-->

GoUP zmenil logo. Google tiež. Logá v roku 2015 (1.diel)

Barbora Jurovcová 09.09.2015 4 minútové čítanie    Kategórie: Web a analytika
GoUP zmenil logo. Google tiež. Logá v roku 2015 (1.diel)

Určite ste všetci zachytili nové logo Google. Asi mesiac predtým, ako ste v jeho vyhľadávaní mohli vidieť doodle predstavujúce túto zmenu, sme vymenili logo aj my v GoUPe.

 

Zmena „politiky“ brandu, posun spoločnosti kúsok inam alebo iba snaha držať sa trendov v navrhovaní log vedú spoločnosti k prehodnoteniu toho, či súčasné logo stále reflektuje myšlienku, ktorú reflektovať má, a či je dostatočne catchy, teda zapamätateľné, pre potenciálnych zákazníkov. Redizajn loga nemožno podceniť.

 

Nové logo Google:

 

google-loga-new-old

Nové logo máme aj my:

goup-loga-new-old

A keď už sme pri tých logách, v 1.diele nášho článku si ukážeme niekoľko tendencií v oblasti súčasného dizajnu. Portál Logo Lounge každoročne prináša Trend Report – správu, ktorej predchádza analýza tisícov log, pričom si všíma aj technologický a spoločenský vplyv na ich dizajn. Pozrime sa na niekoľko zovšeobecnení, ktoré tento report prináša.

 

Na veľkosti záleží

Bill Gardner hovorí o zmenšovaní veľkosti screenov, prostredníctvom ktorých sledujeme digitálny svet a o dôležitosti pozorovania správania sa tínedžerov. Práve tí sú, podľa zakladateľa portálu Logo Lounge, najadaptívnejšími na trendy. Dizajn log preto musí nasledovať trend a prispôsobovať parametre mobilným zariadeniam.

Responzívne weby sú stránky, ktoré sa prispôsobia veľkosti zariadenia, na ktorom sú zobrazené.  Preto sa tá istá stránka zobrazí inak na mobile, tablete či klasickom desktope. Množstvo rôznych screenov na súčasnom trhu tak smeruje k novému trendu aj na poli navrhovania log. Dizajnéri vytvárajú logo sety pre rôzne veľké zariadenia – navrhujú responzívne logá.

guinness-gif

Pozrime sa na zaujímavý projekt Responsive logos z dielne Joe Harrisona. Autor sa rozhodol adaptovať logá svetoznámych brandov (Coca Cola, Walt Disney, Nike, Channel,…) na rôzne typy zariadení. Tento koncept má posunúť branding z pevných smerníc k flexibilnejšiemu prístupu.

 

responsive-logos

Ako obohrať koncept

Mono-line je výborným prostriedkom na to, ako ikonograficky čo najviac zjednodušiť reálny prvok. Takéto ikony či logá sú dobre čitateľné aj na malých plochách a, podľa Gardnera, fungujú. Naša komunikácia sa pretavuje do symbolov a ikonografia búra jazykové bariéry. Autor reportu však predpovedá, že etapa 2010 – 2019 sa môže stať charakteristickou práve „obohraním“ tohto konceptu. Nadmerné používanie mono-line log prirovnáva k javu z 80-tych rokov, kedy, podľa jeho slov, na tú dobu fantastické dizajny pre logo AT&T z roku 1986 a letné olympijské hry z roku 1984 (obrázok nižšie) vyvolali vlnu stripe, teda pruhovaných log, ktorá časom spôsobila, že tieto logá nadobudli zastaraný vzhľad.

 

ATT-and-OLYMPIC-GAMES

Report Logo Lounge z predchádzajúceho roku hovorí o motion lines – ako o jednom z trendov v navrhovaní log v tomto období (obrázok nižšie). Ide o pridanie líniových prvkov k statickému obrázku, ktoré majú vizuálne znázorňovať pohyb. Podľa Gardnera sa dizajnéri mohli v tomto smere čo to naučiť od autora mnohých komiksových superhrdinov Stana Leeho. V dôsledku používania tohto konceptu pri tvorbe ikoniek aplikácií a užívateľského rozhrania (napr. ikony vyžarujúce línie pri aktívnom stave zariadenia, ktoré poznáme všetci) sa tento typ loga stal skôr “old school”.

 

motion-lines

 

Obrázky, obrázky, obrázky

InstagramPinterest sú ukážkami toho, ako sa menia preferencie ľudského vnímania smerom k vizualite. Dnešná, kreativitu vyžadujúca spoločnosť so záujmom o dizajn bude schopná vytvárať nové, vlastné riešenia a prístupy. Nie každý „dizajnér“ je však skutočným dizajnérom. Mnohí vytvárajú logá, ktoré na prvý dojem pôsobia zaujímavo, ale zblízka sú nekonzistentné. Alebo vytvoria vizuálne atraktívne logá (obrázky), ktoré sú bez funkcionality. Podľa Gardnera je základom úspešného brandu objektivita, preto je pri tvorbe loga potrebná schopnosť pochopiť  objektívny charakter dizajnu.

Jednou zo zaujímavých predikcií autora je možnosť nárastu počtu žien v odbore dizajnu. Napriek tomu, že na tomto poli vždy prevládali muži, je možné, že dominantný podiel žien, užívajúcich „vizuálne“ sociálne siete Instagram a Pinterest, zvýši ich participáciu v dizajnérskych odboroch.

 

Zeleno-žltý Mekáč?

Zaujímavý pohľad na dôležitosť farby loga prináša kreatívny experiment z dielne Pauly Rúpolo. Vzájomným prehodením farieb v logách svetových brandov poukazuje na to, že najdôležitejším prvkom loga nie je symbol, slová ani typografia. Práve farba predstavuje element, na ktorý sa zameria náš mozog, aby vyfiltroval z obrovského množstva informácií to zapamätateľné.

 

coca-cola-pepsi-logos

 

ferrari-bmw-logos-C mastercard-visa-logos mcdonalds-subway-logos

 

V 2.diele článku sa pozrieme na 15 trendov v súčasnom dizajne log podľa reportu Billa Gardnera.

 

Zdroje: logolounge.com, blog.hubspot.comjoeharrison.co.uk 

 


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.