Čo dokáže „cena už od“ alebo je CTR skutočne dôležité?
Áno, CTR (miera prekliku) je skutočne tak dôležité. Pokiaľ…
Reklamný text vo vyhľadávaní Google má vplyv na skóre kvality kľúčového slova s ktorým sa zobrazuje. Logicky potrebujeme mať pútavú reklamu, ktorá používateľa zaujme. Preto by bolo super uviesť tri výkričníky, výzvy k akcii typu KLIKNI SEM a podobne. Toto má našťastie Google technicky ošetrené, inak by sme sa zrejme pozerali na skvosty marketingovej fantázie typu teleshopping. Ako teda zaujať nášho budúceho zákazníka tak aby to „prešlo“?
Častým riešením je uviesť cenu „už od“. Pozor, hovoríme o tvrdení „cena od“, ktorá sa uvádza v prípade ak nevieme jednoznačne cieliť na produktovú stránku s konkrétnou cenou.
Na rozdiel od Seznamu, Google neoveruje tvrdenie „cena od XXX€“, môžeme ju preto uviesť akú chceme.
Ako stavebná firma asi nebudeme tvrdiť „Postavíme Vám dom už od 10 000€“. Jednak sa nám to nezmestí do titulku a dvojak je každému jasné, že je to scestné tvrdenie. Predstavme si teda na chvíľu, že vlastníme e-shop alebo dodávame produkt či službu, ktorá sa dá všeobecnou cenou kvantifikovať. Čo ale môžeme od tohto tvrdenia očakávať?
- Reakciu konkurencie, ktorá vypíše ešte nižšiu cenu. Iste, my sme najlacnejší na trhu, ale z praxe veľmi dobre vieme, že niekto lacnejší sa vždy nájde
- LEPŠIU CTR – za predpokladu, že nebudeme najdrahší z podobne zmýšľajúcej konkurencie
Pre nás je podstatná tá CTR, lebo sme skúsení marketéri a vieme, že:
Vyššia CTR = nielen viac návštevníkov, ale aj lepšie skóre kvality => lepšia pozícia => lacnejšie kliknutie => lacnejšia objednávka.
To je zjavná win-win situácia. Takmer vždy. No nemusí byť.
Predstavme si hypotetickú situáciu, že cielime na kľúčové slovo „laserové tonery“. Kampaň vedieme na stránku zobrazujúcu všetky laserové tonery v našej ponuke. To znamená, že tu máme tonery za 10€ aj tie za 60€. Do reklamy preto napíšeme: „Laserové tonery od 10€“ a tešíme sa na výbornú návštevnosť. Návštevnosť to jednoznačne mať bude, ale konverzie už nie. Predstavme si situáciu, že laserové tonery sa denne vyhľadajú 2000 krát. Pri CTR 10% to máme 200 kliknutí denne v cene povedzme 0,15€ / klik. Náš nový exkluzívny text však spôsobí zvýšený záujem používateľov, ktorí vedia, že toner do ich kopírky stojí 60€ a preto chcú vidieť ten náš za 10€. To spôsobí, že štandardná CTR 10% sa zvýši na 30% takmer okamžite. Prirodzene, toner do ich kopírky máme za 60€, čo rýchlo zistia a stránku bez konverzie opúšťajú. Výsledok je teda 300 kliknutí v zníženej cene (kvôli lepšiemu skóre kvality), povedzme 0,12€ a menej objednávok ako pri pôvodnom texte. Tak si to dajme do tabuľky:
Text | CTR | Kliknutia | CPC | Náklad |
---|---|---|---|---|
Starý | 10% | 100 | 0,15 | 15€ |
Nový | 30% | 300 | 0,12 | 36€ |
Najpodstatnejšie sú ale tie objednávky. Keďže sme minuli takmer 3x viac kreditu a nalákali sme všetkých „zvedavcov“ a žiadnych zákazníkov, výsledné objednávky sú 0. No dobre, možno nejaké naskočia, ale bude ich výrazne menej ako by sme očakávali.
Čo s tým?
Uvedenie ceny produktu v reklamnom texte, ideálne titulku je jednoznačne dobrá vec, ale len pokiaľ ide o konkrétny výrobok, jeho reálna cena zodpovedá uvedenej a nie je o XX% vyššia ako u konkurencie.
Môžeme použiť aj „cena už od“ pre menej frekventované kľúčové slová, kde nám záleží na každom návštevníkovi, treba ale počítať s nižšou mierou konverzie takýchto textov. Na to, aby ste zo svojej kampane dostali maximum pokiaľ možno za minimum, patrí vaša výkonnostná kampaň do rúk skúsenému správcovi.