-->

LinkedIn ako cesta k vášmu ďalšiemu obchodnému kontaktu

Redakcia 21.03.2018 4 minútové čítanie    Kategórie: Social Media
LinkedIn ako cesta k vášmu ďalšiemu obchodnému kontaktu

Ako postupujete v prípade, že potrebujete nadviazať kontakt s novým človekom či spoločnosťou? V relatívne dávnej minulosti bol jediným spôsobom telefonát. Ak sa jednalo o dôležitého človeka, s najväčšou pravdepodobnosťou ste sa najprv dovolali jeho sekretárke či vrátnikovi. Tých ste následne museli presvedčiť, aby prepojili váš hovor do kancelárie svojho riaditeľa. To znie ako pomerne komplikovaný proces

Tento spôsob však zo scény už vytlačili moderné technológie a nové metódy (chvalabohu pozn. redakcie). V súčasnosti môžete pri nadväzovaní nových kontaktov využiť niekoľko online nástrojov, spomedzi ktorých je snáď najvhodnejším portál LinkedIn. V niektorých situáciách vám samozrejme pomôže aj Facebook či Google.

Ako využiť LinkedIn na ceste za úspechom

Ak ho využijete správne, LinkedIn je mocným nástrojom, ktorý vás môže priviesť k množstvu vynikajúcich kontaktov, úspešných predajov a obchodných zmlúv. Na sociálnej sieti LinkedIn môžete doslova budovať svoje podnikateľské vzťahy a uzatvárať obchody. Je však dôležité, aby ste sa na nej vedeli vhodne správať a pohybovať.

Ako na to?

Dajte si záležať na vyplnení vášho profilu

V prvom rade sa uistite, že váš profil na tejto sociálne sieti vyzerá vysoko profesionálne. Je to kľúčovým faktorom, ktorý ovplyvní názor vašich potenciálnych obchodných partnerov. Dajte si záležať na primeranej profilovej fotografii, od ktorej skutočne závisí. Štúdie dokázali, že na profily, ktoré majú fotku klikne až 14-krát viac užívateľov ako na tie, kde chýba. Fotografia by mala pôsobiť profesionálne. Nie práve navhodnejším výberom je snímka z vašej svadby, prípadne dovolenky, na ktorej ste vyobrazení s partnerom. Aj keď nepochybujeme o tom, že ste na nej obaja sakramentsky k svetu! Našpúlené pery, známe aj ako ,,duckface“ na tejto sociálnej sieti tiež veľmi nezabodujú. Dajte si záležať aj pri vyplnení informácií týkajúcich sa vašej osoby, minulých zamestnaní a vzdelania.

Veľkou výhodou je, ak sa vám podarí získať niekoľko odporúčaní od svojich kolegov.

Snažte sa, aby váš profil vyzeral dobre a pre ostatných užívateľov tak budete atraktívni.

Nadväzujte kontakty

Keď sa chcete dostať ku konkrétnemu človeku, napíšte jeho meno do vyhľadávacieho riadka na stránke LinkedIn. Keď sa dostanete na jeho profil, presvedčte sa, či s ním zdieľate nejaké „spoločné kontakty“.

Ak skutočne odhalíte nejaké spoločné kontakty, blahoželáme.

Následne máte dve možnosti.

1. Požiadajte tento spoločný kontakt, aby vás predstavil dotyčnému človeku. Ak bude ochotný pomôcť vám, uspeli ste. Ale pamätajte na to, že bude závisieť od vášho známeho, kedy k tejto interakcii dôjde. Navyše sa môže stať, že ani títo dvaja ľudia sa dokonale nepoznajú. Môžu byť iba zbežnými „priateľmi na LinkedIn“.

2. Vašou druhou možnosťou je jednoducho osloviť človeka, s ktorým sa snažíte nadviazať kontakt. Prirodzene, daný človek nemusí odpovedať na vašu výzvu. Keď si však uvedomí, že máte jeden či dva spoločné kontakty, veľmi pravdepodobne usúdi, že aj kontakt s vami by mohol byť hodnotným prínosom. To znamená, že takéto spoločné kontakty ručia za vašu hodnovernosť dokonca aj bez toho, aby ste si toho boli vedomí.

Celkom dobré, nie?

Vyhľadávanie spoločností

Ak váš objekt záujmu pracoval alebo pracuje v známej spoločnosti, skúste ju vyhľadať na portáli LinkedIn. Získate zoznam všetkých užívateľov sociálnej siete, ktorí sú na túto spoločnosť prepojení. Navyše tiež zistíte, či existuje spojenie medzi vami a niektorým z týchto ľudí.

Môžete dokonca naviazať kontakt aj s náhodnými zamestnancami tejto spoločnosti. Keď nakoniec oslovíte vášho cieľového človeka, ten získa dojem, že už sa poznáte s niektorými z jeho kolegov. Zvýšite tak pravdepodobnosť toho, že vám odpovie.

Verzia LinkedIn Premium je možno relatívne drahá, ale ak to myslíte vážne s rozširovaním svojej siete kontaktov a budovaním vášho podnikania, predstavuje výbornú investíciu. Počas jedného mesiaca ju dokonca môžete testovať bezplatne. Tento čas môžete využiť na budovanie vašej základne kontaktov a rozhodnúť sa, či sa vám oplatí investovať do rozšírenej verzie tejto služby.

Ďalšou výhodou verzie LinkedIn Premium je skutočnosť, že vám poskytuje informácie o tom, keď si váš profil niekto prezerá. Nie každý, koho oslovíte, si prezrie informácie o vás či vašej spoločnosti. Je však vhodné vedieť, keď tak niekto naozaj spraví. Aspoň si budete istí, že ste upútali pozornosť daného človeka.

Mobilná aplikácia vám z neznámeho dôvodu dovoľuje poslať väčšie množstvo žiadostí o kontakt a viacerým ľuďom ako samotná webstránka. Je to síce zvláštne, ale platí to.

Ostáva vám už iba optimalizovať profil, osloviť tých správnych ľudí a môžete sa vydať na cestu za úspechom, za využitia sociálnej siete LinkedIn.

Zdroj: Kell Web Solutions, Quora


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.