-->

Najlepšia reklama najlepšieho produktu najlepšej spoločnosti

Barbora Jurovcová 16.03.2015 3 minútové čítanie    Kategórie: Reklama na Internete
Najlepšia reklama najlepšieho produktu najlepšej spoločnosti

Reklama predáva. Chce predávať. Jej zámer je komerčný. Jednoznačne. Zľava toľko a toľko. Ale pozor. Máte na to už len dva dni! Akcia na toto, keď si kúpite toto. Ušetrite ešte dnes. Najlepšia, najvýhodnejšia, najlacnejšia, revolučná, bezkonkurenčná, unikátna. Reklama. K naplneniu svojho cieľa využíva všetky dostupné techniky. Na ich zákonnosť prísne dohliada RPR (Rada pre reklamu). 

 

Najsuper reklama

Superlatívy až také super nie sú. Nad titulkami ako Najlepšia služba od najlepšej banky alebo Najlepšia spoločnosť s najlepším produktom už len prevrátime očami. V najlepšom prípade si takýto článok aj prečítame. Zo zvedavosti. Chceme vedieť, kto chce predať komu čo. Takto.

Ľudia sú podobných prívlastkov prežratí. Môžu byť všetci finanční poradcovia najlepší? V konečnom dôsledku ľudia neveria žiadnemu.

 

Ako sa na to pozerá Google reklama?

Dalo by sa povedať, že kriticky. Teda aspoň podľa oficiálnych pravidiel Google Adwords. V tých Google tvrdí, že v reklame nepovoľuje „Nepodložené superlatívy alebo konkurenčné tvrdenia“.

Príklady: reklamný text v znení „najlepšia upratovacia služba na svete“ bez uvedenia dôkazu na vstupnej stránke, ktorý by toto tvrdenie podporoval.

Podľa Google, „takéto tvrdenie by bolo prijateľné, ak by sa na vstupnej stránke nachádzal odkaz na odvetvovú analýzu tretej strany, ktorá by potvrdzovala, že inzerovaná spoločnosť je najobľúbenejšia, ponúka služby najvyššej kvality atď.“ Jednoznačne je overiteľnosť tejto skutočnosti nejakým robotom nemožná, preto sa toto pravidlo v praxi neuplatňuje. Minimálne, pokiaľ váš reklamný text Googlu niekto nenahlási. Potom by ho naozaj po ručnom preverení tejto skutočnosti mali zablokovať.

Našťastie, s nástupom profesionálnych Google partnerov sa kultúra reklamných textov prudko zvýšila. Ak ste v ’00 rokoch vyhľadali kľúčové slovo „parfémy“, vyskočilo na vás 11 reklám, ktoré mali „Najlacnejšie parfémy “ a navyše sa predbiehali vo výške zľavy od 60% až do 82%. S krokom 2%… Jednoducho, ak má konkurent 72% zľavu, tak ja mám 74%! A pritom všetci predávali za +/- rovnaké ceny. Dnes, v raketovom roku 2015, už túto rétoriku používa len zopár e-shopov.

 

Dôkazy, prosím

„V reklame je možné využiť superlatív v prípade, že zadávateľ jednoznačne a hodnoverne preukáže pravdivosť a oprávnenosť takéhoto tvrdenia, ktoré sa viaže na celý produkt.“

Rada pre reklamu nedovoľuje používanie superlatívov na pomenovanie supervlastností vašich superslužieb, aj v tom prípade, že si to myslia vaši zákazníci, že si to myslíte vy alebo že to tak naozaj je. Dôkazy, prosím.

Spoločnosť Tailor Made s.r.o. nemôže používať reklamu „Najlepšie obleky na mieru“ a môže mať v zuboch osobu, ktorá na ňu podala minulý mesiac sťažnosť na Arbitrážnu komisiu RPR. Spoločnosť Tailor Made s.r.o. má výpovede svojich spokojných zákazníkov, ktorí sa vyslovene vyjadrili, že nikdy lepší oblek nemali. A sťažovateľ pozná minimálne jednu spoločnosť na Slovensku (Marco Mirelli), ktorá má lepšie know how, používa kvalitnejšie látky a má lepšie garancie pre svojich zákazníkov.

Pretlak superlatívnych kľúčových slov sťažuje schopnosť vašej reklamy dostať sa vo vyhľadávaní hore. Naj, naj, naj znie naozaj najkrajšie. Ale dávno nie najdôveryhodnejšie a z hľadiska SEO najvýhodnejšie.

 

Zdroje: rpr.sk


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.