snažte sa preto vždy dopĺňať a inovovať svoje kampane. Online marketingové kampane majú moc osloviť obrovské publikum, vytvárať trendy a definovať trh.
Ak sa pri marketingovej kampani snažíte o dosiahnutie marketingových cieľov, akými sú zvýšenie povedomia o produkte, o službe, podniku alebo organizácii, o zvýšenie predaja alebo pomoc s obratom, nutnosťou je upútať pozornosť potencionálneho zákazníka, riadiť jeho nákup, vzbudiť v ňom dojem, že vaša značka alebo spoločnosť je dobrá, kvalitná a stále živá. Bez ohľadu na to, na akom médiu robíte reklamu, vystavujete publikum svojej značke. To sa s ňou oboznamuje, snaží sa k nej priblížiť. S verným zákazníkom si vytvoríte dlhodobý vzťah, urobíte z neho akéhosi partnera, ktorý si za nákupom a značkou stojí a ďalej o nej hovorí. Je jednoduché zabudnúť na jednu reklamu, ktorú ste videli kútikom oka pri umývaní riadu či hraní sa s deťmi. Ak však reklamu z tej istej kampane rozšírite na viaceré médiá či platformy, spojí sa vám a vy si uvedomíte, že ste ju už niekde videli. Zasiahne vás a začnete nad ňou rozmýšľať.
Nebojte sa a zoberte si príklad z veľkých značiek
Existuje niekoľko jednoduchých krokov pre spustenie marketingovej kampane, ktorá vám prinesie uspokojujúce výsledky vo vašom podnikaní. Samotná povaha digitálneho marketingu si vyžaduje, aby ste svoju stratégiu neustále prehodnocovali, aby zostala aktuálna. Prirovnáme to ku kolesu. To nemusíte vymieňať – stačí ho zlepšiť na vysokovýkonnú pneumatiku, prispôsobiť ho chrómovými diskami alebo znížiť podvozok pre lepšiu ovládateľnosť. Chápete? Kampane zamerané na online obsahový marketing by sa mali usilovať o dosiahnutie merateľných výsledkov, mali by ste vytvoriť dopyt okolo vášho produktu alebo služby tak, aby ste našli zaujímavé témy týkajúce sa vašej firmy.
Čo pomáha svetovým firmám a vy by ste si mali brať príklad?
1. Vyrozprávajte príbeh vlastnej značky pomocou bežných ľudí – umožnite vášmu publiku zdieľať svoje skúsenosti s vašou firmou, dovoľte im vyjadriť svoje názory, zdieľajte ich príspevky a získajte si tak v ich srdciach osobitné miesto
2. Poskytnite zákazníkovi exkluzívne tipy o produkte a odhaľte jeho skryté funkcie
3. Odpovedajte na otázky zákazníkov, staňte sa ich priateľom, ktorý im poskytne riešenie problému – zvýšite tým ich spokojnosť s vašou firmou
4. Dajte im zážitok – udržte angažovanosť a kontakt s vaším zákazníkom, aplikujte emocionálnu inteligenciu pri jeho rozhodovaní a vytvárajte obsah, s ktorým sa stotožní
5. Zapájajte sa do dôležitých tém – ak to produkt alebo značka dovoľuje nebojte sa zapojiť do aktuálnych a dôležitých tém, ktoré sa okolo vás dejú. Aj keď priamo nesúvisia so značkou, ukážte zákazníkom ľudskosť a náležité spojenie
6. Nezabúdajte na starých zákazníkov – samozrejme, že cieľom je získať nových ľudí, ktorí vás spoznajú alebo u vás nakúpia, no nezabúdajte ani na verných, ktorí tiež pomáhajú šíriť dobré meno firmy
Nezabúdajte, ale na…!
- svoje ciele – nastavte si, čo chcete kampaňou dosiahnuť, pomôžte si tak zladiť úsilie a zabezpečiť výsledky a účinnosť, ktoré si pred spustením kampane dáte,
- rozpočet a vaša cieľová skupina – stanovte si primeraný rozpočet na základe predošlých kampaní, definujte si kto je váš ideálny zákazník a zacieľte tak správne na špecifické publikum pri jednotlivých platformách,
- obsah – nebojte sa, tvorte kreatívne, zábavne, tak, aby vás práca na obsahu bavila a verte, že sa bude páčiť aj vašim zákazníkom. Dajte do kampane kúsok seba, sústreďte sa na emóciu a ponúknite zákazníkovi to, čo nedostane od konkurencie.
Autorom vášho obsahu nemusíte byť vy. Nemyslíte si snáď, že najväčšie svetové značky, ktoré nás tak udivujú a inšpirujú tvorí jeden človek. Vôbec. Za kvalitnou reklamnou kampaňou stojí tím pracovníkov v odvetví, ktorí vytvárajú skvelá obsah. Požiadajte ich o pomoc. Či už priamo s reklamou, tvorbou obsahu, výrobou grafík, videí alebo budovaním publika a vašej návštevnosti tak, aby ste dostali adekvátnu hodnotu. Keď nájdete spoločnú reč a zladíte sa na jednu myšlienkovú vlnu, verte, že ani nebudete vedieť ako a odbremenia vás od práce, pre ktorú ste zanedbávali iné, dôležitejšie veci.
Nebojte sa, berte si príklad zo svetových reklamných kampaní, ktoré sa vám páčia. Nekopírujte ich, ale majte na pamäti, že ako inšpirácia sú pre vás tou najlepšou voľbou na zvýšenie a zlepšenie vášho podnikania, predaja produktu či povedomia a značke.