Majú zmysel exit-popup a záleží vôbec na tom, čo napíšete do výzvy k akcii? [Case Study]
Ja stále hovorím, že napísať niekam „kontaktujte nás“ proste nestačí.
Exit-Intent výzva k akcii
Pomerne nedávno (rozumej vyše pol roka dozadu) sa v našom obľúbenom nástroji GetSiteControl objavila možnosť zacieliť CTA (call-to-action) na návštevníkov, ktorí práve opúšťajú váš web. Keďže náš web je doslova popretkávaný rôznymi CTA prvkami, pustili sme sa do testovania skvelej novinky.
Princíp exit-intent vychádza zo sledovania pohybu myši a pokiaľ skript pochopí, že cielite k inému tabu alebo zavretiu okna, zobrazí výzvu. Keďže v tomto momente väčšinou už stránke, ktorú opúšťate nevenujete pozornosť, preto musí byť CTA dostatočne výrazná. A takéto typy má GetSiteControl tri.
Testujeme! 99 dní…
Tak sme sa pustili do testovania. Na 99 dní sme nechali bežať tento A/B test (vlastne A/B/C test) na našich produktových stránkach. Všimnite si, že len prvý z nich „zašedil“ stánku, avšak v realite to robili všetky. Veľký rozdiel bol vo veľkosti a umiestnení prvku, a to rozhodlo o úspechu. Prvotný predpoklad bol, že to vyhrá verzia A (prvá), avšak verili sme aj verzii C (posledná) nakoľko bola blízko focusu používateľa, mohla preto zaujať. Nezaujala. Vyhralo staré dobré: čím viac používateľa vyrušíme, tým lepšie. Len si všimnite CTRky v obrázku.
Mimochodom: tie techniky využívajú všetky tie stránky, ktoré sa vám pokúšajú predať kus plastu na vyrovnanie haluxov za 49€. Asi im to tiež funguje…
Ešte ak by vás zaujímala výpovedná hodnota testu tak:
Počas sledovaného obdobia boli produktové stránky nášho webu zobrazené 7775 krát, z ktorých 85% boli jedinečné návštevy. Každá CTA mala rovnaké pravidlá, mohla sa zobraziť len 1x každé 2 dni. Pre jednoduchosť môžeme počítať s 6600 unikátnymi zobrazeniami, na ktoré CTA mali zareagovať. Zobrazili sa spolu 3305 krát, teda niečo cez polovicu úspešne zachytených pokusov o odchod zo stránok.
Pre takýto počet zobrazení považujeme výsledok A/B testu za výpovedný a vyhlasujeme za víťaza verziu A.
Záver – funguje Exit-intent stratégia?
- ÁNO.
- a funguje lepšie ako klasické CTA prvky?
- NIE!
Toto je predajná CTA, teda pre nás makrokonverzia. Tu nám dáva potenciálny klient zvolenie aby sme ho kontaktovali, lebo má záujem o naše služby. Ale naše zvyčajné CTAčky dosahujú oveľa lepšie výsledky. Je to ale dobrý spôsob ako strhnúť zákazníka, ktorý na klasickú vnorenú alebo plávajúcu CTA nezareagoval, takže za nás splnilo účel výborne!
Veľmi záleží na jej umiestnení a celkom určite aj na tom, čo je v nej napísané. A tým sa dostávame k druhej časti nášho testu:
Záleží vôbec na tom, čo napíšete do CTA?
Už je určite všetkým marketérom jasné, že výzva k akcii musí byť jasná a čo možno najkonkrétnejšia. Keďže na produktových stránkach máme fúru CTA prvkov s najrôznejším umiestnením a úspechom, navyše teraz pribudla ešte aj Exit-intent CTAčka, tak sme sa pozreli na náš blog. Chŕlime tony kvalitného obsahu a napadlo nás, že by sa nám možno čitatelia aj radi prihlásili na odber noviniek. Áno, ako skúsených marketérov nás to malo napadnúť hneď ako sme blog vytvorili, ale po pravde sme vtedy neplánovali urobiť z neho ďaleko najsilnejší zdroj návštevnosti nášho webu. A keď sa jeho akvizičná sila prehupla cez 50% všetkých nových zákazníkov, tak sme si uvedomili 2 veci:
- Obsahový marketing má silu!
- Je načase zapracovať na marketingu pre náš blog
I vytvorili sme dve CTAčky, ktoré prerušia pokojné čítanie návštevníka blogu a vtieravo mu navrhnú aby sa stal odberateľom. Pretože neveríme v podprahové umiestnenia niekde na konci článku, my sme totiž fast-forward marketéri 😉
Šup s tým textom do A/B testu
Vytvorili sme dve identicky sa správajúce CTA, ale s rôznymi textami. Takto:
A znova sme ich nechali súťažiť 99 dní. Tu ide o čistý A/B test, daný rovnakými pravidlami zobrazovania, ktoré sú nastavené takto:
- Zobrazí sa pri dosiahnutí 70% stránky – keď už sme čitateľovi poskytli čas zistiť aký kvalitný je náš obsah – väčšinou v 70% stránky je čitateľ konci článku, pretože za článkom je ešte footer.
- Zobrazí sa maximálne 1x za 2 dni
- Nebude sa viac zobrazovať čitateľovi, ktorý sa prihlásil
A ako to dopadlo?
Keď som urobil malý vnútrofiremný kvíz na výpovednej vzorke 8 ks marketérov, ukázalo sa, že všetci sú skúsení experti a v pomere 7:1 si tipli správne. Ten jeden to zobral vabank – a tentoraz prehral.
Lepšie dopadla verzia 1
a to výrazne. CTR verzie 1 je 3,05% oproti 1,61% v prípade verzie 2. To je 47% rozdiel. A prečo? No pretože sme vo verzii 1 jednoznačne definovali, čo čitateľ dostane. Jeden krát mesačne jeden email so 4 článkami. Možno by zvládol aj 2x mesačne a 8 článkov, ale pointa je v tom, že sme jasne a narovinu povedali čo za svoj cenný email dostane.
Teraz ma napáda, že musíme otestovať hypotézu 8 článkov 2x mesačne…
Ale aby toho nebolo málo, mimo testu bežal aj na blogu Exit-intent, ktorý bol síce priamy, no dosiahol CTR 3,0%! Čím to je? Asi je vtipný:
Naznačuje, že budeme posielať newsletter len raz mesačne, na rozdiel od V.2 vyššie, ktorá vytvára dojem, že toho bude veľa, napriek tomu, že to je malými písmenami vysvetlené, dojem je odovzdaný. V tejto verzii to čitateľa núti prečítať aj drobné písmo, pretože z nadpisu sa vôbec nič nedozvedel, no zaujal ho.
Teraz sme nasadili test aj na túto verziu a to s podobným textom ako v úspešnom prípade vyššie:
Ktorý podľa vás vyhrá?
Stay tuned, o 99 dní budeme mať výsledok! Zatiaľ zahlasujte (anonymne): https://doodle.com/poll/r8affmeywys78ppu
Záverom
Hrajte sa s CTAčkami a hlavne testujte si ich. Vaši návštevníci vás vždy prekvapia. A ak si s tým neviete rady, tak nás kontaktujte, spolu to dáme dokopy.