Chcem reklamu na Google. Neskrachujem na tom?
Ako správne nastaviť rozpočet kampane? Alebo s akým rozpočtom by ste mali počítať, ak to myslíte s online reklamou vážne.
Jeden z najdôležitejších faktorov pri rozhodovaní, či a ako investovať do online reklamy býva obvykle výška mesačného budgetu a jej vplyv na výkon kampane. Ako sme si povedali v predchádzajúcom článku, výhoda online reklamy spočíva v tom, že je cenovo najflexibilnejšia. Teoreticky možno spustiť Google kampaň s ľubovoľnou sumou – 10 € alebo aj 10 000 € mesačne. Napriek tomu efektivitu vynaložených prostriedkov určujú limity, ktoré sa však líšia od stránky k stránke, od jedného typu biznisu k druhému. Výsledok závisí aj od miery profesionality, s ktorou je kampaň spravovaná. Pozrime sa preto na niekoľko rozdielnych prístupov k nastaveniu optimálneho rozpočtu pri rôznych pohľadoch na online marketing.
Rozpočet „na skúšku“
Dostávame množstvo dopytov, v ktorých majú klienti záujem o spustenie kampane s minimálnym rozpočtom „na skúšku“ . Väčšina kampaní s nízkym rozpočtom (v desiatkach eur mesačne) nedosiahne v krátkodobom horizonte požadovaný efekt. Odporúčame uvažovať nad „štartovacou“ sumou minimálne 100 € mesačne. Týka sa to však hlavne firiem ponúkajúcich špecifické tovary a služby s nižšou vyhľadávanosťou a cenou za kliknutie, prípadne spoločností s regionálnou pôsobnosťou. Väčšina našich klientov s podobným rozpočtom investuje prostriedky hlavne do vyhľadávacej siete Google, čo im zabezpečuje zobrazenie na prvej strane v Google pre najvýkonnejšie kľúčové slová a reklama im veľmi pekne zarába.
Rozpočet „zlatá stredná cesta“
V prípade, že ste presvedčení o význame Google reklamy, a teda nechcete kampaň len „testovať“, Google ponúka oveľa širšie možnosti, ktoré závisia od typu vášho podnikania. Ako prevádzkovateľ e-shopu budete pravdepodobne väčšinu rozpočtu smerovať do vyhľadávacej siete, aby vaši potenciálni klienti našli online čo najväčšie množstvo vašich produktov. Vhodné je investovať časť rozpočtu aj do remarketingu – opakovanému oslovovaniu klientov pomocou grafických bannerov. V prípade, že rozbiehate novú stránku, o ktorej produktoch ešte ľudia nevedia, odporúčame začať s bannerovou kampaňou v obsahovej sieti, vďaka ktorej sa o vás dozvedia až milióny potenciálnych zákazníkov. Tieto typy kampaní sa zvyčajne pohybujú v rozmedzí od 300 do 1000 € mesačne, v závislosti od zvolenej kombinácie prostriedkov online marketingu.
Rozpočet „idem do toho naplno“
V dnešnej dobe by online reklama mala tvoriť nosnú časť vášho marketingového mixu. Ak ste o tom presvedčení rovnako ako my, vaše možnosti sú neobmedzené. Pomocou pokročilých nástrojov Google Adwords možno zabezpečiť, aby sa napríklad každý zo 100 000 produktov vášho e-shopu zobrazoval vo vyhľadávači Google na prvej strane. Prípadne sa dá za pomoci dynamického remarketingu zariadiť, aby sa vašim potenciálnym zákazníkom opakovane zobrazovali len produkty, ktoré ich na vašej stránke zaujali. Alebo sa pripomeniete už existujúcim zákazníkom s personalizovanou „call-to-action“ – odporúčaním na opakovaný nákup. Treba však mať na pamäti, že tak, ako existuje spodná hranica pre efektivitu kampane, existuje aj horná – POZOR – v reklame sa vždy dá preinvestovať viac, ako vám reálne prinesie. Preto by mala pri kampani väčšieho rozsahu prebiehať na dennej báze analýza efektivity vynaložených prostriedkov, ktorá zabezpečí, že kampaň nebudete preplácať.
Ako to teda nastaviť?
Ak nemáte predstavu o tom, koľko je práve pre vás ideálny rozpočet a do čoho ho investovať, kontaktujte nás, radi vám bezplatne navrhneme vašu budúcu online kampaň.