Kombinácia sociálnych sietí s e-mailom
Mnoho ľudí predpovedalo, že vzostup sociálnych sietí povedie k nevyhnutnému úpadku e-mailového marketingu. Nestalo sa tak. A veľmi pravdepodobne k tomu nedôjde ani v budúcnosti.
Je pravdou, že tieto dva komunikačné kanály často súperia o pozornosť užívateľov internetu. To je však všetko. Nevylučujú sa žiadnym ďalším spôsobom. Online marketéri by si dokonca mali uvedomiť závažnú skutočnosť. Ak začnú sociálne siete a e-mailový marketing vnímať ako príbuzné nástroje na dosiahnutie rovnakého cieľa, dokážu totiž osloviť omnoho väčší počet potenciálnych zákazníkov. Nemali by sa už ďalej spoliehať iba výlučne na jeden z nich.
1. Výhody oboch stratégií
E-mailový marketing disponuje kľúčovým predpokladom vysoko efektívnej marketingovej stratégie – personalizáciou. E-mail umožňuje marketérom osloviť rôzne druhy publika. Zároveň je však spôsobom, ktorým môžu jednotlivým klientom posielať vysoko špecifické a na mieru prispôsobené správy. Na druhej strane, všetci užívatelia sociálnych sietí sa stretávajú s rovnakým obsahom. Nezávisle na demografickej skupine, lokalite či záujmoch.
Podnikatelia majú pri rozposielaní e-mailov dokonalú kontrolu nad tým, kto a kedy obdrží ich správy. To isté sa však nedá povedať o sociálnych sieťach. Značky v tomto prípade nemajú takmer žiadny vplyv na to, komu a v akom čase sa zobrazí ich obsah. Za tieto faktory sú na sociálnych sieťach zodpovedné automatizované algoritmy.
Sociálne siete majú napriek tomu aj svoje nespochybniteľné výhody. Po prvé, prítomnosť na sociálnych sieťach nezahŕňa v podstate žiadne náklady. Facebook, Google+, Instagram, Pinterest, Twitter a ďalšie platformy sú úplne bezplatné. To znamená, že ak prináša zapojenie zákazníkov do kampane na sociálnych sieťach požadované zisky, návratnosť investícií je obzvlášť vysoká.
Sociálne siete taktiež umožňujú okamžité zdieľanie obsahu. Značky tak môžu zakladať svoju kampaň na aktuálnych fenoménoch. Patria medzi ne napríklad výkyvy počasia či najnovšie internetové trendy.
2. Lekcie zo sociálnych sietí
Marketing na sociálnych sieťach poskytuje niekoľko lekcií, ktoré môžu marketéri využiť pri zdokonaľovaní svojich e-mailových kampaní.
V prvom rade by mali čo najviac vyťažiť z aktuálneho diania vo svete. E-mailové správy sú atraktívnejšie, ak odkazujú na horúce spoločenské témy, súčasné športové podujatia či obľúbené prvky populárnej kultúry. Keď sa v predmete e-mailu objaví pútavá fráza spojená s populárnou témou, recipient možno otvorí aj správu, ktorú by v inej situácii ignoroval či rovno odstránil.
V poslednom čase je extrémne dôležitou stratégiou prieskum obsahu, ktorý jednotliví užívatelia preferujú. Informácie, ktoré získate o potenciálnych zákazníkoch pomocou sociálnych sietí, môžete využiť pri zostavovaní ideálneho obsahu e-mailov pre vaše nové kontakty. Keď sa užívateľ prihlási na váš mailing list prostredníctvom Instagramu, mali by ste sa uistiť, že mu následne budete posielať e-maily bohaté na obrazový materiál. Keď sa na odber vášho materiálu prihlási cez Twitter, mali by ste mu zasielať stručné a relevantné e-maily.
3. Výnimočné spojenie
Marketing na sociálnych sieťach a e-mailový marketing sa môžu v rámci vhodne vybudovanej stratégie veľmi účinne dopĺňať. Sociálne siete budú zvyšovať počet kontaktov vo vašom mailing liste a vďaka e-mailom bude narastať aj počet vašich fanúšikov na sociálnych sieťach.
Je dôležité, aby ste v závere každého e-mailu uviedli odkazy na vaše profily, v rámci sociálnych sietí. Nezáleží na tom, či sa jedná o uvítací, propagačný či iný typ e-mailu. Čím častejšie sa budú užívatelia stretávať s danými odkazmi, tým bude pravdepodobnejšie, že sa prekliknú na vaše sociálne siete priamo z e-mailovej správy.
Pomocou príspevkov na sociálnych sieťach by ste zase mali svojich návštevníkov nabádať k tomu, aby sa prihlásili na odber vašich e-mailových materiálov. Treba tiež poznamenať, že v takýchto príspevkoch by ste nemali uvádzať odkazy, ktoré potenciálnych zákazníkov presmerujú na domovskú stránku vašej spoločnosti. Je síce možné, že takým spôsobom krátkodobo zvýšite návštevnosť vašej stránky. Pozornosť potenciálneho zákazníka však odpútate od vášho pôvodného zámeru ešte predtým, ako sa stihne zapísať na váš mailing list. Z dlhodobého hľadiska tak ochudobníte jeho a aj seba.
Príspevky na sociálnych sieťach by mali byť prepojené so špecifickou vstupnou stránku, ktorej účelom je zhromažďovanie e-mailov návštevníkov. Mala by mať veľmi jednoduchý obsah a jasnú výzvu k akcii: Prihláste sa na odoberanie e-mailov.
Keď budete využívať kombinovaný potenciál marketingu na sociálnych sieťach a e-mailového marketingu, podarí sa vám zvýšiť povedomie o vašej značke a vystupňovať konverziu návštevníkov. V ideálnom prípade budete pomocou jednej z týchto stratégií získavať poznatky, ktoré budete schopní účinne využiť v rámci tej druhej. Obe stratégie by mali spolupracovať na celkovej marketingovej kampani, ako aj na načasovaní a obsahu jednotlivých príspevkov a e-mailov. Mali by ste sa tiež postarať o to, aby tieto stratégie pôsobili na budovaní jednotného štýlu a pozitívnej reputácie vašej značky.
Zdroj: Blogtyrant, Healthywealthyaffiliate