-->

Najlepšou marketingovou stratégiou je kvalitný obsah

Redakcia 17.12.2017 6 minútové čítanie    Kategórie: Social Media
Najlepšou marketingovou stratégiou je kvalitný obsah

Keď sa majitelia podnikov snažia ušetriť, často podceňujú uverejňovanie kvalitného obsahu na internetových stránkach svojich spoločností. Webová stránka je vašou druhou vizitkou. Ak ju budete považovať niečo, čo nie je hodné investície, stratíte možnosť presadiť sa vo svete online podnikania.

V minulosti sa ranking vyhľadávačov zakladal na počte spätných odkazov, ktoré smerovali na vašu stránku. Obsah ste teda mohli preskočiť a stačilo vám vytvoriť dostatočný počet spätných odkazov. Vaša návštevnosť neutrpela žiadne straty. Životnosť tohto systému sa však blíži ku koncu. Google dnes uprednostňuje stránky, ktoré sa starajú o pozitívne skúsenosti zákazníkov a ponúkajú hodnotné informácie. Počet spätných odkazov už nehrá prvé husle.

Investícia do dizajnu a kvalitného obsahu stránky sa dá prirovnať k tomu, keď najmete interiérového dizajnéra a odborného poradcu, ktorí budú pomáhať zákazníkom vo vašom kamennom obchode. Riaditelia podnikov by si mali uvedomiť, že ani jeden z nasledujúcich kompromisov nie je v poriadku:

Obsah je príliš drahý, skúsme:

  • Kúpiť ho z Indie
  • Najať neskúseného študenta, aby sa staral o náš obsah
  • Vynechať ho

Dizajn je príliš drahý, skúsme:

  • Kúpiť ho z Indie
  • Poprosiť niekoho, kto sa nevenuje dizajnu, aby nám dal niečo dokopy
  • Najať svojho bratranca

Takéto rozhodnutia škodia vášmu podnikaniu. Vďaka algoritmom od spoločnosti Google to čoskoro pocítite oveľa viac ako kedykoľvek predtým.

Potrebujete dobrý webový dizajn

Atmosféra vo vašom obchode má obrovský vplyv na zákazníkov. Odlupujúca sa omietka v reštaurácii určite nepriláka nových zákazníkov. Podobne je to aj so zastaralým a nemoderným dizajnom webstránky. Vaši zákazníci Vás nebudú chcieť navštevovať, nakupovať u vás a už vonkoncom vás neodporučia svojim známym.

Je dôležité prezentovať svoje podnikanie ako dobre organizovanú, dôveryhodnú a informovanú inštitúciu. Keď bude vaša stránka pôsobiť neprofesionálnym dojmom, zákazníci neuveria tomu, že u vás nájdu a dostanú tovar, po ktorý si prišli.

Vo svete online podnikania je jedným z vašich najväčších nepriateľov narcizmus. Stačí sa pozrieť na internet a zistíte, že slabý dizajn a nekvalitný obsah sú pravidlom, nie výnimkou. A pritom každý majiteľ podniku si myslí, že pri jeho stránke to neplatí. Nie je to predsa jeho prípad. Stáva sa to iba iným, neschopným podnikateľom. Štatistika však hovorí niečo iné. Keď ste sa v rámci svojho podnikania snažili nejakým spôsobom ušetriť peniaze, je pravdepodobné, že vaša stránka je jednou z tých menej kvalitných.

Je to rovnaké, ako keď potrebujete niečo pozvárať a najmete si kamaráta vášho kamaráta, ktorý má zváračský kurz. Profesionálovi sa však nikdy nevyrovná. Výsledok môže byť funkčný, ale nikoho nepresvedčíte o tom, že máte k podnikanie profesionálny prístup.

Podniky si mohli dovoliť prevádzkovať nekvalitné stránky, pretože sa spoliehali na rôzne machinácie spojené s ratingom vo vyhľadávačoch a SEO techniky. Často dokonca vytlačili lepšie stránky, zvyšovali svoju návštevnosť a uskutočňovali dostatočný počet predajov. Tomu je koniec.

Algoritmy vyhľadávača Google sa neustále zlepšujú a čoskoro dosiahnu úroveň, na ktorej tradičné SEO stratégie nebudú zaberať.

Potrebujete dobrý obsah

Vývojári v spoločnosti Google idú od začiatku za rovnakým cieľom. Snažia sa hodnotiť stránky podľa toho, nakoľko spĺňajú požiadavky klientov, ktorí vyhľadávajú informácie na internete. Rankingové algoritmy sa blížia k dosiahnutiu tohto cieľa. Vašou úlohou teda nie je ovplyvňovať úspešnosť vašej stránky pomocou spätných odkazov a rafinovaných kľúčových slov. Namiesto toho by ste ľuďom mali ponúknuť skúsenosť, ktorú vyhľadávajú.

