-->

Guerilla marketing – drzý, vtipný a účinný

Redakcia 06.04.2017 2 minútové čítanie    Kategórie: Web a analytika
Guerilla marketing – drzý, vtipný a účinný

Nie každý má prehľad čo guerilla marketing predstavuje. Ide o výraznú formu reklamy za minimálne náklady. Je to akoby posolstvo rozširujúce sa medzi ľuďmi.

Nás zaujíma najviac jeho vtipná a nápaditá odnož, tzv. Ambient Marketing. Je to pokroková a moderná forma reklamy. Je ťažké uspieť s kvantom nápadov, ktoré sa šíria okolo nás a treba byť stále o krok vpred, byť pohotový nápaditý.

Nie je ešte u nás natoľko známa, môže pôsobiť extravagantne a výstredne. Pôsobí agresívne a drzo. Vo vás však zostane.

 

Počiatok takéhoto marketingu má dávne korene. Názov guerilla pochádza z vojenského prostredia. Guerilly boli partizánske jednotky, kde v boji bolo hlavnou úlohou prekvapiť nepriateľa. Išlo o taktiku, premyslený plán ako zaútočiť a hneď sa stiahnuť. Ten istý princíp platí pre takúto formu reklamy.

Nejde o množstvo peňazí ale o množstvo nápadov, času, energie a hlavne kreativity. Cieľom je priniesť niečo ako prvý a opakovať to by už nebolo také účinné. Niekedy môže pôsobiť skryto, kedy si zákazník ani neuvedomuje, že sa pozerá na reklamný obsah. Dôležité je udrieť na nečakanom mieste a vytipovať si cieľ. Jeho úlohou je pútať  záujem verejnosti ale i médií, aby sa o nej hovorilo i v hlavnom spravodajskom programe. Využíva originálne prvky.

Nie je jednoznačne definovaný. Prioritou je aby sa zákazník pozeral na produkt inak. Zlomiť tradičné očakávanie. Vytvoriť priam intímny vzťah, poskytnúť zážitok.

Hlavné princípy sú originalita. Zákazník si vždy všíma odlišnosť. Ďalším je prekvapivosť. Predpokladom úspechu guerilla marketingu je dokonale poznať cieľovú skupinu.  Firma zapája klienta do komunikácie a zmenšuje vzdialenosť medzi nimi.  Je finančne výhodný pričom využíva neobvyklé nástroje.  Takisto flexibilita je dôležitá. Byť vždy o krok vpred pred konkurenciou a prispôsobiť sa okolnostiam. Vychytávať momentálne kauzy, aktuálne témy.

Ambient marketing

Táto marketingová metóda je formou guerilla marketingu a využíva sa na verejných priestranstvách, kde sa vyskytuje veľa ľudí, aby sa šírila ďalej. Základným princípom je humor a zábava.

U konzervatívnejších typoch ľudí môže tento spôsob reklamy pôsobiť až drzo a nevhodne, ale zaručene si ju každý zapamätá a v dnešnej dobe byť originálnym je základom úspechu.

 


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.