Stránky, ktoré ponúkajú rozsiahly obsah s ustálenou tematikou sa dnes umiestňujú vyššie ako stránky s obrovským počtom spätných odkazov. Zdokonalenia v algoritmoch z roku 2015 konečne dosiahli to, že ovplyvňovanie popularity stránky pomocou zhromažďovania spätných odkazov ustupuje do úzadia. Do popredia sa dostávajú stránky, ktoré ponúkajú skutočnú kvalitu. To je výborná správa pre užívateľov.

Je to tiež výborná príležitosť pre podnikateľov. V minulosti boli povzbudzovaní k tomu, aby investovali do najrôznejších stratégii online marketingu, ktoré ale neposkytovali žiadne výhody ich zákazníkom. Dnes môžeme dosahovať vysoké ratingy a zvyšovať svoju návštevnosť pomocou hodnotného obsahu.

Webstránky, ktoré sa nadmerne neupriamujú na kľúčové slová a nesnažia sa umelo vytvoriť sieť spätných odkazov, ale namiesto toho uverejňujú kvalitný obsah, sú dnes oveľa úspešnejšie. To je obzvlášť dobrá správa pre internetové obchody, ktoré mali problém zo získavaním vhodných spätných odkazov. Pozitívne je aj to, že obsah nemusíte obmedziť výlučne na blogové príspevky, ktoré môžu, ale nemusia zvýšiť vašu návštevnosť a predaje.

Stále častejšie sme svedkami toho, že predajné portály uverejňujú obsah priamo na mieste, kde ponúkajú svoje tovary. Najvyššej návratnosti svojich investícií sa tešia stránky, ktoré sa nesnažia svoje produkty predať za každú cenu, ale poskytujú zákazníkov hodnotné informácie a pomáhajú im v každom kroku nákupného procesu.

Pomocou takéhoto prístupu sa aj špecializované internetové obchody dokážu presadiť vo svete, ktorému vládnu giganti ako Amazon a eBay. Je veľkým prínosom, keď zákazníci narazia popri ponúkaných tovaroch aj na relevantné informácie, ktoré im pomôžu v rozhodovaní o nákupe. Takýto druh obsahu zlepšuje ranking vo vyhľadávaní, ale tiež vzbudzuje pocit dôvery medzi spoločnosťou a zákazníkmi. Každý podnikateľ Vám potvrdí, že dôvera je kľúčovým faktorom pri uskutočnení každého predaja.

Portál ZiloRings.com predáva prstene značky Lahbrook. O tejto značke ponúka viac informácii ako nájdete na stránke samotného výrobcu. Stránka internetového obchodu ponúka cielené informácie o konkrétnom produkte pre zákazníkov, ktorí zvažujú kúpu tohto produktu. Od histórie výrobcu až po výrobný proces prsteňov. Tento internetový obchod sa nespolieha na spätné odkazy. Využíva SEO stratégiu plne zameranú na obsahový marketing. Obsah sa nachádza priamo na predajnej stránke a prezentuje sa všetkým zákazníkom, ktorí stránku navštívia. Či už vyhľadávajú informácie, alebo by si prsteň radi kúpili.

Dáva to dokonalý zmysel. Matt Cutts a ďalší vývojári v spoločnosti Google už roky tvrdia, že zákazník je ich hlavnou prioritou. Bolo iba otázkou času, kedy nájdu spôsob, ktorým možno vložiť moc nad vyhľadávaním do zákazníkových rúk. Zároveň sa im podarilo zabrániť tomu, aby nekvalitné stránky dokázali ovplyvniť výsledky vyhľadávania vo svoj prospech.

Počas uplynulého desaťročia sme si zvykli na skutočnosť, že SEO experti ovplyvňujú to, kto uvidí našu stránku. Stačilo, ak sme získali množstvo spätných odkazov z populárnych stránok a použili dostatok silných kľúčových slov a mohli sme očakávať zvyšujúcu sa návštevnosť, predaje a príjmy. Bolo v podstate vedľajšie, kto má najlepšiu webstránku, ponúka najlepší produkt, zabezpečuje najlepšiu skúsenosť zákazníkov či poskytuje najlepšie informácie. Súťažili sme v tom, kto dokáže najviac ovplyvniť algoritmy vyhľadávačov. To sa dnes mení.

Budúcnosť sa zameriava na zákazníkov, pretože Google sa taktiež zameriava na zákazníkov.

Zdroj: Sprout Social, Outbrain


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.